Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC) Review

soulstefan 15 februari 2016, 150 views

Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC)

Besteed uw geld beter en koop zijn grotere broer, de siberia v2 of de nieuwere (en duurdere) v3.

Pluspunten

• earpads zijn fijn zacht
  • licht
  • LED ring geeft leuk effect

Minpunten

• kwaliteit
  • geluid
  • microfoon

Features Score: 3
Opnamekwaliteit Score: 2
Als er iets is waar ik spijt van heb in mijn leven is het het kopen van deze headset.
Voor het geld mag je uiteraard niet teveel verwachten maar met een goedkoper apparaatje van bijvoorbeeld sweex heb je exact dezelfde kwaliteit.
Het geluid is van gemiddelde kwaliteit en de microfoon werkt oke zolang je push to talk gebruikt.
De punten waarop steelseries vooral de plank compleet misslaat zijn kwaliteit van materialen en ontwerp. Het hele apparaat voelt aan als plastic, zo ook de stoffen earcups, die overigens wel heel fijn en licht aanvoelen op de huid, in tegenstelling tot het meeste leer/nepleer.
Jammer genoeg kwam de kwaliteit vooral mooi naar voren toen ik deze koptelefoon doormidden brak. Ik plaatsde de koptelefoon op de normale manier op mijn hoofd en door de spanning die dat opleverde brak het hele apparaat in 2en. Het zwakke punt ligt in het plastic dat de bovenkant inschuift voor het instellen van de juiste maat. Zojuist is exact hetzelfde euvel mijn vriendin ook overkomen, die over exact dezelfde koptelefoon beschikt. Als je dus opzoek bent naar een mooie manier om 50 euro te verkwisten dan raad ik je deze koptelefoon zeer aan.

Heb jij ook een Steelseries Siberia Raw Prism Wired 7.1 Wit (PC)?

Ik had je review wat eerder moeten lezen... Heb zelf een andere variant van deze headset, en die is ook door de midden :'( Deze, en de andere siberia headsets, zijn niet echt fantastisch qua bouwkwaliteit. Een Sennheiser HD201 van 20,- heeft een stuk beter bouwkwaliteit (en prijs/kwaliteit verhouding).