Zalman CNPS6000-Cu (Socket 370/A) Review

MarcoL 18 april 2005, 249 views

Zalman CNPS6000-Cu (Socket 370/A)

Pluspunten

• Goede koeling
  • Weinig geluid
  • Makkelijk instalatie

Minpunten

• Geen

Koelvermogen Score: 4
Ik heb de zalman 6000cu in january 2005 besteld omdat m`n boxed koeler m`n amd 2600+ niet meer goed kon koelen. Toen hij eenmaal in huis was heb ik de handleindgkje doorgelezen wat er bij zat. De handleiding is een klein stukje papier met daarop een paar zeer heldere aanwijzingen hoe je de koeler kan installeren. Na wat hoop verzameld te hebben heb ik m`n moeder-bord uit de kast gehaald en de oude koeler voorzichtig verwijderd. Er zat geen koel-pasta meer op dus heb k er een klein laagje op gedaan (De koelpasta die er bij zat.) Dat ging gesmeerd. Daar na de koeler gepakt en deze er op gemonteerd volgens de handleiding. Dat ging ook lekker soepel. Het moederbord weer terug de kast in gezet en toen de fanbracket met ventilator gemonteerd in de kast. Dat was allemaal vanzelf sprekend. Na alles weer aangesloten te hebben en nogmaals gechekt. De computer aangedrukt en hij deed het. Gelukkig.

Eenmaal in windows aangekomen een tempmeter (Speedfan) opgestart. En wat bleek. De proc werd om en nabij 10 graden koeler. Ook als ik hem ging stressen werd hij ruim 8 graden koeler gehouden. Hij draait bij mij altijd op volle toeren en het geluid heb ik nooit hinderlijk gevonden. Maar dat kan ook komen doordat de muziek meestal aan staat.

Heb jij ook een Zalman CNPS6000-Cu (Socket 370/A)?