Philips Wake-up Light (HF3520) Review

Brutuss 1 maart 2016, laatste update op 1 maart 2016, 841 views

Philips Wake-up Light (HF3520)

Mooi vormgegeven Philips Wake-Up Light. Maakt je weldegelijk eerder wakker dan de wekker zelf. Enige minpunt zijn de knoppen maar dat is een kwestie van gewenning!

Pluspunten

• Mooi Uiterlijk
  • Veel mogelijkheden
  • Goed geluid
  • Fel licht
  • Lamp hoeft niet vervangen te worden want het is LED
  • Goede nabootsing van een zonsopkomst

Minpunten

• Onhandige knoppen bovenop (kwestie van gewenning).

Aangezien ik redelijk of zeg maar gerust moeilijk uit bed kom in de morgen wilde ik eens deze Wake-up Light van Philips proberen.

Ik wordt altijd snel wakker als de zon begint te schijnen. Dit probleem heb ik opgelost doormiddel van een zonwerend rolgordijn en daaroverheen nog eens verduisterende gordijnen. Volgende probleem wat dan optreed is het niet goed wakker worden omdat het donker blijft in de slaapkamer :)

Eerste indruk:
Bij het uitpakken van de wakeup light had ik meteen al het idee dat hij er erg degelijk en mooi uitziet. Of wel een mooie toevoeging voor op mijn nachtkastje. Overigens zit alles netjes ingepakt en beschermd.

Wat me ook opviel waren de hoeveelheid knoppen. Ik moest toch even in de handleiding kijken waar wat allemaal voor diende. Hier heb je dan ook meteen het enige nadeel naar mijn mening te pakken. Er zijn erg veel knoppen die niet zo logisch zijn geplaatst. Het was ook fijn geweest als ze wellicht verlicht waren zodat je ze makkelijker kan vinden in het donker.
Nu doe ik alles op gevoel. Wat na verloop van tijd natuurlijk ook gewenning is en het je niet meer stoort.

Functies:
  • 5 Wekgeluiden: fluitende vogels, vogels in het bos, zen-tuin, zachte piano en zeegeluiden.
  • FM Radio.
  • Simulatie van zonsondergang en opkomst.
  • Automatisch dimfunctie van het display. (Display past zich aan het omgevingslicht aan).
  • Snooze met een enkele aanraking op een willekeurige plek.
  • 20 instelbare lichtsterktes tot maximaal 300Lux.
  • Twee afzonderlijke wekkers in te stellen.
Energieverbruik:
Ik heb het energie verbruik in idle modus gemeten doormiddel van een Fibaro Wall plug en deze kwam uit op 0,5Watt!

Verder heeft de wakeup light een soort van cache batterij of dikke elko welke de tijd nog een tijdje vasthoud als de stroom om wat voor reden dan ook is uitgevallen. Wat dus uiteraard fijn is aangezien je dan niet de tijd opnieuw hoeft in te stellen.

Zonsopkomt:
De zonsopkomst wordt mooie en natuurgetrouw gesimuleerd. Het licht begint met een donker rode kleur en bouwt zich op naar fel wit licht. De snelheid en de mate van felheid kun je zelf instellen. Dus voor ieder wat wils.

Geluiden:
Het geluid wat uit de speaker komt klinkt goed voor een wekker. Ik zelf gebruik de FM radio niet omdat ik liever wakker word gemaakt voor een van de relaxte geluiden welke in de wekker zitten.

Concusie:
  • Mijn conslusie van deze Wake-up Light is dat hij me weldegelijk helpt met het beter uit bed komen. Ik ben 9 van de 10 keer eerder wakker dan de wekker en als ik dan door de wekker gewekt wordt ben je niet meer in een diepe slaap.
  • Hij ziet er erg mooi uit en is van een goede kwaliteit gemaakt.
  • De knoppen zijn in het begin even wennen aangezien het er veel zijn en niet makkelijk te bedienen zijn in het donker / op gevoel. Dit alles is wel een kwestie van gewenning want nu heb ik er totaal geen problemen mee!
PS. Geen medewerker van Philips ;)

Heb jij ook een Philips Wake-up Light (HF3520)?

Grappig dat deze review net voorbij komt terwijl ik aan hetzelfde product zat te denken om te kopen.

Vraagje: is het klokje goed afleesbaar maar ook vooral niet te fel 's nachts?
Dat is inderdaad toevallig ;) Ik zelf vind het klokje goed afleesbaar. 's nachts is deze zeker niet te fel aangezien er een automatische lichtsensor opzit. Overdag is de wekker dus fel en in de nacht gedimd. Dus met andere woorden altijd goed afleesbaar en niet te fel ;)