Mpow Seashell Bluetooth Sports Headphones (Groen) Review

mission 17 februari 2016, laatste update op 19 februari 2016, 943 views

Mpow Seashell Bluetooth Sports Headphones (Groen)

Ik had mijn twijfels over chinese oordopjes, en al helemaal over draadloze chinese oordopjes, maar ik werd aangenaam verrast.

Pluspunten

• Uitstekend geluid
  • Makkelijke bediening
  • lange accuduur
  • lekker opvallend
  • chique usb kabel

Minpunten

• kabel voelt niet heel stevig
  • verpakking kan iets vrolijker
  • ledje is erg vel
  • extra volume regeling

Al langere tijd hoor ik goede verhalen over bepaalde chinese oordopjes, maar ik had het nog niet zelf durven proberen. Altijd dacht ik dat het niks was. En die draadloze dingen, ik was altijd bang ervoor.

Maar toen kwam ik in contact met een nieuw chinees bedrijf genaamd Mpow welke mij een paar producten opstuurden om te testen waaronder deze oordopjes. Ik las andere reviews en hiermee werd ik toch nieuwsgierig.

De oordopjes dragen de naam seashell en zijn bedoeld als ''sports headphone" en zijn ipx4 proof dus ze moeten tegen zweet kunnen.

Verpakking

Een kaal kartonnen doosje met de highlights erop, niet veel over te zeggen.

In de verpakking vinden we de oortjes netjes verpakt;
Met daaronder een usb kabel, handleiding en een zakje met rubbertjes

De oortjes en accesoires

Uiteraard krijg je de oortjes. De oortjes zijn wat groter dan verwacht dankzij de accu's maar het gewicht valt reuze mee. Wat opvalt is de wat vreemde hoek waarin de oortjes staan. En de lekker opvallende kleur groen van het koord.

Het zakje rubbers bevat twee andere maten dopjes en een paar vreemde dingetjes waar ik geen naam voor heb en ik heb ze ook nog nooit eerder gezien. Helaas stond ook niet in de handleiding waar ze voor dienden. Maar enig zoekwerk wees uit dat je ze op de oortjes zet, en dan zitten ze tijdens het dragen in de oorplooi boven de gehoorgang.

En nog even een foto van de usb kabel, ik heb nog niet eerder gezien dat er zelf daar aandacht aan geschonken word, maar dit soort details geven net dat beetje extra

Gebruik

De oortjes kwamen opgeladen uit de verpakking maar de handleiding raadde opladen voor gebruik aan. Opladen duurd maximaal drie uur waarna je ongeveer zeven uur muziek kan luisteren. Ik heb ze een paar dagen gebruikt en zeven uur halen ze inderdaad. De oplaadtijd is inderdaad rond de drie uur als ze goed leeg zijn. Ik heb de laadtijd getest met een 1A usb lader en mijn computer, en de laadtijd is het zelfde.

Koppelen ging vrij simpel en een vriendelijke vrouw zegt ook: "your headphone is connected". Dit is wel een handige toevoeging, bij bepaalde gebeurtenissen word verteld wat er gebeurd zoals "power on" en "power off"

Het is even wennen om de oortjes soepel in te doen, door de hoek waarin ze staan moet je ze schuin indoen, en de "dingetjes" duw je met je vinger eenvoudig de plooi in. Aanvankelijk vond ik dat maar niks en haalde ze weer weg, want wat zou het verschil nu zijn? Maar na een paar uur vond ik de oortjes wat los in mijn oren zitten en ik heb daarop de "dingetjes weer gemonteerd" en inderdaad ze helpen echt de boel beter op de plek te houden, en met wat schuiven zitten ze nu goed en ik voel ze niet zitten.

De grootte is wel een beetje een nadeel. Bij reguliere oortjes voel ik wel nadrukkelijk zitten als ik een muts draag, maar bij deze oortjes doet het echt pijn. Verder heb ik gemengde gevoelens bij de de knoppen. De oortjes worden geadverteerd als "ideaal voor sporten" maar tijdens een stukje rennen sloeg het knoppenpaneel steeds tegen mijn nek aan wat wel storend was, dus ik vraag mij af of bij andere sporten dit niet ook een probleem zou worden. Maar ik droeg wel een vrij dikke jas, dus mischien als ik enkel een t shirt aan heb dat het dan beter is. Ook zit er tussen de knoppen een ledje welke rood of blauw knipperd maar deze is wel erg fel. Nu is dit overdag niet te merken maar in de avond, bijvoorbeeld in de bus is het soms wel storend dat ik in de ramen en in mijn telefoon scherm steeds een blauwe gloed zie.

De oortjes hebben een eigen volume regeling, dit vind ik niet ideaal, liever heb ik dat de knoppen het volume van de telefoon zouden regelen, maar het vormt ook geen probleem. Wat mij wel zorgen baart is de kabel, de flatcable lijkt een beetje fragiel, met name bij de aanhechtingen bij de oorjes en knoppen. Of deze zorgen terecht zijn moet nog blijken, maar omdat de rest van de oortjes van zulke goede kwaliteit zijn zal dit wel in orde zijn. De console heeft trouwens drie knoppen, volume plus, volume min en een multifunctionele knop. Die knop is voor aanzetten, uitzetten, pairen, opnemen, ophangen, weigeren en terugbellen.

Het geluid

Het geluid is verassend goed, het geluid is mooi vol en warm. ze zijn vergelijkbaar, of mischien nipt beter dan mijn bedrade oortjes, Een paar van House of Marley, de Jamaican smile.

De bass is precies zoals ik hem hebben wil, stevig maar niet dreunend of overheersend. De midden en hoge tonen zijn goed maar iets minder indrukwekkend, ze hadden van mij iets helderder gemogen.

Alle details worden wel goed weergeven, Ik heb allerlei muziek geluisterd, van zware lage stukken, tot muziek met veel hoog en de oortjes laten hier nergens steken vallen. Bij bijvoorbeeld de standaard samsung oortjes van mijn telefoon mist af en toe gewoon een deel, of hoorde je enkel wat geruis of geclip.

De oortjes moeten noise cancellation hebben (zesde generatie cvc technologie, als iemand dit kent dan hoor ik het graag). Ik weet niet of dit actief of passief is, ik heb ook geen idee hoe ik dit ontdekken kan. ik kan dit nergens mee vergelijken dus ik vergelijk het maar met hoeveel mijn "gewone" oortjes dempen.

De oortjes dempen niet alles, maar wel veel meer dan mijn "gewone" oortjes. In de bus hoor ik bijvoorbeeld alleen muziek tot ik mij echt ga concentreren op ander geluid. Wind geruis is amper aanwezig en gesprekken zijn doorgaans niet meer te verstaan. Dus noise Cancellation zal zijn werk goed doen denk ik zo.

Het is ook mogenlijk om te bellen met de oortjes. De ingebouwde microfoon geeft een helder geluid welke goed verstaanbaar is. Volgens Mpow komt dit door de noise cancellation die het geluid helder en ruisvrij maakt. of dit zo is weet ik niet, maar het geluid is wel beter dan de oortjes waarmee ik ze vergelijk.

Ik had mijn twijfels over chinese oordopjes, en al helemaal over draadloze chinese oordopjes, maar ik werd aangenaam verrast door de geluidskwaliteit en bouwkwaliteit. Ook het draagcomfort is dik in orde

De oortjes zijn nu verkrijgbaar voor 34 euro, en ik denk dat ze veel voor het geld bieden. Houd wel rekening mee dat ze uit china komen dus tussen bestellen en leveren zit ongeveer twee a drie weken levertijd.

Heb jij ook een Mpow Seashell Bluetooth Sports Headphones (Groen)?

Hallo,

De tekst van dit artikel zit vol met spel- en taalfouten. Is er geen redacteur die dit, alvorens de publicatie, heeft doorgelezen?
dit is geen tweakers review maar mijn eigen review, dus helaas is er geen redacteur die mijn tekortkomingen rechtzet.

het spijt mij dat mijn review vol spel- en taalfouten zit, ik ben nu eenmaal niet zo goed in nederlands als sommige anderen. hoewel ik mijn best gedaan heb een leesbare review te maken, kan ik mij voorstellen dat het voor u zeer storend is dat deze nog steeds fouten bevat.

graag zou ik een review van uw kant zien, dan heb ik een goed voorbeeld van hoe het wel moet.

in ieder geval hartstikke bedankt dat u de tijd genomen heeft de review aandachtig te lezen.
Prima review, het gaat uiteindelijk om de inhoud, en die vind ik zeker de moeite waard.
Hebben deze oortjes een microfoon ingebouwd, en if so, kan je daar iets over zeggen?
Bedankt, de microfoon ben ik inderdaad vergeten erin te zetten. Dit zal ik nog even toevoegen.

Deze zit er in en de kwaliteit is prima, het geluid is helder en goed verstaanbaar.
Aller eerst een goede review met alles erin dat ik zocht. Na nog wat google kom ik wel 1 vreemd ding tegen. Hoe komen er zoveel mensen spontaan in contact voor een review unit?
Bedankt!

Mpow is een jong bedrijf wat momenteel wereldwijd zoveel mogelijk reviewers zoekt om hun naambekendheid te vergroten.

Veel mensen zijn lid geworden van hun facebook waar regelmatig give aways zijn en er worden review items verloot.

Echter geld dit zelden voor landen als Nederland dus de nederlandse reviewers zullen zelf contact moeten zoeken.

Ik ken toevallig een van de hogere medewerkers in het bedrijf en zo werd ik benaderd om wat reviews te doen.
Ik heb deze zojuist ontvangen en kan bevestigen dat ze GEEN Noise Canceling technologie hebben. Niet actief en niet passief.

'CVC 6.0 noise reducing' is technologie om spraak over Bluetooth helder over te laten komen. Het maakt gebruik van deze chip: http://www.csr.com/products/csr8645 en daar staat dit over cVc (zie dik gedrukte woorden):

"Manufacturers want to give their customers the best possible audio experience during voice calls. However, the very nature of mobile devices means that all too often noise around the callers interferes with the conversation, reducing intelligibility and making natural conversations impossible.
The latest generation of cVc® brings advanced audio enhancements and noise suppression to the near and far end, as well as providing packet loss and bit error concealment to deliver the best possible call quality on Bluetooth® headsets, handsets, hands-free devices, and automotive."

[Reactie gewijzigd door bilgy_no1 op 24 juli 2016 08:45]

Ah, bedankt!

Hoe bevallen ze jou?
Ik heb ze net pas binnen. Geluid lijkt in orde en pasvorm is OK (eindelijk oordoppen die niet uit mijn oren vallen). Bluetooth bereik lijkt niet zo groot.

Wel jammer dat ze geen Noise Canceling technologie hebben. Ik was uitgegaan van de specialist sheet hier op Tweakers.net waar het dus verkeerd staat vermeld. Ik zocht juist expliciet naar Noise Canceling headphones voor in het open kantoor waar ik werk.
Bereik is hier een goeie 6 a 7 meter in een open ruimte, maar meestal ligt je telefoon (of waar je je muziek ook maar op hebt) wel in de buurt lijkt me.

Ik zou ze zeker een kans geven op kantoor. Hoewel ze de geen cancelling hebben, ze dempen wel goed