Specificaties Bedraad Qwerty met Cherry MX Brown switches - Bekijk alle specificaties

CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown) Review

tanzu 27 maart 2016, 260 views

CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)

Het toetsenbord is op zich prima, maar de LED lampjes gaan echt heel snel stuk. Al na één of twee maanden was de eerste kaduuk, en nu, misschien een jaar later, zijn meer dan 15 van de LEDjes kapot.

Pluspunten

• Goed design
  • Robuust frame
  • Stevige USB kabel

Minpunten

• LED lampjes gaan snel stuk

Ik wilde een klein cherry toetsenbord, zonder numpad, en met verlichting. Ik hou daarbij van een strak en simpel design.

Ik kan hem vast inruilen, maar ik heb daar helemaal geen zin in. Vooral als ik hem straks weer opnieuw moet inruilen. Ik laat het er lekker bij zitten, zo lui als ik ben, en als ik eens zin heb koop ik een nieuwe. Dit is geen aanrader, hopelijk verbeteren ze dit nog. Hierdoor geef ik hem toch helaas het oordeel: slecht.

Heb jij ook een CM Storm QuickFire Rapid-i (Cherry brown)?

Ouch, dat is wel heel pijnlijk zo veel fouten. Al is 'broken LED' wel een veel voorkomend probleem bij alle verlichte mech bordjes van wel merk dan ook. Gelukkig zelf maar één keer meegemaakt in tig bordjes, maar je hoort het veel en het doet toch serieus af aan de uitstraling.

Ik zou hem echter gewoon inruilen. Mijne is nog altijd 100%, en die is van de 1e generatie, en ken er meerdere met dit bord. Het kan altijd, maar ik vrees dat jij gewoon echt een maandag morgen model hebt gekregen. CM heeft hun support hier in NL zitten, dus ik vermoed dat er wel wat af te spreken valt dat het snel geregeld is. Toen ik een defecte knop had op een behuizing had ik binnen 3 dagen iig een spare part in huis. In elk geval een ticketje maken met je vraag lijkt mij wel wijsheid, zo zonde anders.
Het zou inderdaad best kunnen dat ik toevallig een slecht model heb.

Normaal ben ik vrij lui met dit soort zaken, maar ik heb nu zo'n RMA ingevuld. Ik zie wel wat er gebeurt. Ik zal de ontwikkelingen melden, en zo nodig de review aanpassen. Het valt volgens mij wel buiten de garantie tijd, maar ik zie wel.
Het toestenbord typt geweldig, maar bij mij ondertussen ook al zo'n 22 leds defect.
Het bordje bij mij is volgens mij al twee jaar oud.
Kan nog kijken of ik de bon kan vinden en misschien probeer ik CoolerMaster een berichtje te sturen. Door deze ervaring wel een wat slechtere indruk van het merk CoolerMaster.
Mijn toetsenbord is al halverwege donker nu. Toen mijn kat er laatst een glas frisdrank erover gooide heb ik even overwogen om een nieuwe te kopen, maar na schoonmaak en goed opdrogen werkt hij weer gewoon prima, dus ik laat het er maar bij zitten. Zouden er toetsenborden zijn waar je die LED's zelf kunt vervangen, zonder soldeerbout? Typisch iets om op Google op te zoeken, maar ik ben nu te moe.
Lijkt mij sterk dat ze de led's met stekkerverbindingen aansluiten. Te duur, mechanisch onzeker en neemt ook nog eens extra ruimte in.
Ik heb een berichtje naar CM gestuurd. Kijken wat ze doen. Ik heb wel wat soldeer ervaring. Heb jij nog wat van CM gehoord na je bericht naar CM?
Oeps op verkeerde nivo gereageerd. Staat nu dubbel helaas.
Eric
Ik kreeg geen garantie meer van de winkel (2 jaar oud namelijk), maar van CoolerMaster zelf had ik nog een paar weken garantie en kon hem naar hun toe opsturen.