Philips 190S5FS (19", 12ms, D-sub) Review

UnderFlow 12 september 2005, 586 views

Philips 190S5FS (19", 12ms, D-sub)

Pluspunten

• Goed prijs/kwaliteit verhouding
  • Degelijk product en afwerking
  • Veel instelling mogelijkheden
  • Goede weergave (kleur en contrast)
  • Goede garantie

Minpunten

• Geen DVI
  • De algemene afwerking is goed, echter de bedieningsknopjes komen goedkoop over

Voor een zeer acceptabele prijs is deze monitor te koop. Ik heb recentelijk 2 stuks van deze monitor aangeschaft en ben meer dan tevreden. De prestaties van het scherm zijn goed, ik speel veel world of warcraft en kijk zo nu en dan een filmpje en er is tot op heden geen sprake van ghosting of iets dergelijks. Maar ook voor het "normale" gebruik is de monitor zeer geschikt met een heldere kleurenweergave en goed contrast.

Daarnaast zijn de schermen zeer degelijk afgewerkt, met uitzondering van de bedieningsknojes die helaas wat goedkoop over komen. De ingebouwde voeding is netjes verwerkt. Natuurlijk is de positionering van de monitor wat beperkt, je kunt hem alleen kantelen. Maar dat verwacht ik ook niet voor de prijs.

De monitor mist helaas een DVI aansluiting, maar dat was voor mij geen criterium, voor anderen kan dit wel een puntje zijn. Verder is de monitor gebruiksvriendelijk en makkelijk, maar toch uitgebreid in te stellen.

Verder wil ik nog melden dat ik de garantie ook positief vind. Qua dode pixels is het een standaard verhaal, maar als er iets anders met het scherm is wordt deze opgehaald en gelijk vervangen. Ik vind dat toch een positief extratje in tegenstelling tot de vele carry in garanties.

Concluderend is het een mooi scherm voor mensen met een krapper budget. Je krijgt echt volledig waar voor je geld. Het scherm is voor veel toepassingen inzetbaar en daardoor een goede allrounder. Kortom een aanrader.

Heb jij ook een Philips 190S5FS (19", 12ms, D-sub)?

Philips heeft in principe 3 modellijnen. De S (Small Office, Home Use), de B (Business) en de P (Professional).

De B en P hebben wel een DVI aansluiting maar zijn duurder. Dit is het geval omdat de schermen in het verre oosten gefabriceerd worden en dan naar Europa worden gehaald. Er is iets met DVI wat maakt dat je importheffing moet betalen op de DVI technologie wat daarom maakt dat de B en P duurder zijn. Hiervoor heeft Philips de S serie op de markt gebracht die geen DVI input heeft.