Hama 75049219 Review

All0The0Web 21 februari 2016, laatste update op 21 februari 2016, 184 views

Hama 75049219

Deze sata naar USB reader heeft potentie, maar een aantal dingen zijn gewoon niet goed doordacht waardoor ik dit product enkel kan afraden!

Pluspunten

• Het ding werkte?

Minpunten

• USB kabel kort
  • Molex voeding nodig voor 3.5 HDD
  • Rare manier van verbinden

Deze adapter kan ik helaas enkel afraden. De verpakking was oké (in ieder geval niet dat onmogelijke plastic) en de bouwkwaliteit is te doen maar god wat irriteer ik me aan dit product.

Als je een 2.5" SSD of HDD hebt, dan zou je dit product kunnen overwegen, mocht je geen lange USB kabel nodig hebben, want die is ongeveer 40 cm.

Ik wilde dus een 3.5" HDD gebruiken, maar hiervoor heb je een losse voeding nodig, want 1 USB 2.0 kan dat niet hebben. (Logisch). Hiervoor hebben ze een Molex voeding gebruikt. Daarvoor moet je dus een PC voeding hebben. In ieder geval was het een hoop gedoe, en omdat ik mijn PC niet open wilde maken voor het uitlezen van een harde schijf (waar dit toch voor is bedoeld?) heb ik dus een oud moederbord gepakt met een losse voeding.

Dit is niet de praktische oplossing die ik voor ogen had, waardoor ik hem vrijwel direct terug ga sturen.

Heb jij ook een Hama 75049219?