Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Reflect Mini BT (Blauw) Review

Sjoerdpetrusma 16 maart 2016, laatste update op 16 maart 2016, 5.237 views

JBL Reflect Mini BT (Blauw)

Met de belangrijkste functie faalt deze(!) totaal niet gewend van JBL.

Pluspunten

• Audio kwalliteit
  • Comfort

Minpunten

• Bluetooth connectie(!)
  • Positie controller/mic

In deze review zal ik ingaan op de rede waarom ik deze een slechte beoordeling geef.

Voorheen de JBL Synchros Reflect BT gehad(voorganger van de mini). Hier was ik erg tevreden over.

Nu omdat deze helaas kapot zijn gegaan door eigen doen op zoek gegaan naar vervanging. Omdat ik goeie ervaringen had met mijn vorige dacht ik dat ik met de opvolger die lichter, kleiner, nieuwer was wel goed zat....Helaas.

Verpakking
De verpakking is net als de voorganger erg netjes en strak. Een magneet flap en een nette display van het product achter een makkelijk verwijderd plastic schermpje. De oordopjes zaten netjes in een zwart foam plaatje met de kabels netjes er onder verwerkt. De extra opzet buds zijn netjes verpakt in een kleine verpakking met een display raampje erin.

Inhoud
- Oortjes
- Handleiding
- Oplaad USB Kabel
- Verschillende opzet stukken in verschillende maten. Waaronder ook de gewone in ear buds zonder vleugels.

Bouwkwaliteit en afwerking
Hier niks op aan te merken. JBL steekt veel aandacht in bouwkwaliteit en afwerking hiervan.

Comfort
Omdat deze met genoeg andere earbuds komen kan je makkelijk een passend setje vinden dat lekker zit. Ik gebruik de earbuds met vleugel omdat die er zo voor zorgt dat ze netjes in je oor blijven(sport proof). Als je ze eenmaal in hebt zitten ze als gegoten. Deze headset gaat achterlangs dit zorgt er voor dat de kabel niet in de weg zit. Het nadeel hiervan is dat hij tijdens gebruik de controller/microfoon naar achteren trekt. Dit heb ik als erg irritant ervaren. Vooral tijdens bellen kan het storend zijn.

Audio/microfoon
Het geluid dat deze is zoals bekent bij JBL erg goed. Je hoort goed onderscheid tussen midden en hoge tonen en de bass is goed aanwezig maar overheerst niet. Bij maximaal volume hoor je ook geen vervorming en komen alle klanken mooi en helder door.
De microfoon is wat minder. Vooral met een beetje wind of op de fiets is deze niet verstaanbaar.

Connectiviteit
Deze headset maakt gebruik van bluetooth. Dat was ook de rede waarom ik deze headset heb gekozen. Dit onderdeel is dan ook de DEALBREAKER geweest voor mij. het verbinden met een apparaat is erg simpel en straightforward. controls werken ook goed en de knoppen zijn blind goed te bedienen. Met het bereik is ook niks mis.

Waar deze wel in falen is de connectie. De connectie blijft wel gewoon met het apparaat maar tijdens gebruik hapert hij om de zoveel seconden random. Ook als ik mijn hoofd naar links draai stopt het geluid(verbinding) gewoon voor 2 seconden. ik heb dit met verschillende apparaten getest om te kijken waar het probleem door kwam. iPhone, Nexus 5, macbook. telefoon in me broekzak, jaszak, op me bureau(recht voor me). Ook maakte het gebruik van apps niet uit. Spotify en muziek apps(MP3). Bij alle testen kreeg ik de zelfde problemen en omdat de haperingen random en zo vaak dat het storend is ga ik deze morgen terug brengen.

prijstechnisch vind ik ze te duur voor wat ze doen. gezien de belangrijkste functie waarvoor je deze koopt totaal niet naar behoren werkt.

Verdict
Erg teleurgesteld(!)
Met comfort en geluidskwaliteit is niks mis. JBL doet hier zeker zijn naam waar. Maar omdat dit een draadloze headset is ga je ervan uit dat die functie op z'n minst goed te noemen moet zijn. Dit is totaal niet van toepassing. ik geloof graag dat de bekabelde versie perfect is. Maar heb speciaal gekozen voor de draadloze functie ivm sporten. en omdat ik goede ervaringen had met mijn JBL Synchros BT had ik op z'n minst de zelfde verwachtingen in kwaliteit als die.

Heb jij ook een JBL Reflect Mini BT (Blauw)?

Ik heb deze headset inmiddels een maand of 2, en bij mij valt de verbinding letterlijk nooit weg. Hooguit als ik de ontvanger volledig bedek met mijn hand.
Geen problemen met een Galaxy S7 Edge, Nexus 7 en een Sony Vaio Pro 13.