Samsung 850 EVO 250GB Review

Omed 4 maart 2016, 975 views

Samsung 850 EVO 250GB

Gisteren van de MediaMarkt gekocht voor ¤89.95. De zelfde dag geďnstalleerd en de opstartsnelheden van mijn HDD en SSD waren ~10 seconden (SSD) en 5-10 minuten (5200RPM HDD). Speeds waren eerst 500mbps (read en write) maar na het activeren van R.A.P.I.D. Mode zijn de speeds nu 2500mbps (read en write).

Pluspunten

• Performance
  • Hoge kwaliteit
  • Samsung software
  • R.A.P.I.D. Mode
  • SUPER SNEL!

Minpunten

• Geen schroefjes meegeleverd

Gisteren van de MediaMarkt gekocht voor ¤89.95.
De zelfde dag geďnstalleerd.
De opstartsnelheden van mijn HDD en SSD waren ~10 seconden (SSD) en 5-10 minuten (5200RPM HDD). Speeds waren eerst 500mbps (read en write) maar na het activeren van R.A.P.I.D. Mode zijn de speeds nu 2500mbps (read en write). (Gebenchmarked bij Samsung Magician en Passmark Performancetest).

Heb er ook een aantal games op geďnstalleerd.
H1Z1: King of the Kill laadt in een lobby in max. 5 seconde en na de lobby ben je in 1 seconde in-game.
Counter-Strike: Global Offensive start op in max. 2 seconde (met -novid, dus geen intro op het begin)
Call of Duty - World at War start op in 3-4 seconde, als je solo een zombie game start begin je in 1-2 seconde.

Tot nu toe heb ik alleen Sony Vegas Pro 13 getest op mijn SSD en het start op in 5-10 seconde, met mijn hdd was dat ongv. 5 minuten.

De Passmark Performancetest (met R.A.P.I.D. Mode) score staan in de foto's. Duidelijkere foto's binnenkort (deze waren snelle fotos want ik moest weg).

Heb jij ook een Samsung 850 EVO 250GB?

Meer advertenties

Nu ben ik geen ssd-expert, maar is het niet zo dat je via SATA niet meer dan ±550mbps read en write kan halen? Ben nu wel benieuwd naar hoe jij dan bij die 2500 in de buurt komt ;)
Geen idee, ik had RAPID mode gewoon aan gezet en vandaag keek ik op Samsung Magician en kreeg ik random 2500mbps speeds, ik deed de test 3x opnieuw om zeker te zijn bij Samsung Magician en alle scores waren ongeveer het zelfde steeds. Toen deed ik een benchmark bij Passmark Performancetest en haalde ik het zelfde lol.
Door de Rapid Mode van Magician wordt een deel van je geheugen als buffer voor de SSD gebruikt.
Die 2500 mbps is dan ook de snelheid naar die geheugenbuffer, niet naar de SSD.
Dus als ik bestanden bijvoorbeeld van mijn bureaublad naar mijn documenten kopieer is de snelheid niet 2500mbps?
*edit: 2x zelfde bericht*

[Reactie gewijzigd door Omed op 4 maart 2016 23:41]