Asus ZenWatch (WI500Q) Bruin (Zilver) Review

JosthijsbolwerkNewbie 23 maart 2016, laatste update op 23 maart 2016, 219 views

Asus ZenWatch (WI500Q) Bruin (Zilver)

ASUS 's zenwatch is een van de meest stijlvolle die ik tot nu toe heb gezien en voelt geweldig om de pols! Maar helaas heeft de batterij een middelmatige levensduur. De balans tussen uiterlijk, prestaties en lage prijs maken het een waardige keuze voor iedereen die een smartwatch wil bezitten

Pluspunten

• Mooi, ingetogen ontwerp
  • Voelt goed om je pols
  • Goedkoop in vergelijking met concurrerende Smartwatches

Minpunten

• Onvoldoende batterijduur
  • Hartslagmeter is niet altijd betrouwbaar
  • In 1 kleur (bruin) beschikbaar
  • Geen wifi mogelijkheden

Voor wie is het?

De ZenWatch is voor mensen die iets geweldigs qua uiterlijk willen en die ook slimme smartwatch capaciteiten biedt. Zo hoef je bijvoorbeeld; niet meer naar je mobiel te grijpen verstopt in je broekzak, maar kan je onopvallend tijdens de vergadering even snel je berichten checken. Ook komt het goed te pas voor het weergeven van ingeplande taken uit je agenda. Kortom het is gewoon een handig verlengstuk van je mobiel en zal zich ongetwijfeld snel bewijzen "onmisbaar" te zijn in je levensstijl

Pluspunten

Ondanks een aantal indrukwekkende designs van Motorola, Samsung , LG en Sony, heeft Asus een SmartWatch dat heel eigen is, minder nerdy dan de rest, met een klassieker design. Voor mij is de Zenwatch het mooiste Android Wear-horloge dat tot nu toe is gemaakt. Het is een geweldig uitziende uurwerk dat je niet erg vind om te dragen, en één die digitale gemak, effectief combineert met persoonlijke stijl . Ondanks de omvangrijke kliksluiting, is het dragen van de
ZenWatch volledig comfortabel, behalve tijdens het sporten.

Minpunten

Bruin past bij alles, maar als ik de keuze had om te kiezen had ik persoonlijk zelf voor een andere kleur gekozen. Helaas kon je deze dus alleen in de bruine uitvoering kopen. Verder vind ik het puur op uiterlijk gebaseerd dat de scherm toch wat te klein is voor de frame.

Zou je het moeten kopen?

Misschien! Als je zeker weet dat je een Android Wear -apparaat wilt is het ZenWatch een van de beste . Voor mij zit het zeker in de top drie , gelegen naast de LG G Horloge R (die lijkt meer op een Casio G -Shock ) en de Moto 360 grote zilveren schijfje. Het is gemakkelijk de beste vierkante smarthwatch design die een top uiterlijk heeft alsook de smartwatch eigenschappen bezit. Ter vergelijking: de LG G Watch, Sony Smartwatch 3 , en Samsung Gear Live vallen allemaal in vergelijking met de Asus zenwatch tekort op design/stijl.

Heb jij ook een Asus ZenWatch (WI500Q) Bruin (Zilver)?

Reviews door de redactie

Hoelang heb je de Zenwatch al? Had je gekocht toen de Zenwatch 2 ook uit was? Want de Zenwatch en de Zenwatch 2 schelen maar een paar tientjes, dan kan je veel beter voor de Zenwatch 2 gaan.
Ik heb de Zenwatch ook een paar dagen gehad, maar snel weer teruggebracht. Batterij ging max. 6 uur mee, hoop dat het bij jou niet zo slecht is. :)