TP-Link Bluetooth Music Receiver Review

etienno 29 maart 2016, laatste update op 30 november 2016, 476 views

TP-Link Bluetooth Music Receiver

Geluidskwaliteit is erg goed, niet merkbaar slechter dan bekabeld. Afstand waarop hij ontvangst heeft is flink: komt door meerdere muren heen. Pairen kan met meerdere apparaten tegelijk, waartussen het apparaat automatisch schakelt en netjes het geluid in/out-fade. Let op: je buren kunnen er ook mee pairen!..

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Ontzettend klein apparaatje
  • Uiterlijk is onopvallend
  • Bereik: heb je door het hele huis
  • NFC

Minpunten

• Bereik: komt ook zeker bij je buren
  • Geen beveiliging op het pairen, door bijv. een fysieke knop

De TP-link heb ik aangeschaft vanwege zijn goede prijsstelling en omdat het het enige apparaat is dat ik kon vinden met Bluetooth v4.1. Concurrenten implementeren Bluetooth v3 of nog lager. Het enige gemis voor mij is een fysieke "pair"-knop, je buren kunnen er ook mee pairen zolang je geen geluid afspeelt.

Van dit kleine apparaatje heb ik er inmiddels twee. In eerste instantie heb ik er thuis één aangesloten op een stel speakers voor gebruik met mijn laptop en smartphone. Dat beviel zo goed dat ik een tweede heb aangeschaft voor in de auto.

In de auto heb ik hem aangesloten op de AUX-poort, zodat ik van Spotify kan genieten via de smartphone. Doordat het apparaat erg klein is, kan je het goed wegwerken in je auto. Eventueel zelfs volledig in je dashboard. Het apparaat gaat pas aan zodra hij stroom krijgt, wat bij mij pas gebeurt nadat de auto contact heeft. Het apparaat is daarbij opgestart in max 3-4s.

De NFC functionaliteit van dit apparaat is erg handig. Je kunt het apparaat aantikken én er wordt een NFC-tag meegeleverd. Zeker voor in de auto is zo'n tag ideaal. Je stapt in de auto en hoeft alleen je smartphone bij de tag te houden. Op je smartphone gaat automatisch het Bluetooth aan, wordt er verbinding gemaakt met het apparaat en als je Spotify (of vergelijkbaar) op de achtergrond gepauzeerd open hebt staan begint de muziek zelfs meteen te spelen. Je kan de tag naar wens ook nog herprogrammeren.

Zoek je een apparaatje om thuis of onderweg te genieten van draadloos geluid: doen!

Heb jij ook een TP-Link Bluetooth Music Receiver?

Thnx voor de review. Mooi en vrij geniaal ding. Jammer dat iedereen kan pairen (lees mee aankloten)
Hoe heb je het met de voeding in je auto gedaan? Heeft het ding gewoon een micro usb voeding? En hoe heb je die aangesloten?
Ik heb in mijn auto een USB-poort waar ik hem op heb aangesloten. Je kan bij gebrek daaraan een USB-lader in je 12-volt aansluiting steken, zolang die maar minimaal 5V/1A levert op de USB-poort. Daarbij maak je dan inderdaad gebruik van een micro-usb kabel zoals die bij het apparaat wordt geleverd.

[Reactie gewijzigd door etienno op 30 november 2016 17:51]