Specificaties Bedraad Qwerty - Bekijk alle specificaties

Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, Zwart) Review

BennyU 4 juli 2009, laatste update op 4 juli 2009, 426 views

Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, Zwart)

Pluspunten

• Stevig
  • Duurzaam
  • Simpel

Minpunten

• Geen die ik kan bedenken (tenzij je veel extra's zoekt ofzo)

In het kort: Aanrader voor wie het simpel wil houden
Ik heb dit toetsenbord nu ruim een jaar en regelmatig valt het me weer op hoe tevreden ik ben met de simpele doelgerichtheid waarmee het toetsenbord werkt. Logitech heeft een boel "toeters-en-bellen" toetsenborden op de markt; daar heb ik echter bewust niet voor gekozen. Voor mij moest het toetsenbord namelijk feitelijk doen wat je van elk "US International std" toetsenbord gewoon kan verwachten. En een paar extra knopjes is prima, zo lang ze maar breed ondersteund worden. Ik gebruik het toetsenbord ook met bijvoorbeeld Linux wel van tijd tot tijd en dan zijn veel van de extra's op de uitgebreide toetsenborden meestal niet beschikbaar of erg omslachtig met instellen.
Qua prijs/kwaliteit vond ik dit ook de beste keuze. Ook draadloos behoorde niet tot mijn wensen, aangezien de PC toch altijd op een vaste plek staat. Heb ik het gedoe met battarijen niet. Kortom: Voor iedereen die "gewoon een toetsenbord" wil dat lekker typt en bij normaal gebruik lang mee gaat, zou ik deze aanraden.

Extra knoppen
Toch een paar extra knopjes waarvan ik vooral die voor het volume regelmatig gebruik. Rechts bovenin zit v.l.n.r.: Play/Pause, Volume zachter, Volume harder en Volumde dempen. Tot nu toe onder de Windows en Linux versies waar ik mee gewerkt heb worden de laatste 3 in ieder geval gewoon ondersteund zonder extra driver.
Links bovenin zitten knopjes waarmee, volgens de plaatjes en specs het volgende kan worden opgeroepen: Muziekspeler, Email, Beginpagina Browsen, Calculator. De calculator en de homepage knop doen het sowieso. Email en muziek speler hangt er een beetje van af welke programma's je daar voor wil gebruiken en voor alle 4 geldt dat ze onder Windows het makkelijkst aan de praat te krijgen zijn.

Dagelijks gebruik
Dat ik er nu al langer als 14 maanden intensief op werk zonder dat er ooit ook maar een toetsje bleef hangen is wel nog even het noemen waard. O en voor ik het vergeet: Schoonmaken kan gewoon door em een beetje uit te kloppen terwijl je em op de kop houdt. Zelfs als je dit ruw doet op je buro, krijg je wel alles frutsels er uit, en doettie niet moeilijk. Oftewel: Hij kan zeker tegen een stootje. Over de ondersteuning van de fabrikant heb ik geen mening omdat ik die dus niet nodig heb gehad dusver :)

En dat was het dan. Verder geen bijzonder ding, maar voor de basisuitrusting een goed begin.

Heb jij ook een Logitech Internet 350 Keyboard (Qwerty, Zwart)?