Specificaties On-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Jabra Move Wireless (Zwart) Review

Mintvis 5 maart 2016, laatste update op 5 maart 2016, 490 views

Jabra Move Wireless (Zwart)

Dit is de beste koptelefoon die ik ooit voor 70 euro ben tegen gekomen. Over de minpunten moet ik écht gaan mierenneuken, want ze zijn er vrijwel niet. Jabra luistert naar klachten, want de lijmnaden van de oorschelpen die loslieten, zijn nu netjes gestikt.

Pluspunten

• Ontzettend goede geluidskwaliteit
  • Batterij gaat erg lang mee, 8 uur is echt minimaal
  • Erg mooi design
  • Goede bouwkwaliteit
  • De oorschelpen zijn niet meer gelijmd, maar gestikt
  • Prima bereikbare knoppen, ook met handschoenen aan
  • Goede mic, erg geschikt voor bellen

Minpunten

• Op de fiets hoor ik de wind hard ruizen vanwege het on-ear ontwerp

Na een paar dagen de waardeloze Plantronics BackBeat Go 2 oordopjes gebruikt te hebben, heb ik deze terug gestuurd. Ik ben toch wat verder gaan kijken dan alleen bluetooth oordopjes en kwam al snel op de Jabra Move Wireless uit. Over het algemeen werd deze goed beoordeeld en kost 5 euro meer dan de BBG2, dus besloot ik deze te bestellen.

Ik moet zeggen dat ik zelden zo'n goed geluid heb gehoord uit een koptelefoon van 70 euro. Ik heb zelf ook een Audio-Technica ATH-M50 koptelefoon, destijds gekocht voor 200 euro en qua geluid gaan ze vrij gelijk aan elkaar op. De Jabra heeft iets meer bas aanwezig, maar overdreven is het niet. Ik was dus echt verrast door de geluidskwaliteit.

Verder gaat de accu echt lang mee. Er wordt 8 uur luistertijd aangegeven door Jabra, maar dat is dan ook wel echt de minimum tijd. In de praktijk haal ik wel een paar uur langer. Verder is het handig dat er een een 3,5mm audiokabeltje wordt meegeleverd. Mocht de batterij onverwachts leeg zijn, kan je altijd nog via kabel luisteren.

De koptelefoon zit comfortabel, maar aangezien ik normaal een over-ear koptelefoon gebruik, merk ik dat ik erg moet wennen aan het on-ear model. Met lange tijd dragen merk ik toch wel een beetje een onprettig gevoel aan m'n oren. Het design is erg mooi, lekker strak en minimalistisch, geen grote lelijke logos. Het is jammer dat de koptelefoon niet inklapbaar is, maar gezien hij toch vrij compact is, is dit zeker geen ramp.

Ook is het top dat Jabra luistert naar klachten. Voorheen was het leer van de oorschelpen gelijmd, en ging hiervan de naad vrij snel los. Tegenwoordig wordt deze gestikt en zal dus niet zomaar loslaten.

Heb jij ook een Jabra Move Wireless (Zwart)?