Mpow Armor bluetooth speaker Review

mission 18 februari 2016, laatste update op 19 februari 2016, 226 views

Mpow Armor bluetooth speaker

Voor het geld krijg je een leuke bluetooth speaker met aardig geluid, alleen mis ik net de de puntjes op de i.

Pluspunten

• laag weergave indrukwekkend
  • te gebruiken als powerbank
  • ip65 dus redelijk hufterproof
  • uitnodigende verpakking
  • lange accuduur

Minpunten

• geluid wat schel
  • harde piep bij aanzetten
  • powerbank functie niet heel praktisch
  • kwaliteit aux kabel ondermaats
  • voelt een beetje goedkoop

Mid- en hoogweergave Score: 3
Basweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 3
Ik werd door een jong chinees bedrijf gevraagt om wat producten te testen. Ja dan zeg je geen nee. Zeker niet als het producten zijn waar je echt wat aan kan hebben zoals deze bluetooth speaker.

De verpakking

De verpakking is strak wit met een afbeelding van de speaker en de merknaam.

In de verpakking vinden we de speaker met een foam bumpertje eromheen

met daaronder een kartonnetje met de handleiding en de twee kabels

Ik ben aangenaam verrast door de verpakking, vroeger kreeg je altijd kale kartonnen doosjes of in geval van xiaomi een kale witte doos, maar hier krijg je een stevige doos met afbeelding van het product. Ik vind dit bij iets als een bluetooth speaker toch belangrijk daar je dit soort producten ook kado geeft en dan is het leuk niet met een kartonnen doos aan te komen zetten.

gebruik

Toen ik de speaker voor het eerst uit de verpakking haalde vond ik het ding er maar goedkoop uitzien en voelen maar toen ik er eenmaal mee aan het werk ging bleek het ding erg stevig. Ik denk dat het goedkope gevoel kwam door het design. Ze hebben geprobeert de speaker een stoer "rugged design" mee te geven, ofwel scherpe randen, aggresieve vormen en een rubberachtige coating over de speaker. De coating maakt de speaker wel luxer aanvoelen dan met plastic. Ik had deze coating ook graag op de speakergrilles gezien dat zou net even dat beetje extra geven. Het polsbandje is een leuke toevoeging, of het nuttig is laat ik in het midden. De speaker moet tevens redelijk tegen water kunnen met een ip65 rating. De speaker moet dus prima in de douche gebruikt worden, zolang je hem niet onderdompeld.

Tweede puntje kwam bij de kabels, de usb kabel is niks mis mee, al had ik stiekum gehoopt op een kabel net als bij de bluetooth oortjes die waar ik het vorige keer over had. De aux kabel (3,5mm jack to jack) is helaas wel ver ondermaats, de kabel is heel erg dun, en de connectoren voelen erg fragiel en ''plastic fantastic"

De handleiding is kort en krachtig, het blijft fijn om eens een engelse handleiding te krijgen welke ook nog eens verteld wat je wilt weten.

De speaker kan ook als powerbank dienst doen, maar ik vind dat het meer een functie die op papier beter staat dan dat het echt is. De interne accu is 1000mah, dus kleiner dan praktisch alle telefoon accu's die ik ken. Ook zijn er consessies gedaan. Zo werkt het opladen alleen als de speaker uit staat en de poort is maar 1A. Kanttekening is wel dat Mpow de functie omschrijft als "emergency power supply" en daar vind ik hem wel perfect voor. Ik kan mij best situaties voorstellen waarin iemand erg blij kan zijn dat de speaker accu ook voor andere zaken gebruikt kan worden.

Na een uurtje was de speaker opgeladen en toen diende zich het laatste echte minpunt aan; De speaker geeft, zoals elke bluetooth speaker die ik ken, een geluidje als je hem aanzet. Alleen maakt deze speaker wel een heel erg hard geluidje.

Geluid

Out of the box vallen twee dingen op, er zit verrassend veel laag in dit speakerje en de mid en hoog zijn wat schel. Ik heb een dag geluisterd naar de speaker en het geluid was verder dik in orde voor het formaat van de speaker (of eigenlijk speakers, zowel de voor als achterkant hebben een speaker). Het geluid is erg detail rijk, Ik heb allerlijk muziek geluisterd en hoewel het schelle bleef was het geluid wel ruimte vullend. De speaker kan ook goed hard, op dat gebied geen klagen (tenzij je in het huis naast mij woont).

De speaker klonk een stuk warmer en prettiger nadat ik de equaliser van mijn telefoon aanzette en instelde. De speaker is dus instaat uitstekend geluid te geven, dus ik raad ook aan om naar eigen inzicht de equaliser te gebruiken.

voor het geld krijg je een leuke bluetooth speaker met aardig geluid, alleen mis ik net de de puntjes op de i. Het geluid is gewoon goed, alleen de speakers kunnen meer dan ze laten zien. Ook had ik graag gezien dat er een fatsoenliijke auxkabel bij geleverd zou worden.

Niettemin is het een leuke speaker om kado te geven, of lekker zelf te gebruiken. De speaker is te koop voor 36 euro, en voor dat geld krijg je een erg leuk product. Houd wel rekening met twee a drie weken levertijd vanuit china.

Heb jij ook een Mpow Armor bluetooth speaker?

Ik ben het helemaal met je review eens. Ik gebruik hem redelijk veel sinds de aanschaf afgelopen augustus.

De geluidskwaliteit is inderdaad prima te doen voor zo'n redelijk eenvoudig model; de lage tonen zijn inderdaad indrukwekkend en ook het geluidsnivo in grote ruimtes en buitenshuis is sterk, met weinig vervorming.

Ik ben er een aantal keer met mijn kayak het water mee op gegaan (meren en snelstromende riviertjes) en hij is redelijk nat geworden (maar niet ondergedompelt) en het werkt prima.

Het meest irritante vind ik de luide piep als je hem aanzet. De powerbank functionaliteit heb ik nog niet gebruikt en de AUX ook niet.

Voorderest is het Bluetooth signaal behoorlijk sterk en kan ik mijn mobieltje dat muziek afspeelt binnen laten liggen terwijl ik de speaker buiten gebruik op zo'n 30 meter afstand.
Fijn dat je het met me eens bent. Die piep is knap irritant inderdaad.

Ik ben momenteel een andere mpow speaker aan het testen welke het zelfde probleem heeft.