Marmitek BoomBoom 560 Review

addictive_rhymz 16 februari 2016, 130 views

Marmitek BoomBoom 560

Goede prijs / kwaliteit verhouding. Zit comfortabel, heeft gebalanceerd geluid en doet lang met zijn accu.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Lange accuduur
  • Goedkoop

Minpunten

• 3.5 aansluiting werkt niet
  • microfoon matig

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 3

Ik heb onlangs mijn tweede Marmitek BoomBoom 560 aangeschaft. Dit komt omdat van mijn eerste de accu versleten was. Ik heb die eerste met veel plezier jarenlang intensief gebruikt. Dit was voor mij dan ook de reden om opnieuw dezelfde te kopen. Daarnaast blijft de prijs / kwaliteit uitstekend.

Tweede keer

Zoals gezegd is dit mijn tweede BoomBoom 560 in een aantal jaar. Het eerste wat mij positief opviel was dat ze kennelijk een nieuwe revisie hebben gemaakt, waarbij ze wat minpunten van het oude model hebben aangepakt. Zo is de statusled een stuk kleiner en minder fel gemaakt. Waar het ledje bij de vorige nog wel eens irritant was is dat nu compleet verholpen. Daarnaast heeft hij nu gewoon een microUSB aansluiting om op te laden, waardoor je hem met iedere telefoonlader kan opladen. Bij het vorige model was dit nog een miniUSB aansluiting, waardoor je weer een apart kabeltje nodig had. Als laatste lijkt ook de bouwkwaliteit te zijn verbeterd. Ik vind hem steviger en beter afgewerkt aanvoelen dan de vorige.
Geluidskwaliteit
De tweede belangrijke reden dat ik opnieuw de 560 heb gekocht is omdat ik erg tevreden was over de prijs / kwaliteit van de vorige. Voor 4 tientjes heb je gewoon een leuke koptelefoon met een degelijk geluid, waarbij je geen oorlog meer met je snoertjes hebt. Het is overduidelijk geen koptelefoon voor audiofielen, maar dat kan ook niet voor deze prijs. Ook mensen die van extreme bass houden ala Beats audio kunnen beter even verder kijken. Voor mij is dit juist een van de pluspunten. Ik vind het geluid goed gebalanceerd, er is weldegelijk bass aanwezig, maar deze is niet zo overdreven en onnatuurlijk zoals bij sommige "hippe" merken.
Features
De koptelefoon is makkelijk in gebruik. Hij is heel eenvoudig met je devices te pairen door de aan-knop een paar seconden langer ingedrukt te houden. Daarnaast zitten er knoppen op om het volume harder/zachter te doen en om naar een volgend/vorig nummer te gaan. De 3.5 mm aansluiting bij zowel mijn eerste als tweede model deden het niet. Ik gebruik deze toch nooit want ik ga niet voor niets draadloos. Wat wel jammer is is dat de microfoon om te bellen niet erg goed is. Er mag niet veel omgevingsgeluid zijn en je moet hard praten. Dit was tenminste bij mijn eerste zo. Bij de tweede revisie heb ik het nog niet getest.
Ik geloof dat de specificaties iets over 9 uur accuduur zeggen. Ik gebruik hem elke dag en voor mij in de praktijk betekent dit dat ik om de 3 dagen op laad. En met de microUSB aansluiting kan je hem nu altijd wel ergens opladen.

Even een korte review van mij. Concluderend dat als je voor weinig geld toch een leuke draadloze koptelefoon zoekt, deze zeker op je lijstje kan.

Heb jij ook een Marmitek BoomBoom 560?