Xiaomi Mi Band 1S Aluminium (Zwart) Review

Tweakriez 15 maart 2016, laatste update op 21 april 2016, 354 views

Xiaomi Mi Band 1S Aluminium (Zwart)

Prima prijs/kwaliteit verhouding (voor nog geen 2 tientjes gekocht). Het bandje is licht, jeukt niet en de sensor is van hoge kwaliteit aluminium gemaakt.

Pluspunten

• Hartslagmeter
  • Vervangbare bandjes
  • Kan trillen als alarm maar ook voor notificaties zoals whatsapp of waneer je gebeld wordt zodat het geluid van je mobiel uit kan blijven.

Minpunten

• Importeren anders te duur
  • App voelt niet af
  • Geen nederlandse handleiding.

UPDATE 21-04-2016
Ondertussen heb ik nog een tweede exemplaar aangeschaft voor mijn stiefzoontje, echter een exemplaar zonder hartslagsensor.
Mijn stiefzoontje heeft een vorm van Autisme en het Mibandje heb ik voor hem met 3 verschillende alarmen ingesteld, eentje om wakker te worden door de weeks om op tijd op te staan voor school, eentje voor in het weekend zodat hij weet wanneer het een geschikte tijd is om uitgerust op te staan en eentje die elke avond afgaat wanneer het tijd is voor zijn melatonine. Dit werkt ideaal omdat hij zo een stukje structuur krijgt en hij kan ook nog eens verschillende bandjes omdoen wat hij erg leuk vind om te verzamelen.

Zijn Miband heb ik gekoppeld aan zijn Windows Phone met de Bind My Miband app. Hij mag zijn telefoon niet op zak dragen en mee naar zijn kamer nemen maar hierdoor heb ik kunnen verifieren dat het alarm op de Miband gewoon werkt zonder dat de telefoon in de buurt hoeft te zijn, het synchroniseren met de stappenteller kan hij elke dag even doen door de app even te openen op de telefoon.
Waarom heb ik de Miband 1s aangeschaft?
De reden waarom ik de Miband heb aangeschaft zal wellicht iets anders zijn als voor de meeste Tweakers onder ons. Ik heb namelijk al geruime tijd van angstaanvallen ten gevolge van een burnout zo'n 3 jaar geleden en hyperventilatie aanvallen.
vanaf die tijd ben ik erg bang geworden dat er "iets" met mijn hart is als ik in paniek raak maar ben ik ook erg onrustig gaan slapen.

Nadat ik een beetje zoals gewoonlijk aan het rondstruinen was op de site hier kwam ik toevallig uit bij de Miband van Xiaomi en nadat ik het een en ander had ingelezen besloot ik de stap te wagen en deze via Aliexpres te bestellen. Dit was voor mij ook de eerste keer dat ik daar wat bestelde en heb ook goed naar de reviews gelezen van klanten om te kijken of het ook om een origineel product ging.

Binnen 2 weken heb ik de Miband binnen gekregen samen met een extra blauw bandje erbij.

IK had voor de band binnen was al een account online aangemaakt omdat ik gelezen had dat dit makkelijker was als via de App. Zodra ik de app ge´nstalleerd had kreeg ik ook netjes een firmware update binnen en werden mijn gegevens gesynchroniseerd. Helaas kwamen notificaties van whatsapp en mail niet goed binnen. Nadat ik gelezen had dat dit vaker gebeurd via de app die rechtstreeks in de playstore te vinden is heb ik de versie uit de Chinese Xiaomi store gedownload en sindsdien werkt alles perfect.

Voor mij is het vooral erg fijn dat ik mijn hartslag kan meten wanneer ik "onrustig" ben in bed zodat ik mijzelf kan geruststellen. Daarnaast kan ik nu precies zien of ik goed geslapen heb. Ik vind het ook erg fijn dat ik het geluid van whatsapp en het bellen niet meer aan hoef te zetten wanneer mijn telefoon in de broekzak zit want ik heb de band ingesteld om te trillen voor deze zaken alsmede meldingen van outlook en mijn agenda. Uiteraard zit er een stappenteller in die je kan motiveren om meer te bewegen.

Al met al erg tevreden over deze aankoop, zeker voor het bedrag wat ik betaald heb (24 euro incl. 2e originele bandje).

Heb jij ook een Xiaomi Mi Band 1S Aluminium (Zwart)?

Bedankt voor de review. Overweeg deze ook aan te schaffen i.v.m. de hartslag meter erbij. wordt de hartslag ook meegenomen in de slaap analyse voor een betrouwbaarder resultaat?

Zou je mij het linkje kunnen geven van dit product op aliexpress, eventueel via PM? wil hem ook bestellen maar is lastig onderscheid te maken tussen de verschillende resellers, dan neem ik liever de gok dat ze opnieuw de orginele opsturen als het bij jou ook gebeurt is.
Thanks zal mijn berichten gelijk een controleren.
Zou graag ook een linkje willen ontvangen ;)
Voor zover ik begrepen heb wortd de hartslag ook gemeten bij het slapen om zo nauwkeurig te kunnen bepalen of je daadwerkelijk slaapt of dat je diep of licht slaapt.
Okay, dat is interessant. Wil deze band gebruiken als stok achter de deur om voldoende slaap voor het sporten te pakken namelijk en de tril alarm functie is ook handig als ik eerder uit bed moet dan mijn ega.
Het trilalarm vind ik zelf idd een heerlijke functie en ik gebruik hem dan ook voornamelijk daarvoor en voor notificaties en bellen, zo kan ik mrt een gerust hard mijn telefoon op stil zetten wanneer de situatie daar om vraagd.
Lijkt me inderdaad erg handig. Nogmaals heel erg bedankt voor het linkje. Ga morgen er even voor zitten om eentje te bestellen. Alleen de slaap tracking is mij het geld waard, de rest is gewoon extra :)

p.s. Lees verschillende dingen over de trilfunctie, zou het voldoende zijn om iemand wakker te krijgen? is het duidelijk genoeg om waar te nemen en blijft hij ook langere tijd trilsignalen afgeven als je hem niet op sluimer drukt? Werkt dit ook als je telefoon uit staat nadat je hem ingesteld hebt?
Ik wordt elke ochtend goed wakker van de trilling en als ik niet opsta blijft deze ook steeds weer trillen (om de minuut oid). Ik heb het nog.niet geprobeerd met de telefoon uit maar het werkt iig wel met al mijn geluid uit op de telefoon.

Enne.. graag gedaan hoor! :)