Specificaties 8" (2048x1536), Android 5.0, WiFi - Bekijk alle specificaties

Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3580, 4GB ram, 64GB opslag Zwart Review

scorpidNewbie 2 april 2016, 348 views

Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3580, 4GB ram, 64GB opslag Zwart

Ik kan dit apparaat echt aanbevelen, het is perfect voor intensief gebruik, handzaam, licht en erg snel! Verder heb je met 64gb intern genoeg ruimte om van alles en nog wat te installeren.

Pluspunten

• Licht, dun
  • Opslagcapaciteit
  • Snelle processor
  • Handzaam

Minpunten

• Overbodige apps
  • Geluid moet je echt specifiek instellen
  • Camera

Twee weken geleden kreeg ik mijn Asus Zenpad binnen, nadat ik de doos had uitgepakt had ik de tablet in mijn handen. In eerste instantie waren mijn gedachten, licht, handzaam, maar ook fragiel. Omdat ik eigenlijk altijd de wat stevigere varianten kies (met b.v. aluminium casing), viel de casing me tegen.

Nu ik twee weken verder ben, kan ik zeggen dat het apparaat me echt bevalt! De casing blijkt stevig genoeg te zijn, het formaat is perfect, past naast mijn laptop, of in m’n tas. Het werkt razendsnel, ook met bijvoorbeeld zwaardere applicaties of spellen en de tablet wordt niet warm als je het fanatiek gebruikt.

Verder vind ik het scherm helder en scherp, al moet ik wel zeggen dat bij zonnig weer, ik mezelf meer zie dan hetgeen je wilt doen. In combinatie met het formaat en gewicht is de tablet ideaal voor het kijken van films in bed!

Wat ik wel een minpuntje vind is het geluid, zeker als de tablet net uit de doos komt valt het tegen. Na enig afstellen met de door asus ge´nstalleerde app, heb ik het geluid wel beter gekregen, maar niet ideaal. Verder heb ik wel een aantal apps die ge´nstalleerd staan verwijderd, dat lijkt tegenwoordig wel een trend bij telefoons en tablets, zoveel mogelijk apps installeren…

Voor een creatief persoon kan ik echt de zenpad pen aanraden, het stelt je in staat om te tekenen alsof je op papier tekent, met natuurlijk een uitgebreide keuze aan potloden en stiften etc.

Heb jij ook een Asus ZenPad S 8.0 (Z580CA) Atom Z3580, 4GB ram, 64GB opslag Zwart?