Asus T2-AE1 (S754, Zwart/Zilver) Review

IceFreak 13 september 2005, 4.158 views

Asus T2-AE1 (S754, Zwart/Zilver)

Pluspunten

• Klein en stil
  • Ideaal lan systeem
  • Net is iets groter als een shuttle
  • Bouwkwaliteit(overal is overnagedacht)
  • Prestaties

Minpunten

• Geen overclockopties
  • Standaard niet de stilste

Dit is een van de weinige AMD64 Socket 754-barebones die onder de prijs van 150 euro liggen. Ik had hiervoor een Lian Li PC60 en nadat ik er enkele problemen meehad, heb ik die verkocht en deze dus gekocht. Ik heb voor deze barebone gekozen omdat hij mooi klein is, niet té klein, en omdat ik een perfect LAN-systeem wil. Dat is deze dus aangezien hij mooi klein is.

Featureset
Als je de doos opent krijg je de volgende onderdelen:
- de barebone zelf
- driver-cd
- 1x S-ATA-kabel
- 1x ATA kabel extra(zit standaard 1 in de kast)
- 1x stroomkabel
- 1x CPU-koeler
- 1x handleiding
Een leuk detail, je krijgt er van Asus een floppy drive bij. Ik had mazzel dat hij erbij zat, want ik had hem direct nodig om de bios te flashen (hij pakte de CPU niet).

Prestaties
Ik ben hierover echt te spreken. Meestal liggen de prestaties iets onder de prestaties van een normale PC maar dat is hier niet het geval. Ik heb gebruikgemaakt van 1024 MB geheugen, 9800Pro@XT en een AMD Sempron 64 3000+. Bij 3dMark03 haal ik 6500 punten! Bij m'n vorige systeem (DFI Lanparty Socket A met AMD Mobile op 2.2ghz) haalde ik 5700 punten. Een verschil van 800 punten dus. Verder speel ik alle games op 1280x1024 met details en dergelijke op hoog. Dit loopt allemaal perfect.

Stabiliteit en betrouwbaarheid
Hier ben ik ook erg over te spreken. Omdat ik van overclocken en dergelijke houd, leeft een OS bij mij niet lang (langste is nu 3 weken, dat in handen ligt van deze barebone :P ). Verder heb ik in de 3 weken dat ik deze pc heb, nog géén 1 blauw scherm gezien, nog géén 1 error dus daar zit het wel goed mee.

Vormgeving
Tja, je moet hem mooi vinden of je haat hem. Ik vind het de mooiste barebone die er is, maar je moet ervan houden.

Inbouwmogelijkheden
Ik heb voor deze barebone gekozen omdat hij net iets groter is als een Shuttle. Ik heb ook een Shuttle gehad en daar was het nogal moeilijk om bijv. een Zalman koeler op je videokaart te plaatsen. Dat is bij deze barebone geen punt, want er zit nog een slot onder en je hebt nog iets ruimte boven het AGP-slot. Ook zit de voeding niet in de weg.

Geluidsproductie
Standaard maakt hij redelijk veel lawaai. Vooral de voeding en de 92mmm achterin(goede airflow dus). Ik heb in de voeding een 80mm Zalman gedaan(Let op: deze mag maximaal 1cm dik zijn!). Die heb ik op 7 volt lopen, net als de 92mm achterin. Verder heb ik dus een blauwe Zalman op m'n videokaart met nog een 80mm Zalman fan op 7 volt. Dit samen met de boxed AMD koeler en cool 'n' quiet aan maakt hem onhoorbaar!

Zoals ik al zei, is deze barebone heel scherp geprijsd. De Shuttle-barebones hebben een veel hogere prijs. Verder vind ik de verhouding prijs-kwaliteit gewoonweg perfect! Echt een hele mooie machine voor de prijs.

Temperaturen
Die zijn ook gewoon mooi laag voor een barebone. Van de CPU:
Idle: 35-40 graden
Stressed: 50 graden
Kast: 47 graden

Voor mij is dit de perfecte barebone. Hij is licht, stil, presteert perfect en is gewoon compleet. Het enige wat ik jammer vind is dat er geen TV kaart bij zit en dat er geen 7-in-1-kaartlezer bij zit.

Heb jij ook een Asus T2-AE1 (S754, Zwart/Zilver)?

Kun je in die onderste bay dan een 5,25" device plaatsen en zijn die bovenste 2 ook gestealthe bays ?

Gaat er btw voldoende lucht langs de HD's ?
Kun je misschien daar je temps van posten ?
Je kan er standaard 2 5.25" devices in doen, in de onderste zit 'niets' (klepje kan ook niet los). Bij de Socket 775 versie ervan zit daar een card reader, die hier niet bij zit. De bovenste 2 zijn gewoon gestealth.

Je kan in de ventilatiegaatjes een fan hangen zodat er wat airflow bestaat(maximaal 92mm fan). De HDD hangt 'achter' de powerknop, verticaal. De temperatuur hiervan is 43 graden bij mij(200Gb S-ata Maxtor). Niet echt schrikbarend dus.
Plaatjes toegevoegd. En ja helaas, er zitten geen overclockopties bij maar daar is een barebone ook niet voor gemaakt :)
mooie review, ik denk er ook al een tijd over om een barebone hier op mn bureau neer te zetten, ziet er toch gaver uit :)

Ik vraag me nog wel af hoe het zit met de processorkoeling in die asus-barebones, krijg je dr een heatsink/koeler bij, of mag je zelf weten waar je m mee koelt?
Je krijgt er van Asus een cpu koeler bij maar die vind ik zelf te luid. Ik gebruik zelf de standaard AMD koeler die stiller is en beter presteerd.

Verder heeft het toch wel wat zo'n barebone :Y)
FF wat vraagjes:

Hoe zijn de overclock resultaten van deze masjien? vidn het wel interesant mits overclocken een beetje redelijk gaat.

Enne kun je ook wat foto's van de binnenkant plaatsen?

Grtz

Vincent

oeps lees net dat er geen overclock opties zijn.........
ziet er netjes uit mooi kastje
Nette Survey ;)

De kast ziet er wel appart uit, maar dat heeft ook wel weer wat :>