Panasonic Lumix DMC-G5 + PZ 14-42mm Zwart Review

Paula59 21 februari 2016, laatste update op 6 september 2017, 7 views

Panasonic Lumix DMC-G5 + PZ 14-42mm Zwart (Product gekocht)

Compacte camera met uitstekende foto en video kwaliteit. De PZ zoom maakt hier een veelzijdige en zeer compacte set van. Zeer gebruikersvriendelijk en licht van gewicht. Alleen de draaibare display zit na 2 jaar gebruik, los in het scharnier.

Pluspunten

• Foto+video kwaliteit
  • Gebruikersvriendelijk en licht van gewicht
  • Beweegbare display
  • Beelkwaliteit

Minpunten

• Duurzaamheid van display ophanging
  • Niet stof en waterdicht

Snelheid en automatiek Score: 4
Uitbreidbaarheid Score: 4
Heb deze G5 nu een aantal jaren in gebruik en het is gewoon een goede gebruikersvriendelijke camera. Een minpuntje toch tegen gekomen: ondanks dat ik voorzichtig omga met mijn spulletjes zit er veel speling in de display-ophanging. Ik verwacht nu al een tijdje dat het op een gegeven moment over is, maar het werkt nog steeds naar behoren. Inmiddels is de G5 opgevolgd door G6en verder. Dus als je deze kamera 2e hands tegen een klein prijsje kan kopen, dan moet je het zeker niet laten. Het objectief PZ 14-42 objectief is inmiddels omgewisseld voor de 14-140mm. Een ideale begeleider voor de (fiets) vakanties dus.

Heb jij ook een Panasonic Lumix DMC-G5 + PZ 14-42mm Zwart?