Specificaties 8x Ethernet 1Gbps - Bekijk alle specificaties

TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts) Review

Middachten 14 februari 2016, 3.509 views

TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)

Prima en betaalbare managed switch, perfect voor IPTV ivm internet door het huis distribueren.

Pluspunten

• Eenvoudig configureerbaar
  • Snel
  • Betaalbaar
  • Energiezuinig

Minpunten

• Alleen via Windows tool configureerbaar, geen webinterface

Features Score: 4
Ik heb deze switch ondertussen 15 maanden in gebruik. Mede dankzij het tweakers forum een goede instructie gevonden en in één avondje geconfigureerd. Ik weet wel wat van computers en netwerken, maar ben zeker geen expert. Complimenten voor TP-link wat betreft gebruiksgemak!

Ik gebruik deze switches om IPTV, internet en NAS services via één kabel door het huis te distribueren. Het werkt nu al 15 maanden stabiel.

Het enige nadeel is dat de configuratie alleen via een Windows app kan. Een webinterface zou de configuratie platform onafhankelijk maken.

Wat snelheid betreft werkt hij ook uitstekend. Ik heb een aantal maal wat langer in de buurt van de max snelheid van 1Gb gezeten (backup naar NAS terwijl op twee plaatsen Netflix en op een andere kamer TV aan staat). Geen enkele hapering of terugval van transfer snelheid kunnen waarnemen.

Al met al een uitstekende managed switch.

Heb jij ook een TP-Link TL-SG108E-Gigabit (8-poorts)?

Mocht je nog een hint hebben waar die instructie te vinden was.... graag. Ik heb best al wat rondgezocht maar best lastige materie als je er niet goed in thuis bent.

Hoewel ik de switch dus gewoon unmanaged gebruik heb ik er verder prima ervaringen mee, stabiel en snel, erg tevreden mee.
Waarschijnlijk ben je het al tegengekomen, maar voor anderen dan wellicht, je kunt de management interface ook onder Linux gebruiken. Op deze blog is het uitgelegd, het is niet meer dan de JAR file uit de Download halen, Iptables regel toevoegen en vervolgens de JAR file starten. :)

[Reactie gewijzigd door Dadona op 30 mei 2016 22:27]

Bedankt voor de tip!
Inmiddels werk ik al een tijdje met Parallels/Windows voor andere applicaties (online apps die alleen met IE werken :S). Dat werkt ook prima voor de TP-Link app.

De volgende links waren erg behulpzaam bij het uivogelen van de configuratie:
Na nader onderzoek klopt het bij de versie 1 dat die alleen via een config tool te benaderen is, echter bij de versie 2 kan je hem via de tool als via webconfig :)
Dat maakt dat ik dan geen minpunten meer zie! :)
Hoe is versie 2 te herkennen? Heb geen enkele Windows omgeving hier thuis, dus wil zeker zijn dat ik versie 2 koop.
Is alleen te zien op het verpakking en op het product sticker