Specificaties In-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit) Review

phubert 3 maart 2016, 650 views

Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)

EarPods geleverd bij nieuwe iPhone wegens defecte huidige oordopjes die van Apple in gebruik genomen; wat een tegenvaller qua geluid en draag-comfort.

Pluspunten

• Design
  • Volumebediening/microfoon in kabel
  • Muziek luisteren / overschakelen naar bellen

Minpunten

• Vallen uit je oor
  • Ondanks inspelen belabberde bass-weergave
  • Schelle hoge tonen

Als muziek-liefhebber ben ik in deze Apple EarPods (geleverd bij iPhone) diep teleur gesteld op het gebied van gebruikersgemak, draagcomfort nog maar te zwijgen over de weergave van de muziek.

(Inspelen:) Alle oordopjes en/of hoofdtelefoon speel ik tenminste 10 uur in met uiteenlopende muziek van hoog tot laag.

(hoge tonen:) Op normaal (25%) volume hoor je nauwelijks de muziek goed. Door de slechte isolatie vallen omgevingsgeluiden meer op dan de te spelen muziek. Bij 50% begin je meer te horen maar beginnen nummers al schel te klinken.

(midden tonen:) Lijken bij welk volume-niveau dan ook volledig vlak te zijn.

(lage tonen:) Komen totaal niet naar voren, zelfs niet met de dopjes goed in oor vast gedrukt of vasthoudend. Nummers opgezocht met veelal diepe klanken maar deze lijken totaal niet door te komen.

Aansluiten van de EarPods op de computer waarbij gepoogd is met de equalizer de tonen aan te passen haalt niets uit. Bij de instelling hoog krijg je koppijn van het schelle geluid en bij laag krijg je alleen maar een boel gekraak waarbij de dopjes het gewoon niet aankunnen.

Ik heb maar 1 positief punt waar kunnen nemen dat is dat de dopjes wel uitstekend geschikt zijn om telefoongesprek mee te voeren, hierbij is de kwaliteit gewoon goed waarbij de ander je ook goed kan verstaan.

Apple houdt graag van strak, dat is zeker gelukt bij deze set, echter de dopjes zijn te glad afgewerkt en vallen vrijwel direct uit je oren, fietsen met de dopjes is onbegonnen werk na 1 maal draaien van je hoofd liggen beide dopjes eruit.

In mijn helaas defecte set dopjes van Panasonic kwamen alle tonen goed naar voren, van hoog tot laag en middentonen waren goed gedoseerd (op zelfde toestel met zelfde muziek). Na een behoorlijke twijfel of mijn Apple EarPods niet defect waren heb ik van diverse vrienden hun setjes te leen gehad om te horen of deze wel beter klonken, helaas. Wellicht was dat de reden dat vrijwel alle vrienden de dopjes niet meer gebruikte en/of andere gekocht hadden.

Ik kan goed begrijpen dat Apple Beats Audio gekocht heeft om expertise in huis te krijgen voor beter geluid, of dit met Beats gelukt is weet ik niet heb geen ervaring met Beats.

Zoektocht is verder gegaan naar goede, betaalbare dopjes met goede prijs/kwaliteitverhouding zonder direct tegen de 100 euro of meer kwijt te zijn; de Panasonic waren overigens maar 35 euro. Helaas zijn deze overleden doordat ik met het snoer ergens achter bleef hangen en het dopje afbrak.

Heb jij ook een Apple EarPods (met 3,5mm connector) (Wit)?

Zo zie je maar hoe persoonlijk dit is, zowel qua geluid als pasvorm. Ik vind de geluidskwaliteit een enorme stap voorwaarts ten opzichte van de vorige Apple earphones en vind ze wat dat betreft bovengemiddeld voor standaard dopjes. Voor mij zijn ze helemaal niet te glad afgewerkt: ze vallen nooit uit mijn oor (in tegenstelling tot andere dopjes) en blijven zelfs ZO goed zitten dat ik geen sport dopjes meer nodig heb! (ik gebruik ze bij mountainbiken en hardlopen: perfect). En als laatste dat ze je niet afsluiten van de omgeving: dat vind ik bij sporten en op kantoor juist weer een voordeel. Beetje aso als je daar helemaal niets meer hoort. Voor mij de reden om geen afsluitende dopjes te gebruiken.
In-Ear zijn inderdaad persoonlijk, wat jij doet kan ik me niet voorstellen; sporten met die dingen in, en in houden. De versie hiervoor van Apple heb ik bij mijn eerste iPod al nooit gebruikt wegens tegenvallende prestaties. Bij die iPod had ik destijds dopjes van Creative. De dopjes van Panasonic die ik had hadden zachte rubberen kapjes die zorgde dat ze niet uit me oor vielen. Qua aso, zo zou ik het niet willen noemen, ik hou er niet van in het verkeer (fiets) me volledig af te sluiten, de dopjes temperde de omgeving geluiden plus dat ik niet van hard volume houdt dus hoor nog genoeg van omgeving.
vreemd. ik vind de bassen net prima. zeker voor spul waar ik maar 20 euro voor neertelde. ik zou wel eens een winkel willen tegenkomen waar ik ze eerst kan uittesten. bayer dynamic of die andere zeer dure waar zo over geraved wordt, brown and wilkinson (of is dat scheergerei?) etcetera...
zie je, ik kan niet vergelijken met deze headphones.
heb er eentje van grado, ook niet zo heel duur, maar daar vind ik de hoge tonen net te schel, en te weinig bas.
mijn sennheisers zijn heel goed, behalve dat die draadloze boven een bepaald volume begint te kraken.
ik hou van luid. vooral van bas. mijn trommelvlies mag gerust meeboppen.
wat zegt u!?!