Specificaties Dashcam, max 2304x1296 @ 30fps, gps - Bekijk alle specificaties

Skyhigh Mini 0826 Zwart Review

dfrenner 12 maart 2016, laatste update op 23 mei 2017, 1.956 views

Skyhigh Mini 0826 Zwart

Prima dashcam met GPS voor een heel leuke prijs. Het perfecte alternatief als je 200 euro voor een goede dashcam te veel geld vindt. Of als je altijd al een tweede dashcam aan de achterkant wilde hebben, maar niet zo veel geld eraan uit wil geven!

Pluspunten

• Goede beeldkwaliteit
  • Aantrekkelijk geprijsd
  • Klein discreet formaat
  • GPS aanwezig
  • Voelt erg degelijk aan
  • Veel opties

Minpunten

• Mount bevat 3M sticker

Beeldweergave Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Features Score: 5
Design & bouwkwaliteit Score: 5
Voor deze prijs is de Mini 0826 een erg mooie dashcam. Vooral overdag erg goede beeldkwaliteit die niet onder doet voor mijn 200 euro kostende DOD LS460W.
Nachtopnamen zijn iets minder dan de DOD LS460W, maar we moeten de 70 vs 200 wel in ons achterhoofd houden! Daarnaast zijn het nog steeds erg nette beelden die hij 's nachts maakt.

Hij heeft erg veel opties aan boord, in het uitgebreide menu kun je erg veel instellen. Zoals o.a. lane detection en de afstand tot de voorliggen. Maar de Mini moet het vooral van zijn formaat hebben en de wijze waarop hij gemonteerd wordt. Hij kan door zijn formaat en mount heel discreet geplaatst worden en past daardoor heel makkelijk achter een achteruitkijkspiegel en hij zal daardoor niet opvallen.

In de doos zit: 1 x Mini 0826 HD DVR, 1 x USB Cable, 1 x Lens Cleaning Cloth, 3 x 3M Sticker, 1 x Car Adapter, 1 x GPS mount, 2 x Film, 1 x CPL, 6 x Cable Clip

De kabel is lekker lang om hem netjes en mooi weg te kunnen werken, ideaal.

Hierbij een tweetal youtube filmpjes die wat meer inzicht geven:

En dan natuurlijk de prijs:
Mini 0826

$74 = +/- 69

Heb jij ook een Skyhigh Mini 0826 Zwart?

Ik heb deze camera zelf ook gekocht.

Model bevalt wel echter heb ik 1 groot nadeel ondervonden. De pinnen op de GPS module zijn niet erg stevig. Er is er 1 in plaats van netjes naar binnen te buigen een naar binnen gevouwen en inmiddels afgebroken. En dat na een stuk of 5 a 10 verwijder acties. (testen, in doosje doen en installeren.)

Gearbest heeft nu voor 40$ een vervangende set gestuurd maar waardoor nu een camera met GPS heb en een zonder. (Tenzij ik een vervangende GPS basis kan vinden. Die kon Gearbest niet leveren)
Dat is balen zeg! Ik heb even een mailtje gestuurd naar mijn contactpersoon bij Gearbest. Geen idee of het mogelijk is, maar ik heb de vraag gesteld of ze een GPS mount mee kan sturen met de volgende camera. Onder het mom van "nee heb je, ja kun je krijgen".
Erg vriendelijk van je.
Een vervangende GPS module was ook waar ik op mikte maar volgens support van Gearbest was dit niet mogelijk.

Vervangende camera is inmiddels binnen maar mocht je wat horen dan hoor ik het natuurlijk graag.
Handig om te vermelden dat je nog 43 aan invoerrechten aan DHL moet betalen. Dan komt de dashcam op 116.
De promocode FiMINI0826 is verlopen.

[Reactie gewijzigd door roncitf op 11 augustus 2016 15:47]

Heb je een snellere verzendmethode gekozen?
Normaliter wordt middels PostNL verzonden, hier heb je erg weinig kans op controle (steekproefsgewijs).

Overigens heb je dit natuurlijk altijd met bestellen in China, alleen DHL, Feddex etc. hanteren volgens mij een 100% controle systeem.

Ik heb deze zomer mijn eerste steekproef bij PostNL gehad. Na alle zaken die ik in China heb besteld de afgelopen jaren.

Mijn ervaring tot nog toe: Als je eruit bent gepikt, heb je ongeluk gehad. De kans is bij PostNL erg klein.
Ik had een snellere manier gekozen, mijn fout dus. Ik heb het dan wel binnen een week. Volgende keer PostNL
Hallo samen,
Na lezen van de review gekocht maar GPS fix bij bewolkt weer duurt vaak 15..30 minuten.
Bekend probleem?
Mag hem omruilen van GearBest maar als dat niets helpt kost dat alleen maar tijd en geld.
Ik hoor graag jullie ervaring.
Alvast bedankt.
Voorruitverwarming van Ford toevallig?
Ik heb ‘m ook. Ben er afgelopen zomer mee naar Spanje mee geweest. Beeld is prima, maar er is n ding wat ik nogal onhandig vind. Het locken van fragmenten gebeurt door het drukken op de [down] knop. Echter, dit is een toggle knop, als je in datzelfde fragment nog eens op de [down] knop klikt schakel je de overschrijfbeveiliging weer uit.

Met mijn oude dashcam werkte het net wat makkelijker. Lock knop indrukken en het fragment bleef gelocked, hoe vaak je daarna nog op de lockbutton drukte. Omdat ik gewend was voor de zekerheid meerdere keren op de lock knop te drukken, deed ik dat nu ook bij de Mini 0826 . Helaas resulteerde dit in dat veel fragmenten niet gelocked werden en weer werden overschreven. Gisteren achter de oorzaak waarom veel fragmenten werden overschreven gekomen. Dus als je een fragment wil bewaren: En keer de lock knop indrukken is voldoende. Heb hierdoor helaas wel wat mooie fragmenten moeten missen, zoals een overstekend hert op de snelweg, bijna botsing omdat een of andere pannenkoek vanuit stilstand haaks de snelweg op reed om in te voegen etc etc. Nou ja, weer een reden om snel naar Spanje af te rijden, lijkt me.

Ook is het handig als je hem net zoals ik af en toe gebruikt (voor korte ritjes installeer ik hem niet) de interne batterij van de camera voor gebruik goed op te laden. Ik had ‘m onlangs leeg aan de stroom in mijn auto gehangen, maar toen ging hij een paar keer vanzelf uit