Specificaties 450W (80 Plus), niet-modulair - Bekijk alle specificaties

Corsair VS450 Review

All0The0Web 16 februari 2016, 1.038 views

Corsair VS450

Dit is een uitstekende 450w voeding voor een budget vriendelijke computer. De voeding is stil, zuinig en biedt genoeg mogelijkheden.

Pluspunten

• Prijs / kwaliteit
  • 80 Plus
  • Voldoende aansluitingen

Minpunten

• Lelijke kabels
  • Gebrekkige documentatie

Prestaties en stabiliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Uitrusting Score: 5

Voor mijn jongere broertje zocht ik een zo goedkoop mogelijke voeding van een acceptabel merk met minimaal twee 6+2 PCIe aansluiten. In de pricewatch kwam deze snel bovenaan.

In deze review wil ik even langs de featureset gaan van de Corsair VS450 en mijn korte mening geven. Ik ben niet echt thuis in het reviewland ůf voedingen, dus mocht je tips of suggesties hebben, of je hebt een foutje gezien, laat dat dan gerust achter in de reacties hier beneden.

Verpakking

Hoewel de verpakking voor de prestaties van een voeding niet uit zou maken is het wel belangrijk dat een voeding goed verpakt is, aangezien een voeding beschadigd kan raken tijdens transport, en dat is zonde.

Persoonlijk kan ik wel genieten van de verpakking :D. De voorkant is lekker simplistisch en de achterkant geeft alle informatie die je nodig zal hebben.

Als je de doos openmaakt zie je dat de voeding goed in bubbeltjesplastic zit. Daarnaast een korte handleiding, garantie-informatie, een stroomkabel en een zakje met schroefjes, mochten deze niet in je behuizing zijn meegeleverd.

Ik ben eerlijk gezegd niet zo tevreden over de handleiding. Ik weet niet zo goed wat je zou mogen verwachten bij een voeding maar hier was het een klein stukje tekst in het Engels met technische informatie en het feit dat je hem niet in je badkuip moet houden. Mijn Cooler Master G550M die ik zelf gebruik had dit iets beter voor elkaar. Maar dit heeft verder geen betrekking tot de prestaties van de voeding.

Uiterlijk

De voeding ziet er dankzij het gebruik van donker materiaal goed uit. Beter dan bijv. de lichtgrijze die je in deze prijsklasse tegenkomt.

De kabels zijn gesleeved, maar niet erg mooi. Dit is meer persoonlijke voorkeur maar er is nog een duidelijk stukje kabel tussen het einde van de sleeve en de connector.

Kabels

De voeding is niet modulair. Zelf vind ik een semi-modulaire fijn omdat je bijv. de molex kabels die je niet gebruikt gewoon weg kunt laten. Echter kan ik dit niet als minpunt opgeven omdat (bijna) geen voedingen in dit prijssegment beschikken over modulariteit en je dit weet voordat je de voeding aanschaft.

Verder was ik positief verrast over de hoeveelheid aansluitingen. Hieronder een overzichtje: (ieder pijltje staat voor een nieuwe kabel)

- 20+4 pins (MoBo)
- 4+4 pins (CPU)
- 6+2 pins + 6+2 pins (PCI-E)
- Sata + Sata
- Sata + Molex + Molex + Floppy
- Sata + Molex + Molex + Floppy

Oordeel en conclusie

De voeding zelf doet wat hij moet doen. Ik heb geen stabiliteitsproblemen gehad en hij is niet overdreven luid. Voor de § 44,- heb je een kwaliteitsvoeding met 2x 6+2 pins aansluitingen die de meeste videokaarten wel kan hebben. Het feit dat de voeding 80 Plus efficiŽnt is en goed verpakt is weegt op voor het feit dat de kabels niet erg mooi zijn en de documentatie wat gebrekkig is.

Heb jij ook een Corsair VS450?