Huawei Watch Classic (gewoven stalen band) Zilver (Zilver) Review

Gadgeteer 11 maart 2016, laatste update op 11 maart 2016, 1.532 views

Huawei Watch Classic (gewoven stalen band) Zilver (Zilver)

Prima horloge, kan zowel onder een simpele trui als bij een net pak.

Pluspunten

• Mooi scherm hoge dpi
  • Saffierglas
  • Antilek band
  • IP67/68 certificering
  • Luidspreker
  • Materiaalkeuze
  • Wifi

Minpunten

• Oplader met contactpuntjes
  • Geen GPS aan boord

Een gebruikersreview, geen cijfertjes maar ervaringen.

Het toestel wordt geleverd in een zeer luxe doos. Hier begint al het premium gevoel.
Hat koppelen aan mijn Android telefoon ging eenvoudig:
  • bluetooth aanzetten op de telefoon
  • Android Wear installeren uit de Playstore
  • aanwijzingen volgen op het scherm
Na het koppelen viel mijn connectie weg, geen idee waardoor. Ik heb het hersteld door de bluetooth op mijn telefoon even uit en weer aan te zetten. Was gelukkig eenmalig.
Nu is het tijd om te gaan spelen ;)

Het horloge

Bouwkwaliteit
Kast
Het toestel is gemaakt van een goede kwaliteit staal. Dit voelt ook zeer degelijk aan. Het formaat van 42mm is zelfs voor mijn smalle polsen niet te groot.
Glas
Huawei heeft het toestel uitgerust met keihard saffierglas i.p.v. het veel gebruikte Gorilla Glass. Voordeel is dat saffierglas nog harder is en nog minder snel krast.
Bandje
Ik heb de variant met het stalen maffiabandje "gevlochten" bandje. Deze geeft een luxe uitstraling en omdat het staal is, verwacht ik dat het lang mooi blijft.
Accu
Met mijn instellingen gaat de accu 1,5 tot 2 dagen mee. Heb je hem op always on dan denk ik dat het 1 tot 1,5 dag wordt. Uit gewoonte laad ik hem elke nacht op, zit ik nooit zonder puf.
Oplader
De oplader is helaas niet op dezelfde manier draadloos als bijvoorbeeld de Samsung Gear 2. De Huawei heeft een magnetische oplader met 4 contactpuntjes die precies goed op het horloge moet worden geklikt. Dit gaat op zich vrij eenvoudig, toch vind ik het inductieladen zoals andere merken toepassen een betere oplossing.
Via verschillende sites waar je dingen kunt laten 3D printen, is er inmiddels een houder (oplaaddock) te bestellen voor ongeveer 20euro. Hier klik je de oplader in en hang je eenvoudig het horloge aan om te laden.
Features
Luidspreker
Een van de leukste features is pas net geactiveerd met de 1.4 update (Android 6). De luidspreker! Hiermee kan het horloge geluiden afspelen en bijvoorbeeld dienst doen als handsfree set. Ik kan nu telefoontjes plegen zonder mijn telefoon uit mijn zak te halen... Kun je nagaan hoe raar mensen me staan aan te kijken als ik tegen mijn horloge sta te praten.
Wifi
Het horloge heeft wifi aan boord. Hiermee kun je bepaalde gegevens synchroniseren met de cloud. Op deze manier kun je met je telefoon communiceren zonder dat je die bij je hebt. In de praktijk weinig van gemerkt omdat ik wifi uit heb staan.
Healthfuncties/sensoren
Het horloge is (uiteraard?) voorzien van de nodige gezondheidsfeatures. Stappenteller, hartslagmeter. Of ze erg nauwkeurig zijn weet ik niet maar als je een beetje met de bijbehorende apps speelt, ga je toch opletten of je genoeg beweegd enzo. Ik hield me hier nooit echt mee bezig maar nu het zo gemakkelijk wordt om dit te monitoren, vind ik het wel grappig hier meer mee te doen.
Apps
Hier valt vanalles over te schrijven. Er komen steeds meer apps voor Android Wear, ik heb slechts enkele in gebruik:
Shazam
Even snel weten welk nummer ik hoor, handen aan het stuur of vol met boodschappen of... roep ik tegen mijn horloge "OK Google, start Shazam" Binnen enkele seconden heb ik het antwoord. Noodzakelijk? nee maar wel leuk.
Google Maps
Loop je ergens in een vreemde stad, moet je een adres vinden en de mensen die je vraagt weten het ook niet aan te wijzen. Kun je met je telefoon in je hand gaan lopen navigeren met Google maps. Je kunt ook de app op je horloge gebruiken, bij elke hoek even snel kijken hoe laat het is welke kant je op moet.
Google Fit
Zoals ik al zei, tegenwoordig kijk ik wel eens of ik genoeg beweeg.
Watchfaces
Wijzerplaten zijn er echt in honderden smaken. Helaas moet je voor de mooiere wel betalen en gaan de prijzen de laatste tijd vrij vlot omhoog.

Uiteraard zijn er nog ontzettend veel apps die ik nog niet heb getest of waar ik niets mee zou doen. Het is ook onmogelijk ze allemaal te beschrijven.
De Huawei Watch is een kwalitatief goed horloge met een zeer hoog fun gehalte en uitstekend bruikbaar in het alledaagse leven. Het ziet er ook nog eens erg goed uit. Het scherm wordt volledig gebruikt i.t.t. bijvoorbeeld de Moto360 met zijn lekke band. Hier hangt dan echter wel een prijskaartje aan.
Zoek je een mooi horloge wat zeker gemaakt is om mee te gaan en wat bij iedere kledingstyl te gebruiken is? dan is de Huawei Watch zeker een die je kunt overwegen.

Heb jij ook een Huawei Watch Classic (gewoven stalen band) Zilver (Zilver)?

Ik heb zelf de RVS Black versie. Wat een pracht horloge. Het heeft zeker een premium gevoel.

Je verteld over een oplaad dock van ongeveer 20,-
Heb je een bron of link waar je deze kan bestellen?
Hey CuBras,

Check hier op het forum voor foto's en links.

[Reactie gewijzigd door Gadgeteer op 13 maart 2016 09:14]