Specificaties All-in-one met Ci5-6400T en 16GB ram - Bekijk alle specificaties

HP Envy 27-p000nd (P4Q77EA) Review

rmuije 14 februari 2016, laatste update op 14 februari 2016, 1.007 views

HP Envy 27-p000nd (P4Q77EA)

Mooi design. Helder nagenoeg perfecte beeldweergave. Eenmaal opgestart werkt deze PC erg snel. Ingebouwde speakers van hoge kwaliteit.

Pluspunten

• Mooi design
  • Uitstekende prestaties
  • Geluid
  • 6 USB aansluitingen (w.v. 4 USB III)
  • Stil

Minpunten

• Geen SSD - Opstarten duurt lang
  • 1 cinch koptelefoon aansluiting.
  • Prijzig

Features Score: 5
Al jaren trouwe HP gebruiker ben ik over gegaan tot deze 27´´ HP All in one. Minder kabels :) Hiervoor had ik een HP desktop met SSD ingebouwd en dan is terug naar een SATA HDD van 1 TB 5400 rpm even wennen. Het opstarten en laden van programma´s duurt lang... Eenmaal opgestart werkt alles snel. Het voordeel is dat deze HP makkelijk in de Hybride slaapstand kan worden gezet en Windows overdag en snachts niet helemaal uitgezet hoeft te worden. Verder is deze PC heel stil, de vin voor de koeling is nauwelijks hoorbaar.

De kracht van de nieuwe Intel I7 6e generatie plus 16GB aan DDR RAM is goed te merken. Ik gebruik hem voor office werkzaamheden. Een SSD is in te bouwen,. Op You Tube zijn videos te vinden voor het inbouwen van een SSD in deze HP All in one. Extern een SSD gebruiken in een slider kan ook. Ik heb een Samsung EVO 500GB SSD besteld om de prestaties te optimaliseren. Het is het enige wat ik kan opmerken is dus bij dit specifieke model dat een SSD ontbreekt :/ De overige hardware is van topkwaliteit, net als dat geld voor de Bang & Olufsen speakers.

Heb jij ook een HP Envy 27-p000nd (P4Q77EA)?

Hallo rmuije Volgens de specs heeft deze 'HP Envy all in one' geen i7 maar een Intel Core i5-6400T
ook rap genoeg waarschijnlijk (zeker voor office werkzaamheden :) )en een stuk zuiniger.
Bovendien een SSD van 128 GB :? je hebt vast een ander model dan deze HP Envy 27-p000nd (P4Q77EA)
Hallo, ja dat klopt er zijn verschillende HP 27´´ modellen in de markt (heb deze via HP España vandaan :) ). In Duitsland wordt dit model met SSD geleverd HP Envy 27 p002ng en ¤300 duurder? Een Samsung EVO SSD 500GB kost ¤152 en alle data sla ik altijd extern op. Deze Samsungs SSD heb ik eerder ingebouwd en zijn van grote klasse. De Samsung migratie software maakt van Windows migreren een kinder spel.

Dit zijn de specs. van mijn HP.
HP ENVY 27-p001ns All-in-One
Chipset Intel H170
Procesador Intel® Core™ i7
Procesador Intel® Core™ i7-6700T con Intel® HD Graphics 530 (2,8 GHz, hasta 3,6 GHz, 8 MB de caché, 4 núcleos) DDR3L de 16 GB (2 x 8 GB) SATA de 1 TB 5400 rpm.

Dit model verschilt dus van de NL en DE versie. HP is een winnaar als het gaat om een 1 model tientallen verschillende uitvoeringen mee te geven. Voor de consument best lastig zeker als het om High end modellen gaat.

Ik werd verleden week gebeld door de leverancier vanwege een 48 uurs 15% korting actie (¤1699) Normaal ¤1999. Op zich geen slechte deal voor een HP die net op de markt is. Ik zie dat de SSD inbouwen nog een klusje gaat worden, maar het verschil in snelheid is ondanks de mooie specs, zonder SSD een gemis. Ik zou dan ook aanraden voor zover mogelijk dit model standaard met een SSD te kopen. Desnoods met de Intel I5 processor.
Heb de ingebouwde HDD 5200rpm vervangen voor een Samsung EVO 500Gb SSD. Een wereld van verschil. De Samsung SSD wordt geleverd met migratie software geleverd wat het klonen van de C-schijf kinderlijk eenvoudig maakt.

Aan de onder kant van de monitor zitten 2 grote schroeven die als eerste moeten worden losgedraaid. Vervolgens kan de plastic achter kap van beneden naar boven eruit worden geschoven. Dit is even een klusje/uitzoekerij. Eenmaal de kap eraf is te zien hoe stevig en goed afgedekt alles in elkaar zit. De kleine HDD in zijn metalen slave valt direct in het zicht. De slave hoeft slechts met een schroef losgedraaid te worden, waardoor de slave met HDD van beneden naar boven eruit kan worden geschoven.

De HDD vervangen voor de SSD is eenvoudig. De Samsung SSD blijft door 4 rubbertjes aan de binnenkant van de slave goed op zijn plaats zitten, zonder deze te hoeven vastschroeven. De Kap terug monteren is minder werk. Eenmaal de All-in One terug op zijn plaats is het even spannend met het aanzetten. Deze spanning duurt niet lang, de SSD wordt herkend en windows is binnen ca. 20 seconden volledig opgestart. Net als dat geld voor programma’s openen en allerlei bewerkingen. Een SSD inbouwen maakt van deze HP een ware All in one snelheid monster.
Hoi ik heb een vraag , een vriend van mij heeft deze pc, nu is het probleem dat de muis een eigen leven gaat leiden, springt vaak naar boven en dan zie je een kleine cirkel ontstaan , ik heb verschillende muizen geprobeerd virus scanner er over heen w10 opnieuw er opgezet updates gedaan, niks mocht baten, iemand een idee. Alvast bedankt.
helaas na in het begin enthousiast te zijn over deze All In One, heb ik na een aantal maanden deze HP overgedaan aan een ander. Het van de muis dat een eigen leven gaat lijden klopt,. Ook het touch screen begon raar te doen. Scherm begon spontaan te flikkeren van kwaad tot erger. Teruggestuurd naar HP, 6 weken kwijt geweest en probleem bleef ondanks dat ze het een en ander vernieuwd hadden, scherm, video card etc. Achteraf enorm teleurgesteld in deze aankoop. Nooi meer een All in One voor mij. Ik heb nu een HP Envy desktop terug met losse Hp 27 monitor.