Mpow Mpow FreeBang bluetooth speaker Review

mission 28 februari 2016, laatste update op 14 augustus 2017, 450 views

Mpow Mpow FreeBang bluetooth speaker

Verbluffend geluid wat ook nog eens verassend hard gaat zonder clippen. Keerzijde is dan wel dat de speaker wat groter en zwaarder is dan menig andere bluetooth speaker.

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Leuke verpakking
  • Lange accu duur

Minpunten

• ledjes knullig geplaatst
  • harde piep bij aanzetten

Muziekweergave Score: 5
Film/gameweergave Score: 5
Basweergave Score: 5
Mid- en hoogweergave Score: 5
Eerder schreef ik in een review al dat ik wat producten gekregen had van het bedrijf Mpow om te testen en ook deze speaker is zodoende bij mij terecht gekomen.

De verpakking

Het lijkt dat dit de stijl van Mpow is, een witte doos met afbeelding van het product en op alle kanten een beetje informatie.

[img]3rjEPX1J[/img]

De binnenkant is niks bijzonders, gewoon een plastic bakje met de kabels erbij in.

[img]1CNoBkVL[/img]

Gebruik

Toen ik de speaker voor het eerst op internet zag sprak het design mij totaal niet aan, dat handvat vond ik maar wat vreemd.

Maar nu ik de speaker in mijn handen heb valt alles reuze mee, de bouwkwaliteit springt er echt uit. De hele speaker is voorzien van een soort rubberachtige coating en tussen de behuizing en de speaker zit nog een blauwe grille.
[img]yCE2vboI[/img]

Wat ook opvalt is het gewicht, het is een van de zwaardere speakers die ik getest heb. Of dit kwam door de ruime accu of door de kwaliteit van de speaker wist ik nog niet maar het schepte wel verwachtingen.

De mee geleverde kabels zijn van prima kwaliteit, fijn sinds de aux kabel van de Armor speaker van belabberde kwaliteit is.

De speaker is ipx5 dicht dus je zou ermee kunnen douchen, mits je hem niet onder de straal water zet. De speaker lijkt wel van water te houden overgens, de aansluitingen zit achter een stug klepje en ook de knoppen zijn van stevig rubber.

Uurtje laden en klaar voor gebruik. De speaker houd het bij mij ongeveer 14 uur uit op een accu, op gemiddeld volume. Waarom weet ik niet maar men vond het blijkbaar nodig om een apart ledje te nemen om aan te geven dat er opgeladen word (of opladen klaar is) aan de achterkant te plaatsen wat niet handig is.

Helaas geeft ook deze speaker een te harde piep tijdens het aanzetten.

[img]ikoCSvHh[/img]

[img]UqJTfBFn[/img]

Mpow rept over een "Handbag design" voor de speaker wat inhoud dat "deze makkelijk door het hele huis te dragen is". Tsja daar kan ik niks zinnigs aan toevoegen behalve dat ik liever een afneembaar handvat zag mischien.

[img]UqJTfBFn[/img]

Het geluid

Ik was al bij de eerste tonen die ik af liet spelen aangenaam verrast;

De speaker geeft een warm ruimte vullend geluid met een uitstekende bass.

De speaker staat momenteel in de hoek bij de tv te spelen maar geen moment heb ik het gevoel dat "dat er ergens een klein speakertje aan staat".

De hoog en midden tonen zijn een klein beetje dof, maar totaal niet storend want ze zijn wel helder en detailrijk.

De bass is uitstekend, Niet enorm natuurlijk maar lekker aanwezig en voor het formaat van de speaker is dit al beter dan ik had verwacht.

De speaker levert een verbluffend geluid wat ook nog eens verassend hard gaat zonder clippen. Keerzijde is dan wel dat de speaker wat groter en zwaarder is dan menig andere bluetooth speaker.

De speaker is nu verkrijgbaar voor 56 euro en ik vind dit een prima prijs voor wat je krijgt. Houd wel rekening ermee dat de speaker uit china komt en dus 2 a 3 weken onderweg zal zijn

Heb jij ook een Mpow Mpow FreeBang bluetooth speaker?