Specificaties Multifunctioneel, WiFi max. 1,9Gbps - Bekijk alle specificaties

Asus RP-AC68U Wi-Fi repeater Review

hawkeye73 24 februari 2016, 610 views

Asus RP-AC68U Wi-Fi repeater

Deze gekocht om mijn Linksys EA6400 te vervangen. 5 Gb poorten ipv 4 en 'snellere' en hopelijk verder reikende WiFi. Ik heb de eerste als DOA teruggestuurd. Het vervangend apparaat was een nog groter drama. Helaas werkt deze AP niet goed met Ziggo Ubee modem/router. Niet stabiel.

Pluspunten

• Ik had verder bereik
  • Ik had snellere verbinding

Minpunten

• Vaak kregen clients geen of vreemde DHCP info
  • wachtwoord niet geaccepteerd via WLAN verbindingen!

Heb jij ook een Asus RP-AC68U Wi-Fi repeater?

staat de ziggo wel in bridge eigenlijk?
als AP gebruikt... nvt bridge
De ziggo kan niet in bridge staan hierbij! Dit is een access point. Er is dus een router nodig om de ip adressen uit te delen. Je kunt ook de Wi-Fi van het modem uit laten zetten.
Is het een aanrader als je een andere provider hebt of gewoon een echte no go ook al heb je een andere provider?
Met elk andere kabelmodem of router is het zeker een aanrader. De snelheden en bereik waren heel goed. Helaas mijn combo waren rampzalig. Neem ik ASUS niet kwalijk.
Oke, bedankt voor de snele reactie :)
Toch vreemd dat je dan maar 1 ster geeft.
Als je een apparaat koopt van 189 euro wil je dat het perfect werkt. Andere merken deden het wel. Heeft me uren gekost en werkt niet ook niet met firmware update. Is voor mij dan 1 ster. Een no go. Ziggo heeft veel klanten in NL. Had Asus op in moeten spelen IMHO. Ik vind ook dat ziggo schuld is maar het is een review cq mening over deze specifieke Asus router.
Ik sluit me bij je aan. Heb 'm ook retour gestuurd. Matig signaal en zeer veel connectie drops. Nu n 87u aan m'n 88u als AP
Beste Asus rp-ac68u gebruikers,

Ik overweeg me nu ook om deze versterker te kopen, maar heb helaas een Ziggo Ubee modem/router.
Ik wil die Asus rp-ac68u als reapeter gebruiken.

zal ik verder gaan zoeken ? bijvoorbeeld NETGEAR Nighthawk EX7000-100UKS ?
Ik vind je argumentatie niet terug in je review, wat dus een verkeerd beeld geeft bij lezers.
1 ster als oordeel is dus meer gegeven als uiting van frustratie dan echt objectief en realistisch te zijn.
Jammer, ik heb hem ook met een Ziggo modem (zonder Wifi) en bij mij werkt hij uitermate goed.
Enorm sterk Wifi signaal en super stabiel.
Het was de eerste firmware. Dhcp werkte niet goed. Staat bij minpunten. Als Dhcp niet werkt is het product waardeloos voor consumenten. Alle mogelijkheden toen geprobeerd. Misschien nu beter met firmware updates maar die waren er niet toen ik het product thuis had. Early adopter nadeel. Van linksys naar Asus en van Asus naar ubiquiti en dat werkt perfect. Geloof me. Als infrastructuur ICT'ER alles geprobeerd. Die Asus wilde ik echt hebben. Jammer dat soms fabrikanten ( niet alleen Asus. Meerdere) tegenwoordig producten uitbrengen terwijl ze niet voor die markt goed getest zijn. Zie ook andere topics over deze Asus routers icm ziggo.

1 ster is voor een duur product dat niet out of the box met ziggo werkt. 1 van de grootste ISP in NL. Support heeft me niet kunnen helpen.

[Reactie gewijzigd door hawkeye73 op 25 december 2016 13:47]

Ik heb ook dhcp problemen met dit AP. Ik gebruik hem in samenwerking met een RT-AC87u router. Iemand een oplossing hiervoor?