Panasonic Eneloop AA Ready-to-Use Mignon Ni-Mh Akku (1900mAh, 4 Pack) Review

bogy 7 april 2016, 583 views

Panasonic Eneloop AA Ready-to-Use Mignon Ni-Mh Akku (1900mAh, 4 Pack)

Betere batterijen dan Panasonic's Eneloops ga je niet vinden. Ondertussen zitten we aan generatie 5 van deze batterijen en wordt er tot 10 jaar lang een rendement van 70% gegarandeerd. de meeste rechargeables halen de helft nog niet van zulke waarden. Dit is de betaalbare Rolls Royce der herlaadbare batterijen.

Pluspunten

• Houdt zeer lang lading (1j =gn probleem)
  • kan sterkere stroom afgeven dan andere nimh batterijen
  • houdt zich wl aan z'n beloftes die op de verpaking staan
  • Batterijen gaan niet stuk na half jaar in de kast zonder lading
  • Na deze koop je geen andere meer, niet nodig!

Minpunten

• Niet goed verkrijgbaar in retailzaken
  • prijzen kunnen nogal variren per webshop

dit zijn veruit de beste batterijen.... een jaar in de kast en ze hebben nog altijd 90% van hun lading, andere batterijen houden het een paar maanden vol en zijn dan leeg ...

ook geven deze hun energie beter af, dus een flitser is sneller paraat in je fototoestel...

ik raad bovendien aan om ze te halen bij nkon.nl, deze staat niet in de pricewatch maar ze kosten daar een PAK minder dan bij de andere webshops (7euro voor een 4pak aaa, en 9.50 voor een pakje aa's, beide het pack met het plastic doosje om je batterijen in te bewaren)

ik heb echt al veel merken batterijen gehad, en ook andere merken hebben de laatste jaren 'precharged' en 'no loss' batterijen, het is duidelijk waar ze hun mosterd zijn gaan halen. But nothing beats the original, de echte blijven toch nog altijd beter... Panasonic heeft maar middelmatige alkaline batterijen, maar hun eneloopjes zijn echt waar het summum van nimh battery-power.

Zelf heb ik zo'n MaHa c9000 lader, en ik kan dus bij elke laadbeurt exact zien hoeveel mah er in een batterij gaat. De eneloops komen echt hun beloftes na; zo heb ik sinds een jaartje een setje voor m'n xbox controllers in gebruik en na een keer of 60 te herladen zijn geweest hebben die 1900mAh batterijen nog steeds een lading van rond de 1850 mAh; da's dus meer dan 90% van hun capaciteit na een jaar actief gebruiken. Mijn duracelletjes, GP'tjes, Memorexen en andere gingen toch echt veel sneller achteruit hoor. Het enige merk dat enigzins in de buurt komt zijn m'n energizers, die blijven na een paar jaar nog altijd goed werken en blijven al een hele tijd hangen op zo'n 70 80% van hun capaciteit. Maar de eneloops blijven wl de beste

Heb jij ook een Panasonic Eneloop AA Ready-to-Use Mignon Ni-Mh Akku (1900mAh, 4 Pack)?

Leuke test. Zelf wil ik ook nog mijn goede ervaring met Ikea Ladda delen. Deze presteren bijna hetzelfde en liggen bij de IKEA 4 stuks voor EUR 3,99. Dit zijn ook always ready batterijen.

In deze test staan ze voor EUR 7,96 per 4 ipv 3,99.
ik zie toch wel redelijk wat verschil hoor.
De capaciteit na 1 jaar bvb; bij eneloop staat die veel hoger dan bij de ladda's

bovendien, als ik hier kijk, dan kosten die ladda's toch meer dan 3.99 en kan je al beter voor de eneloops gaan

de ladda's van 3.99 heb ik nu juist teruggevonden, dat zijn er nieuwe, MAAR die hebben wel maar een capaciteit van 1000 mah... da's de helft van de eneloops, ze zijn dus duurder dan die eneloops als je gaat rekenen (stroomverlies inbegrepen, aantal keer dat je gaat moeten herladen enzo, want je kan een herlaadbare batterij niet volledig leegmaken, dan gaan ze namelijk stuk)

tegenover die goedkope ladda's heb je bij eneloop ook een categorie hoor, de zgn eneloop lite batterijen... http://www.nkon.nl/4-aa-eneloop-lite.html
deze hebben 3000 laadcycli ... en gaan dus langer mee dan gewone eneloops, zijn ideaal voor toestellen die constant weer aan de lader gaan zoals telefoons, muizen, ... of spullen die weinig verbruik hebben.
ook deze batterijen hebben uiteraard de eneloop technologie in zich en houden 1 lading tot 5 jaar vol.. de batterijen zelf zouden het ook zo'n tien jaar moeten uithouden

[Reactie gewijzigd door bogy op 7 april 2016 16:25]

Tot dat ze gaan lekken en dan gooi je dus een super duur apparaat weg omdat je dat te laat hebt gemerkt.
Inmiddels verkoopt Ikea Ladda 2450 mah. Deze zijn identiek aan eneloop PRO. Komen uit de FDK fabriek met ander etiketje. Deze kosten inmiddels wel 6,49 per 4.

Voor muizen, klokjes, en andere laagvermogende apparaten kun je beter deze nemen:

Die zijn identiek aan Eneloop Lite.

Je kan zelfs beter de IKEA batterijen kopen, de Panasonics kunnen ook Chinese cellen zijn in plaats van Japanse.
You're actually better off buying the new Ikea Ladda's instead of ordering Panasonic Eneloops blindly from a webshop, since Panasonic has been partially sourcing Eneloop branded batteries from a NiMH plant in China as of late, which perform significantly worse than those from FDK. These can be identified as they miss a "made in Japan" print.
Bedankt ! Ik stond net op het punt om eneloop batterijen te bestellen maar dan kan ik dus idd beter langs de ikea gaan.
kijk dan wel dat je ikea geen oude ladda's verkoopt... want het kan nog oude stock zijn (niet elke !ikea heeft een even grote turn-around op z'n batterijen)

normaal moet er ergens een productiedatum op het verpakkingkje staan...

btw je herkent eneloops aan hun witte plasticje aan de +-pool, zelfs bij de gekleurde eneloops is dit wit (mat wit, geen blinkede ring plastic)
Er staat in de batterijen 1640-sx ik gok dat dit om 2016 week 40 gaat ? Lijkt me vrij 'nieuw'. Niet op gelet trouwens, ik heb 3 pakjes gekocht. Tot nu toe bevallen ze goed.