Specificaties WiFi - Bekijk alle specificaties

Google Chromecast (2015) Zwart Review

Kpomp33 18 maart 2016, laatste update op 26 mei 2016, 645 views

Google Chromecast (2015) Zwart

Snel en goedkoop en veel plezier met deze prachtig chromecast!

Pluspunten

• Full-HD
  • Snel
  • Klein en Buigzaam netjes afgewerkt achter tv!

Minpunten

• 220 Volt stekker geen uitknop!
  • Chromecast wordt heet , ook al heb ik niet gebruikt hij gaat wel aan als tv aan gaat en toch heet ik heb het gevoeld en ik zei wat is het zo warm bij chromecast! Enige manier is uit stekker halen.

Aansluiten HDMI + USB aansluiting van TV en het buigen is handig weggewerkt!
Tijdens het installeren kwam ik probleem tegen met het inloggen van WIFI verbinding!
Het lukte gewoon niet! En toen kreeg ik tip om het wachtwoord zichtbaar laten zien,
en daar het wachtwoord ingevoerd en zichtbaar houden en inloggen opeens kreeg ik inderdaad verbinding! En meteen ging ik youtube filmpjes kijken en dat werkt prima
zeker naar mijn verbazing want onze internet is maximaal 4 MB download / 0,3 mb upload!!
Werkt prima ook helemaal Full-HD en prachtig beeld!
Ook ben ik naar Vimeo gegaan , die moet je wel apart downloaden, maar deze kun je ook casten naar chromecast, dus ook leuke filmpjes kijken op tv!
Je regelt alles via smartphone, ook pauzeren en play etc.
Ook kun je gerust telefoon gebruiken als je moet bellen of een whatsapp bericht sturen,
dat is helemaal geen probleem, want chromecast onthoudt het filmpje gewoon en blijft gewoon afspelen. Maar dan moet je wel helemaal terug komen bij youtube om andere filmpje willen zien. Maar dat werkt prima.
Deze chromecast heeft ook kant en klare screensaver, prachtig foto's.
Ik heb chromecast naam gegeven ''Woonkamer'' met mijn voornaam erbij.
Dat is wel erg handig want ik wil ook misschien tweede erbij kopen voor in het slaapkamer,
dan geef ik simpel : ''Slaapkamer'' met mijn voornaam erbij.
Tijdens installatie wordt gevraagd of je gast modus wil gebruiken en of statiek en foutmeldingen wil doorsturen naar google, die heb ik allebei uitgevinkt.
Omdat ik hem alleen voor mezelf gebruik, maar mocht mijn vrienden dat graag willen gebruiken om casten, dan kan ik eenvoudig bij het instelling even wijzigen.
Dan kunnen ze ook mee casten zonder het wachtwoord van wifi hoeven weten, dat is heel voordeel van deze chromecast.
Er is natuurlijk minpunt aan deze chromecast, bij het 220 volt stekker kan je chromecast nooit uitgeschakeld krijgen, tenzij je schakelaar met stekker ga kopen.
Bij het usb aansluiting bij tv , dan kun je daar beter aansluiten en als je tv uit ga doen dan gaat chromecast ook uit! Dat is handig, dus minpunt voor mensen die geen usb aansluiting heeft bij tv! Dus controleer even je tv of je usb aansluiting heeft!
Ik gebruik hem dus alleen voor Vimeo en Youtube, ben ik al erg tevreden.
Er is genoeg app te vinden ! Er komt elke keer weer wat erbij.
Het prijs is lachertje voor wat je terugkrijg, en ik overweeg zeker om nog 1 kopen!
Voor andere tv in het slaapkamer.
Gelukkig is het niet zo duur! Ik hoop dat ze aan dat prijs blijft vasthouden.
Na het enige aantal weken hebben gebruikt viel mij op dat chromecast ook heet wordt ook al dat ik hem niet gebruik! Als tv aangaat en chromecast aangesloten is op hdmi en usb , gaat chromecast automatisch aan, dat lijkt mij niet wenselijk omdat het apparaatje heet wordt. Misschien dat ze in versie 3 daar verbeteringen zullen aanbrengen?

Heb jij ook een Google Chromecast (2015) Zwart?