Plantronics BackBeat GO 2 (Zwart) Review

Mintvis 27 februari 2016, 241 views

Plantronics BackBeat GO 2 (Zwart)

Veel te duur voor wat je er voor terug krijgt. Het is slimmer om wat meer te investeren in betere bluetooth oordopjes.

Pluspunten

• Blijven redelijk goed zitten
  • Bij aanzetten wordt batterijniveau via audio aangegeven
  • Eenmaal gepaired maakte hij wel snel verbinding

Minpunten

• Batterij gaat maar een kleine 2 uur mee
  • Vleugeltjes aan de dopjes doen werkelijk niets
  • Zeer matig geluid, erg schel en nauwelijks bas.
  • Audio valt regelmatig een seconde weg
  • Pairen met Android werkte niet bepaald probleemloos

De ellende begon toen ik de oordopjes binnen had gekregen en ik ze aan wilden zetten; dat deden ze namelijk niet. Nu blijkt dat ze met lege accu geleverd worden. Na een uurtje opladen kreeg ik ze aan, maar wilden ze niet pairen. Dit heeft ook een half uurtje geduurd voordat ze eindelijk aan m'n telefoon gekoppeld waren.

Meteen viel me op dat de audio zeer matig is, erg schel, hoge tonen klinken vrij hard, bas is vrijwel niet aanwezig en er is erg veel ruis. Ook valt de audio regelmatig voor een seconde weg, wat erg irritant is. Wel wordt de verbinding erg snel gemaakt en kan je in no time muziek beluisteren.

De dopjes zitten redelijk goed, ze zijn nog niet uit m'n oren gevallen. Hoe ze zitten als je flink zweet weet ik niet, mijn hoofd blijft meestal vrij van zweet. De vleugeltjes aan de dopjes doen werkelijk niets.

Het grootste minpunt aan de dopjes is de accu. Helaas is die zó snel leeg, dat de oordopjes eigenlijk alleen geschikt zijn voor een uurtje sporten, meer niet. Er wordt geadverteerd dat ze 4,5 uur mee gaan, wat al aan de korte kant is. Maar in de praktijk haal ik een kleine 2 uur. Dit is echt veel te kort, en ook de meest voornamelijke reden dat ik de oordopjes terug ga sturen.

Heb jij ook een Plantronics BackBeat GO 2 (Zwart)?

Hmm, zelf goeie ervaringen met Plantronics audio producten. Beschik zelf over de Backbeat Pro (koptelefoon geen oortjes) en qua accuduur is die echt ge-wel-dig. (gaat ruim 2 weken mee met iedere dag minstens enkele uren gebruik op school, thuis en op de fiets) Natuurlijk is dit een ander soort product. Zijn er andere mensen met soortgelijke problemen?
Achteraf lees ik dat erg veel mensen maar max 2 uur op een volle lading halen. Minder dan de helft van wat er wordt beweerd door Plantronics. Dat zie ik gewoon als misleidende reclame. Ook wordt er veel geklaagd over dat de verbinding en audio kwaliteit na verloop van tijd snel achteruit gaat. De oordopjes zijn inmiddels terug naar de webshop en de troep van Plantronics komt er hier niet meer in.
Snap ik volkomen! zou ik zelf ook verre van tevreden mee zijn!