Specificaties Android, iOS, Windows Phone compatibel en 29,6g - Bekijk alle specificaties

Garmin Vivosmart HR Zwart (Zwart) Review

rajocoky 12 februari 2016, 830 views

Garmin Vivosmart HR Zwart (Zwart)

Mooie moderne waterdichte en uitgebreide activity tracker.

Pluspunten

• Vormgeving
  • Waterdicht
  • Degelijkheid
  • Automatische aanpassing stappendoel
  • Bewegingsmelder

Minpunten

• Diverse onbetrouwbare metingen

De Garmin Vivosmart HR heb ik nu een kleine 2 weken in mijn bezit en ik vind het een mooie degelijke activity tracker met een duidelijk leesbaar en makkelijk bedienbaar display. De eerste 2 dagen ben ik even bezig geweest met het ontdekken van de vele opties/functies van de Vivosmart, maar daarna was het kinderspel.

De Vivosmart is comfortabel te dragen en makkelijk te synchroniseren met een smartphone. Ik gebruik de Vivosmart samen met mijn Samsung Galaxy S4. Garmin heeft een duidelijke app ontwikkelt waarop je diverse functies naar wens in kunt stellen. Zo kun je kiezen voor een automatische aanpassing van het stappendoel, waardoor je gemotiveerd wordt om iedere dag net een paar stappen extra te gaan zetten, of je stelt deze zelf vast op een minimaal aantal stappen per dag. Daarnaast kun je in de app je gewicht invoeren, je slaapcyclus raadplegen en je stappengrafiek terug zien.

De Vivosmart beschikt ook over een ingebouwde polshartslagmeter, echter vind ik deze redelijk onbetrouwbaar. De hartslagmeter zie ik redelijk vaak haperen of stil staan en bij een duidelijk verhoogde hartslag merk ik dat de weergave vrij lang laag blijft.
Datzelfde geldt ook voor de “trap op”-functie. Soms ontvang ik een melding dat ik mijn doel voor die dag gehaald heb, terwijl ik op dat moment bijv. over straat loop of nauwelijks een trap gezien heb.

De bewegingsmelder vindt ik daarentegen ontzettend prettig. Ik heb een zittend beroep en door de bewegingsmelder (een trilfunctie) word ik gemotiveerd om tijdig te gaan bewegen. Als ik voldoende bewogen heb, wordt de bewegingsbalk weer gewist en houdt de Vivosmart weer opnieuw bij hoelang ik inactief ben.

Op de Vivosmart kun je door een veegbeweging (soort van swypen) door diverse gegevens scrollen. Zo kan de Vivosmart datum/tijd, weerberichten, Social Media meldingen, mail, sms, telefoon oproepen, enz. weergeven. De gegevens over afgelegde afstand en reeds verbrande calorieŽn wantrouw ik een beetje, daar de Vivosmart niet over een GPS beschikt en dus hiervan een inschatting maakt.

Kortom, ik ben, mede gezien de prijs, aardig tevreden over deze uitgebreide activity tracker.

Heb jij ook een Garmin Vivosmart HR Zwart (Zwart)?