Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

Sony MDR-1ADAC (Zwart) Review

LighScan 16 februari 2016, laatste update op 2 januari 2017, 526 views

Sony MDR-1ADAC (Zwart)

Uitstekende hoofdtelefoon met uitgebreide connectiemogelijkheden! Update 22/12/2016: nog geen volledig jaar na aankoop is de connector op de hoofdtelefoon versleten. Het maakt minder stevig contact met de USB-kabel waardoor het signaal soms wegvalt.

Pluspunten

• Draagcomfort
  • Design
  • Audio
  • Direct aan te sluiten op Walkman of iDevice
  • Ingebouwde DAC

Minpunten

• Voor de echte bas liefhebber geen optie
  • Slijtage connector hoofdtelefoon

Dit is zonder enige twijfel mijn beste, zij het ook wel duurste, aankoop ooit voor een hoofdtelefoon. Het draagcomfort is optimaal. De hoofdtelefoon weegt weinig en zit zeer comfortabel, je merkt na een korte tijd niet eens dat je het draagt. Uitstekend voor urenlang gebruik. Het wordt ook niet 'warm'/'zweterig'.
Een groot voordeel is de ingebouwde DAC. Je kan de hoofdtelefoon zonder verloopstukjes direct aansluiten op je Sony Walkman, of via de meegeleverde Lightning-kabel op je iDevice (iPhone/iPod/iPad)! Er zit een ingebouwde accu in die lang meegaat, waardoor de accu van je Walkman of iDevice niet leeggetrokken wordt door de hoofdtelefoon. Tot slot kan je de hoofdtelefoon ook direct verbinden via USB (meegeleverd) aan de computer. Je kan via usb opladen, maar ook audio beluisteren. Zeer handig! En digitaal, zo ben je niet meer verbonden aan die oude analoge 3.5mm audiojack. Die laatste optie is tevens nog steeds mogelijk, ook met een bijgeleverde kabel.

Audio is uiteraard top, en dat mag je in deze prijscategorie natuurlijk ook wel verwachten!

Heb jij ook een Sony MDR-1ADAC (Zwart)?

Daar ben ik het volledig mee eens!

Normaal gesproken heb ik altijd last van te strakke of te losse hoofdtelefoons.
Vooral omdat ik bril dragend ben is het heel erg fijn zachte kussens te hebben en een licht gewicht hoofdtelefoon.
De audio is echt subliem, het is ultiem genieten van de mooiste muziek.
Wat de bas betreft , mij hoor je niet klagen.
Ik vind het namelijk prachtig klinken en niet dat gekriebel van trillende bass in je oren.

Voor iedereen die er over twijfelt, loop even de mediamakt ofzo binnen. en sluit je eigen telefoon of mediaspeler aan, en luister zelf naar het verschil. het is je geld meer dan waard!