Mio Moov Spirit 300 Traffic (Europa) Review

PietPuk.nl 8 juli 2009, 1.848 views

Mio Moov Spirit 300 Traffic (Europa)

Pluspunten

• compact, goede GPS, snelle herkberekening route, veel POI's, flitspalen database

Minpunten

• aanraakscherm is in begin wat onwennig (na enige oefening totaal geen probleem).

Design & bouwkwaliteit Score: 3
Instructies Score: 5
Kaartmateriaal Score: 4
Positiebepaling Score: 5
Features Score: 3
De Mio Moov Spirit 300 is een mooi en compact navigatiesysteem dat precies doet wat het moet doen zonder veel problemen. Het systeem wordt geleverd met een autolader, ruitbevestiging d.m.v. een zuignap en een usb-kabel met bijbehorende cd-rom. Met de software op de pc kan de Spirit 300 geupdate worden. Ook is het mogelijk routes op de pc uit te stippelen en deze in de Spirit 300 te laden. Gereden routes kunnen worden bekeken op de PC.

De eerste indruk van het systeem is zeer goed. Direct na aankoop was het systeem bruikbaar. GPS sattelieten zijn in enkele seconden gevonden en het berekenen van routes gaat zeer vlot. Ook het herberekenen van een route wanneer een verkeerde afslag is genomen vormt totaal geen probleem.

Ook over de prijs ben ik te spreken. Vergeleken met TomTom krijgt men meer functionaliteit voor een lagere prijs.

Heb jij ook een Mio Moov Spirit 300 Traffic (Europa)?

Het is volgens mij ook niet de bedoeling om alle specs van de fabrikant over te nemen. Dat kun je zelf opzoeken; zoals je blijkbaar al hebt gedaan.

Ik geef hier echter mijn mening over mijn ervaringe met het product. Doe daar je voordeel mee zou ik zeggen.