Otterbox Strada 2.0 Samsung Galaxy S7 edge Leather Case Zwart Review

markisoke 24 maart 2016, 2.862 views

Otterbox Strada 2.0 Samsung Galaxy S7 edge Leather Case Zwart

Een fanatisch hoesje, ietwat prijzig maar waar voor je geld.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Afwerking
  • Magnetische sluiting
  • Pasjeshouder

Minpunten

• Ietwat prijzig

Voor mijn nieuwe Samsung Galaxy S7 was ik op zoek naar goed en kwalitatief hoesje. De nieuwe Otterbox Strada 2.0 viel gelijk ik het oog door het mooie design en de goede afwerking. Ja, de prijs is aan de hoge kant, maar daar krijg je wel een super mooi hoesje voor terug.

Toen ik het hoesje wilde bestellen ben ik ook even naar de website van Otterbox gegaan om alle verdere details op te zoeken. Voor mij was het belangrijk dat de telefoon makkelijk in en uit het hoesje te halen was in verband met de autohouder van Brodit (welke op moment van schrijven helaas nog niet uit is). Op de website van Brodit word het volgende vermeld: Easy on/off, case installs in a snap for instant protection. In het Nederlands vertaald dit naar Makkelijk erin en eruit, het installeren van het hoesje is zo gebeurd en geeft gelijk bescherming. Het easy on gedeelte ben ik het helemaal mee eens, je hebt de telefoon zo in het hoesje zitten. Het easy off vind ik lastig, het hoesje beschermd natuurlijk de telefoon bij een val en je wilt niet dat de telefoon er zomaar uit valt, maar het eruit halen vereist wel wat geduld, je moet deze er bij de camera uit duwen. Al met al maakt Otterbox deze belofte half waar en het eruit halen van het toestel gaat iets lastiger, maar is niet ondoenbaar.

Verder ben ik heel erg te spreken over de aanwezigheid van een magnetische sluiting. De flap blijft goed zitten als deze gesloten is en wat echt superhandig is het feit dat als je de flap omslaat zodat deze op de achterkant van het hoesje zit ook nog eens vast blijft zitten. Zo kan je de telefoon makkelijk vasthouden en heb je geen last van de flap. Waar ik voorheen gebruik maakte van een hoesje met druksluiting (knoop) vind ik deze magnetische sluiting echt een verademing. Je hebt het hoesje zo open en zo weer dicht zonder dat je elke keer dat extra stukje leer vast moet klikken om de flap op z'n plek te houden.

Toen ik mijn nieuwe telefoon kreeg vind ik het toestel erg glad en had het gevoel deze zo uit mijn handen te laten vallen. Dat probleem word met dit hoesje opgelost door de fijne structuur aan de achterkant van het hoesje. Deze geeft een lekkere grip en ligt lekker in de hand. Natuurlijk word het toestel wat dikker, zeker aan de achterkant door de body van het hoesje, maar dit betekent niet dat het te dik word.

Ook een pinpashouder (waar te tevens ook contant geld in kan stoppen) ontbreekt niet in dit hoesje. Dit moest natuurlijk gelijk getest worden, kan ik mijn NFC pinpas in dit hoesje stoppen en betalen met de "telefoon". In eerste instantie dacht ik van niet. Ik stond bij de AH, met het pasje in het hoesje en kreeg een foutmelding van het pinapparaat. Zo snel als het pasje erin ging pakte ik het er weer uit om deze maar gewoon tegen het apparaat te houden. In mijn veronderstelling was het hoesje te dik voor het pasje om te werken, dacht ik. Tot ik weer terug op de zaak was, het schoot mij ineens te binnen. De telefoon zelf zend ook NFC uit en zou dit conflicten geven. De volgende dag NFC uit en het pasje er weer in. En zoals verwacht, het pasje deed het gewoon. Mocht je dus problemen hebben dat je pinpas het niet doet, schakel NFC uit.

Op het moment dat ik het hoesje wilden bestellen keek ik op de site van Otterbox en zag dat deze pas 15 april uit kwam. Tot ik op de website van Coolblue keek en zag dat zij het hoesje al op voorraad hadden. Nog even dubbel checken bij de klantenservice of het wel echt om het juiste hoesje ging en dat bleek zo te zijn. Dus 23:30 besteld en het hoesje de volgende dag in huis. Top service zoals ik gewend ben van Coolblue!

Heb jij ook een Otterbox Strada 2.0 Samsung Galaxy S7 edge Leather Case Zwart?

Kan je nog wireless opladen icm deze strada2.0 ?
Ik heb helaas geen wireless charger, maar Otterbox beweert van wel: http://www.otterbox.com/e...case/sam40-galaxy-s7.html

Staat in hun eigen FAQ
Ik heb de strada voor de samsung s6 en dat werkt prima met een draadloze lader. Ik ben ook zeer tevreden, mijn telefoon ziet er echt nog als nieuw uit door dit hoesje. Enige nadeel is dat af en toe met swipen van de zijkant van het scherm het niet helemaal lekker gaat door dit hoesje.
Bedankt voor de fijne review! Hoeveel pasjes kun je hierin kwijt? Is het echt gemaakt voor 1 pasje, of passen 3 ook goed, zonder bol te komen staan?
Ik zou het houden op 1 pasje, meer word al snel vervelend en het is daar natuurlijk niet voor gemaakt en zou slijtage kunnen bevorderen.