WD Blue WD20EZRZ, 2TB Review

Soulshaker 5 maart 2016, 2.564 views

WD Blue WD20EZRZ, 2TB

Prima schijf voor het geld , transfersnelheden zijn dik in orde voor een 5400RPM schijf.

Pluspunten

• Stil in gebruik
  • Redelijk snel voor een 5400RPM schijf
  • Prijs is dik in orde

Minpunten

• Geen duidelijk communicatie door WD
  • Nergens na te gaan of deze de 8sec headparking firmware heeft van de WD greens

Ik was op zoek naar 2 geschikte 2TB schijven voor mijn data. En nadat ik de meningen zowel hier op tweakers als elders te lezen , heb ik besloten om voor deze 2TB WD blue te gaan.

Ja, bij sommigen is het al bekend dat Western Digital besloten heeft om hun WD green en WD blue lijn te fusioneren.

Dat heeft als gevolg dat de klasieke WD blue zijn laatste halte bij 1TB heeft met de WD10EZEX , dit is het hoogste model met 7200RPM. Vanaf dan is het enkel nog 5400RPM.

Maar is dit ten tijde van de steeds goedkoper wordende SSD' s een grote misser ?
Tegenwoordig is het gewoon een betere zet om een SSHD / SSD in een desktop te plaatsen dan te investeren in een 7200RPM schijf.

Om na te gaan hoeveel verschil tussen de 7200RPM en 5400RPM er is , heb ik de 2TB wd blue WD20EZRZ vergeleken met de 1TB WD10EZEX , die ik ook in mijn bezit heb.

Beide werden leeg getest met zowel HDtune pro als met crystaldiskmark .
En de resultaten waren inderdaad verschillend. Hoewel deze nog best aanvaardbaar zijn.

Je ziet een duidelijk verschil van om en beide 20MB/s bij het lezen en 10MB/s bij het schijven. Alle twee in het voordeel van de 1TB schijf.

Ook bij HD tune pro zie je een circa 20MB/s verschil tussen beide.
Al bij al zijn de snelheden van de 2TB nog best wel ok. Zeker voor zijn prijs.

Op betrouwbaarheid kan ik nog geen score geven , ik heb deze 2TB schijven nog maar pas.

Heb jij ook een WD Blue WD20EZRZ, 2TB?

Meer advertenties