JBL Synchros E40BT (Zwart) Review

Stranger__NL 6 april 2016, laatste update op 7 april 2016, 615 views

JBL Synchros E40BT (Zwart)

Aardige bluetooth koptelefoon voor niet al teveel geld. Slechte microfoon.

Pluspunten

• Draadloos
  • Kan ook bedraad gebruikt worden
  • Zit goed op de oren
  • Na pairen met BT handig te koppelen op verschillende apparaten

Minpunten

• wandelend reclamebord voor jbl
  • microfoon is waardeloos
  • 'onhandige' multifunction knop.
  • breekbare aansluiting voor de oplaadkabel/audiokabel

Ik schrijf deze review na een weekje intensief contact met deze koptelefoon.

De pro's:
- Draadloos!
- Goede accu (1 week in gebruik)
- oplaadkabel is een jack in de koptelefoon en een usb-plug voor in een adapter of computer. NB: het apparaat wordt geen USB-headset op een pc.
- Kan ook bedraad worden gebruikt (jack naar jack; aansluiting aan 1 kant).
- Geluidskwaliteit: Ik ben geen kenner/purist en ik draai 128-360kbps MP3tjes... Ik vind het fantastisch. :)

De 'missers' die ik wil toelichten zijn:

- Microfoontje die erin zit is eigenlijk onbruikbaar vanwege de enorm slechte geluidskwaliteit. Als je deze wil gebruiken voor Teamspeak, headset voor je telefoon of Skype dan vergeet het maar. Je zult onverstaanbaar zijn.

Ik heb dit getest met Win10+Skype, en Samsung S5). Met verschillende BT versies en afstanden. (Tip: extend je BT range van je USB dongle)

- Je bent een wandelend JBL reclamebord. Het is dat ze het logo er niet groter op konden zetten anders hadden ze dat gedaan. Links, rechts en bovenop. Lelijk.

- op de koptelefoon zitten (mooi weggewerkte) buttons om voor/terug te spoelen of een telefoongesprek op te nemen/wisselgesprek. 1 knop lijkt geheel gereserveerd te zijn voor het delen van audio via BT zodat andere JBL koptelefoons hetzelfde geluid kunnen krijgen. Mijns insziens een overbodige functie. Ik had liever gezien dat die knop gebruikt werd voor de besturing van de muziekspeler i.p.v. dat ik nu moet trippleklikken om een nummer terug te gaan. Kleinigheidje.

UPDATE: na 1 week is de aansluiting voor de oplaadkabel gebroken. Enkel nog rechts geluid. Terug naar de MediaMarkt omdat ik garantie had kreeg ik mijn geld terug. Nu een Sony... mogelijk later een review daarvan :)

Heb jij ook een JBL Synchros E40BT (Zwart)?

owkee.... live verslag: De draad-aansluiting gaat NET stuk. Krakende rechterschelp; soms geen geluid rechts.

Ik vraag me af of dit problemen oplevert bij opladen.
Hij zit nog in garantie dus ... terug met dat ding.

Update: Mediamarkt geweest. Geld terug.
Nu een Sony Bluetooth meegenomen. Grootste nadeel daarvan: tijdens opladen geen audio. Maargoed - we testen even door :)

[Reactie gewijzigd door Stranger__NL op 6 april 2016 18:33]

De kleine Sony was het niet echt.. Pijn aan de geplette oortjes na enkele uren. De JBL zat veel lekkerder.

De grotere Sony daarintegen is _wel_ een keeper. Review daarvan staat hier:
productreview: Sony MDR-10RBT (Zwart) review door Stranger__NL
goeie review alleen over de microfoon, ik heb de E50 BT en daar werkt de microfoon wel goed

wat ik trouwens wel een minpunt vond is dat oplaad/kabelpuntje heel fragiel is voor mijn gevoel...

top review !
Mijn vorige Sennheiser had ook zo'n kabel en die heeft het 15 jaar volgehouden... Ik hoop dat dat hier ook zo is. Ik begreep wel dat een vervangende kabel niet goedkoop is...

Misschien is de microfoon bij deze stuk. Het is echt blikkerig en 'slecht telefoon geluid'.
Ik heb andere headsets (met draad) gehad van 15 euro die vele malen beter waren.

Ik gebruik nu een microfoon van EUR 3,50 om te Skypen :)

Nog een dingetje... Ik kan met de kabel naar mijn computer geen gebruik maken van de microfoon in de headset omdat de audio-aansluiting in mijn PC geen mic doorgeeft. Eerst verloop kabeltje halen:

[Reactie gewijzigd door Stranger__NL op 6 april 2016 13:41]