Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties Draadloos Qwerty - Bekijk alle specificaties

Rapoo 8900P (Qwerty) Review

Jespurtje 6 maart 2016, laatste update op 10 december 2016, 193 views

Rapoo 8900P (Qwerty)

Ik had zowel een nieuw toetsenbord als muis nodig. Mijn oog viel meteen op dit setje. Draadloos, geen mechanische toetsen, mooi robuust ontwerp, en handige ergonomische muis. Geen spijt van deze aankoop

Pluspunten

• fijne toetsen
  • muis ligt super in de hand
  • ontwerp en afwerking
  • (batterijduur?)

Minpunten

• aan/uit schakelaar onderkant toetsenbord
  • media toetsen lichten pas op wanneer aangeraakt
  • toetsenbord stopt af en toe met werken

Ik had altijd een oud mechanisch toetsenbord en een goedkope draadloze muis voor mijn PC. Van beide was ik niet echt fan. mijn eisen voor een nieuw toetsenbord waren dat hij draadloos moet zijn en dat hij geen mechanische toetsen mag hebben (lijk een van de weinigen op de wereld te zijn met deze voorkeur). De muis moest met name groter zijn.
Mijn oog viel vrijwel meteen op dit setje. Mooi modern ontwerp met geborsteld metaal. Full size toetsenbord met nummerpad en multimedia toetsen, draadloos, grote ergonomisch correcte muis.
Ik ben nog een poosje aan het twijfelen geweest door veel slechte reviews. Doordat deze slechte reviews veelal alleen op de slecht werkende multimedia toetsen ingingen en ik deze toch praktisch nooit gebruik heb ik hem toch aangeschaft. Inmiddels heb ik deze set een aantal maanden en ik heb geen spijt van deze aankoop.

bouwkwaliteit
De bouwkwaliteit van dit setje is prima. Alles past perfect op elkaar en is mooi afgewerkt. Meer heb ik hier eigenlijk niet over te zeggen.

gebruik
Muis:
Echt een top muis dit. Het is een grote, goed vormgegeven muis. Hierdoor past hij perfect in mijn hand. Alle knoppen klikken fijn en het scrolwieltje scrolt relatief precies. Met flinke zweethanden kan het soms alleen moeilijk zijn om hier grip op te krijgen. De muis volgt alle bewegingen perfect. Er zit ook wat gewicht achter. Dit werkt ook mee aan een goede gebruikservaring. Er is totaal geen lag of vertraging te merken.

Toetsenbord:
De toetsen zijn naar mijn mening perfect. Ze hoeven niet ver ingedrukt te worden, het is ook niet zwaar om ze in te drukken, maar er zit wel een duidelijke klik achter.
Zoals in andere reviews te lezen is zijn de multimedia toetsen niet optimaal. Je kan niet zien welke knop waar zit zonder ze aan te raken. Een simpel trucje dat ik hiervoor gebruik is de multimedia rand helemaal onderaan aan te raken (net boven de functie knoppen), Hierdoor licht de multimedia rand op zonder dat een van de knoppen ingedrukt wordt. De 'eenkliks' knoppen zoals mute en skip track werken dan prima. De volume knoppen zijn lastig om precies te bedienen.
Het toetsenbord heeft geen last van vertraging. Wel is het af en toe zo dat hij signaal lijkt te verliezen. je kan dan typen wat je wil maar veel letters komen dan niet door. Dit is simpel op te lossen door hem even uit en aan te zetten (dit gebeurt bij mij niet vaak, eens in de zoveel dagen).

Al met al vind ik het enige echte nadeel dat het toetsenbord zo nu en dan stopt met werken, voor de rest een prima aankoop.

Heb jij ook een Rapoo 8900P (Qwerty)?