Ziggo Mobiel- Ruim 4G (per maand) Review

JohnKarma 30 maart 2016, laatste update op 30 maart 2016, 1.358 views

Ziggo Mobiel- Ruim 4G (per maand)

Bij toeval kom je erachter dat je een "nieuw" abbonnement kan krijgen. Vervolgens duurt het achterlijk lang voordat je er daadwerkelijk gebruik van kan maken

Pluspunten

• 4g
  • ietsje meer data als ziggo mobiel heel veel

Minpunten

• Het overstappen duurt achterlijk lang
  • Een nieuwe simkaart opsturen duurt lang
  • Het omzetten van het abbonnement duurt nog langer
  • Je kan niet naar een winkel om het te regelen

Ik kocht een nieuwe mobiel en daar moest weer een nieuw formaat simkaart in. Inmiddels krijg ik jeuk van het geklooi met mobiele telefoons steeds maar weer nieuwe formaten van kabels en simkaarten. :( . Ik heb zo het vermoeden dat de pico- en femto-sim ook nog wel eens uitgevonden gaan worden |:(
Ziggo heeft geen winkel waar ik een nieuwe simkaart kan regelen. En ik heb geen zin om mijn oude simkaart te verknippen met het risico dat ik helemaal niet meer kan bellen.
Op 19 maart heb ik ziggo gebeld om een nieuwe simkaart te bestellen. Ik zou een nieuwe simkaart toegestuurd krijgen. Ook kreeg ik te horen dat mijn oude ziggo mobiel heel veel ook over gezet kon worden naar ziggo ruim 4g voor hetzelfde geld. Nou dat is natuurlijk geen keuze, meer data, zelfde minuten en 4g. Prima, maar waarom heb ik dit niet eerder aangeboden gekregen? Afijn inmiddels is het 30 maart en eindelijk heb ik een nieuwe simkaart gekregen. Maar ik heb er nog helemaal niks aan want het abbonement gaat pas in op 6 april. Zelfs al hou ik rekening met weekend, pasen enzovoort, dan vind ik 3 week gewoon absurd lang om een nieuw en werkend abbonent te krijgen. Ik blijf bij dezelfde provider, nummer blijft hetzelfde maar ziggo heeft 3 week nodig.
Ik heb mijn oude mobiel nog. Maar in het geval deze defect zou zijn. Dan zou ik 3 week totaal niet telefonisch bereikbaar zijn.

Heb jij ook een Ziggo Mobiel- Ruim 4G (per maand)?

misschien helpt het de volgende keer als je je inleest in de materie. Die 3 weken zijn namelijk deel van je opzeg termijn en je resterende dagen in de maand van je huidige abt. Pas als dit verstreken is wordt de boel omgezet. Je simkaart verknippen is een eitje en kan je gewoon laten doen bij de dichtstbijzijnde afghaan/turk. Jij kiest er zelf voor om 3 weken niet bereikbaar te zijn door dat niet te doen. Als je oude telefoon defect is dan zul je wel moeten, want een nieuwe simkaart heb je niet zomaar. Bij abonnementen willen KPN, VF, t-Mobile en telfort je zo een nieuw kaartje geven, maar ook dit kost even tijd. Alleen als je hem in de winkel haalt gaat het natuurlijk wat sneller en ben je met een half uur weer netjes bereikbaar.

Dit is geen review, maar een slecht onderbouwde want richting Ziggo die voornamelijk komt door je eigen inzicht. Een contract kan niet zomaar worden overgezet naar een andere. Dat is bij iedere provider zo. Dit kost altijd een paar weken voordat het werkt kompleet met nummerbehoud. Daarnaast komt je opzeg en overstap termijn ook om de hoek kijken.
In het geval de helpdesk medewerker mij meedeelt dat het nieuwe abbonnement in kan gaan op 1 april is 6 april toch wel vreemd. Daarbij blijft het vreemd dat bestaande klanten met een gelijk-prijzig abbonnement (een abbonnement dat schijnbaar uitgefaseerd wordt) niet op de hoogte worden gesteld van de mogelijkheid om betere voorwaarden te krijgen. Verder is mij mede gedeeld dat ik direct met de simkaart zou kunnen bellen. Dit is ook niet het geval.