Xiaomi Hybrid Iron (Zilver) Review

Mounty_078 2 april 2016, laatste update op 3 april 2016, 1.178 views

Xiaomi Hybrid Iron (Zilver)

Een echt hele mooie set earphones die erg comfortabel zitten met erg goed geluid voor een lage prijs vind ik. De materialen zijn ook erg mooi en zien er robuust uit met een oke volume up/down en pauze regelaar. Jammer genoeg is de braided kabel minder dan verwacht.

Pluspunten

• Lage prijs (als je hem vanuit het buitenland koopt, +-17 eu)
  • Zitten stevig en comfortabel
  • Zeer goed geluid (voor de prijs)
  • Mooi stevig aluminium

Minpunten

• De braided cable is minder kwalitatief dan verwacht want er zijn allemaal knikken ontstaan (zie foto's)
  • Knoppen zijn soms moeilijk te onderscheiden

Heb jij ook een Xiaomi Hybrid Iron (Zilver)?

Vrolijke vriend, ik weet niet hoe jij met je oordopjes omgaat, maar ik heb deze oordopjes al sinds ze uit zijn (deze versie) en heb nog geen enkele knik gemaakt. Een tip; rol de oordopjes op voordat je ze in je zak doet en zet geen harde spanning op de kabel als de kabel in een draai zit.

Alsnog; bizar dat je dat voor elkaar hebt gekregen, dit aangezien ik veel met kabels werk (audio industrie) en die knikjes nog nooit heb meegemaakt. De textiel om de rubberen kabel is om beschadigingen te voorkomen in het rubber en zodat de kabel minder makkelijk draait. Misschien voor jou een tip om draadloze oortjes aan te schaffen?
Ik heb deze dopjes inderdaad ook al een aantal maanden en geen enkele knik gezien.
Het textiel (kevlar?) is gebruikt omdat de wrijving minder is vergeleken met een rubberen draad. Hierdoor zou het gemakkelijker moeten zijn de handel uit de knoop te halen.
Ik heb momenteel 5 paar oordopjes (waarvan 2 draadloos) en 2 paar headphones (1 draadloos) waarvan alle op deze na in topfijne conditie zijn. Ik ben juist het type om goed met zijn oordopjes om te gaan dus ja ik was inderdaad verrast dat dit was gebeurd. Ze werken nog prima maar ze hebben nu allemaal vervelende knikjes dus misschien dat ik binnenkort een nieuw paar probeer. En daarnaast ik zou niet hoeven uit te kijken en ze moeten oprollen om te voorkomen dat ze niet kapot gaan sinds mijn Sony's en andere Xiaomi Piston's hier geen last van hebben.

EDIT: mijn The House of Marley oordopjes zijn ook braided en hebben ook weliswaar nergens last van ivm knikken, los draad etc (eerste foto is te zien dat er draadjes uitsteken bij de 3.5mm jack).

[Reactie gewijzigd door Mounty_078 op 4 april 2016 10:18]