Specificaties Bedraad Qwerty met Romer-G switches - Bekijk alle specificaties

Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US) Review

shejaidon 16 februari 2016, 1.118 views

Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)

Het ideale toetsenbord als je zoekt naar een 'game' toetsenbord zonder alle glimmende toeters en bellen en die zeker ook niet misstaat voor het typwerk.

Pluspunten

• Zeer hard stevig plastic
  • Media controls
  • software ondersteuning makkelijk en uitgebreid
  • fijne aanslag
  • 3 hoogte standen

Minpunten

• niet van metaal
  • polssteun was een fijne optie geweest

omdat ik al enige tijd op een simpel ramplankje werk en ondertussen toch aardig wat uurtjes doorbreng typend en gamend was het punt gekomen om maar eens een goed toetsenbord te bestellen. Laat het nu net wezen dat de G810 uitkwam in dezelfde maand als mijn verjaardag :P

mijn keuze voor de G810 was vooral gebaseerd op reviews van de G910 die positief werd ontvangen maar het uiterlijk van de G910 kon mij niet bekoren aangezien ik niet zo veel heb met het 'gamer' uiterlijk.

in deze review ga ik het hebben over:
- Uiterlijk
- De switches
- software
- persoonlijke mening

Het uiterlijk

Bij binnenkomst was het toetsenbord verpakt in een minimalistische doos waarin wat kartonnen bescherming zat, een voucher voor Tom Clancy The Division, handleiding en natuurlijk het toetsenbord zelf.

Bij het uitpakken valt op dat de G810 aardig zwaar is en dat voel je terug in de stevigheid. Ook al is hij niet gemaakt van aluminium zoals anderen in deze prijsklasse, het zeer dikke stevige plastic geeft geen krimp als je hem bij beide uiteinden pakt en begint te draaien. tevens heeft het plastic een soort van rubberachtige feeling waardoor het duurder en luxer aanvoelt dan kaas plastic.

Bij het aansluiten de eerste keer komt het toetsenbord meteen tot leven en beginnen de ledjes in een regenboog van kleur te veranderen O+ https://ic.tweakimg.net/images/member/original/1AvHgy2tRZaDFsK.jpeg

op de foto is het toetsenbord in zijn geheel te zien. Naar mijn mening een vrij schoon uiterlijk met alleen linksboven het logo van Logitech.

in zoomend op het nummerieke gedeelte is niet alleen een numpad te vinden maar ook de media controls. De draaibalk rechtsboven is de volumeregelaar die werkt door middel van draaien, een fijne manier die sneller reageert dan een knop lang moeten inhouden om het volume op te laten lopen.
Boven de Printscreen knop bevind zich een 'game' knop die de windows toetsen uitschakeld mocht je deze weleens willen raken. Rechts daarvan boven de Pause/break knop bevind zich een knop om het licht van het toetsenbord uit te schakelen (nog niet aangeraakt).

De switches

De switches zijn van het type Romer-G. volgens logitech 25% sneller dan Cherry MX switches. nu weet ik niet of dit waar is en of je dat ook echt merkt aangezien ik de Cherry MX nooit heb gebruik. ik ga dat dus ook niet verkondigen als een feit.
Logitech verkondigt daarnaast dat ze 70 miljoen toetsaanslagen meegaan dankzij het dubbele mechanisme die aanslagen registreert.

voor de mensen die zich meer willen verdiepen in Romer-G raad ik aan om de volgende link te bezoeken waar ze volledig uitgelegd worden.

Software

De software wordt niet meegeleverd bij het toetsenbord zelf maar dient gedownload te worden van de Logitech site. De software steekt vrij simpel in elkaar dankzij de vooral grafische vormgeving. De software scant voor games en zoekt daarbij de gewenste instellingen voor die vanaf de fabrikant worden geleverd. dit betekent vooral dat al het licht op je toetsenbord uitgaat afgezien van de toetsen die nodig zijn om de game te spelen.
daarnaast kun je natuurlijk zelf je profielen samenstellen indien gewenst. ook is het mogelijk een heatmap te maken van je typwerk al voegt dit naar mijn idee niet heel erg veel toe.

Persoonlijke mening

gezien het mijn eerste mechanische toetsenbord is bevalt het mij zeer goed na enige gewenning. Ik kan de vergelijking moeilijk leggen met andere mechanische toetsenborden in dezelfde prijsklasse omdat ik maar 1 ander mechanisch toetsenbord heb gebruikt. het fijnste vind ik vooral dat het uiterlijk niet zo schreeuwerig is als bij andere mechanische toetsenborden. mocht je zoeken naar een mechanisch toetsenbord en valt dit toetsenbord binnen je budget dan is hij het naar mijn mening zeker waard.

Vragen?
stel ze gerust.

Heb jij ook een Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty US)?

Ik zie dat je de ISO variant hebt gekregen terwijl deze overal wordt aangegeven als een ANSI US Int.
Waar heb je deze besteld ?
Pre ordered bij coolblue. Wordt ook vermeld door anderen dat de foto niet klopt. Nu heb ik er zelf geen last van maar zeker iets om rekening mee te houden.
Thanks voor je antwoord, ik zoek namelijk de ISO variant maar omdat overal wordt aangegeven dat dit een US Int. variant zou zijn twijfelde ik of deze wel beschikbaar was.
Was ook al langsgeweest bij de mediamarkt en die hebben doodleuk de ANSI variant liggen 8)7
Hallo shejaidon,

Betreft de werking van de software, je zegt dat de software de PC scant naar games en de profielen inlaadt.
Moet de softwareapplicatie vervolgens altijd met het OS opstarten en in de achtergrond blijven draaien om van gameprofielen te wisselen of wordt dit op de "onzichtbaar" door de toetsenborddriver gedetecteerd?

Groeten,

Templer
ja de software van logitech start altijd op gelijktijdig met je computer. gelukkig geeft de software geen notificaties of wat dan ook en doet het zijn werk prima op de achtergrond.
Dus @shejaidon je krijgt geen pop-up vensters ofzo van die software?
Nee, draai het nu sinds ik het toetsenbord heb en heb nog nooit een pop up of notificatie van het programma gehad. Geen malware troep dus :)