Specificaties Over-Ear met bediening - Bekijk alle specificaties

JBL Everest 700 (Zwart) Review

tg1997 12 februari 2016, laatste update op 26 februari 2016, 629 views

JBL Everest 700 (Zwart)

Goede koptelefoon met voor bluetooth zeer goed geluid. Bouwkwaliteit heb ik nog twijfels over maar het is design is erg goed. Het delay van geluid bij videos wel een minpunt maar dit wordt volgens Jbl snel opgelost. Al met al een van de beste draadloze koptelfoons in deze prijscategorie.

Pluspunten

• Geluid draadloos
  • Design

Minpunten

• Stevigheid
  • Delay(Update:opgelost)

Deze koptelefoon aangeschaft voor het begruiksgemak van bluetooth in combinatie met goede geluidskwaliteit. De geluidskwaliteit voor bluetooth is zeer goed. Er zullen zeker betere koptelefoons zijn binnen dit budget met draad als het op geluidskwaliteit aankomt. Als het aankomt op de afwerking doet deze hoofdtelefoon het ook zeer goed. De leren earcups zitten zeer goed en zijn comfortabel. Heb echter nog wel mijn twijfels over de kwaliteit van deze hoofdtelefoon. Hij voelt wel stevig maar het verplaatsen van de earcups voelt wat losjes aan en niet erg stevig. En ook lopen de kabels in dit niet zo stevige gedeelte wat dus erg kwetsbaar is. De grootste flaw is toch echt wel de delay van geluid bij video bij het kijken van videos. Voor een koptelefoon van dit geld mag dit abslouut niet kunnen, dit wordt volgens jbl nog wel opgelost. Al met al een zeer goede koptelefoon in deze categorie voor muziek. Zit een beetje tussen drie en 4 sterren in maar ik ga er van uit da de delay opgelost wordt en dan is die 4 sterren waard.
Update: Audio delay is nu gepatched. Ben nu zeer tevreden.

Heb jij ook een JBL Everest 700 (Zwart)?

In combinatie met welke producten merk jij deze vertragingen? Ik heb zelf deze headset en merk geen vertraging met mijn iPhone 6 en Macbook Air (Youtube/DS Video).
Met zowel lg g3 laptop met bt 4.0 en met telefoon van mn broer etcetera ook. Eigenlijk alles. Maar er komt een fix voor. Maar als je kijkt op de pagina bij jbl zie je dat bijna iedereen met de gewone versie er last van heeft. Bij de elite is het al gefixt bij deze nog niet
Zie dat jij de elite versie hebt. Dat verklaart het verschil. Desalniettemin hoort een koptelefoon van 200 ook geen vertaging te hebben.
Je vindt de stevigheid een minpunt, maar is dit nog steeds actueel? Hoe staat het er op dit moment voor, want ik wil dit model ook kopen en ben wel benieuwd naar een 'tussenupdate'.
Ben er zeer tevreden over nu. Geluidsdelay is opgelost. Accuduur is subliem. Geluid is ook zeer goed. Twijfels over stevigheid had ik omdat ik in eerste instantie een doa had ontvangen waarvan het geluid wegviel bij een kant. Was binnen twee dagen gelijk vervangen. En over dit exemplaar ben ik zeer te spreken. Weet niet wat uw referentiepunt is op het gebied van geluidskwaliteit maar ik heb hiervoor een sony mdr-v55 en daarvoor een sennheiser hd-202 gebruikt en vindt de kwaliteit van de jbl beter als bovengenoemde koptelefoons. De sterke punten zijn vooral de goede trebble. Bas is zeer goed maar valt beter te krijgen in bedrade koptelefoons(in zelfde prijscategorie). Geluid is tevens zeer accuraat. Al met al zeer tevreden over de aankoop. Heb de koptelefoon trouwens wel via een actie van ING gekocht. Had eerst de jbl e50bt op het oog maar die had geen bijzondere reviews en vond ik bij uittesten niet bijzonder.
Goed om te horen dat je zeer tevreden bent met deze koptelefoon. Ik krijg hem morgen binnen en dan ga ik hem eens een weekje testen. Misschien zal ik er dan eens een review op loslaten.
Inmiddels binnen gekregen en bij de eerste de beste keer vond ik hem direct teveel op de kaken en oren klemmen. Echt een enorm drukkend gevoel. Heb het nog even een half uurtje geprobeerd, maar dit is niet ontspannen naar muziek luisteren.

Overigens vond ik het geluid ook niet best. Hoog en midden gaan nog wel, maar de bass vond ik enorm tegenvallen. Het hoeft niet hard te gaan, maar ik vond hem vrij week en 'plofferig'.
Drukkend gevoel was bij mij slechts in het begin en ervaar ik bij alle nieuwe koptelefoons. Heb ik nu geen last van. Wat geluid betreft is natuurlijk persoonlijk, maar voor een draadloze koptelefoon vindt ik de bas zeker niet slecht. Vergelijk het maar eens met de draadloze koptelefoons van bose. Dan zijn die zeer vergelijkbaar. Check ook de andere reviews hier op tweakers van de elite met dezelfde drivers, heeft alleen als extra noicecancceling. Mening over het geluid is positief.

[Reactie gewijzigd door tg1997 op 23 juni 2016 14:02]

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal m.b.t. over-ear, maar ik vond hem niet beter klinken dan de earpods van Apple. En die zitten wel comfortabel. Misschien kan ik niet goed tegen die over-ear en on-ear dingen en moet ik het maar gewoon houden bij de earpods. Sony heeft ze wel in bluetooth zag ik.

[Reactie gewijzigd door Redondo1982 op 23 juni 2016 14:04]

Heb zelf enkele in ear oortjes van o.a sennheiser, house of marley, sony en ook beide generaties van apple. Moet ik toch zeggen dat in mijn ogen die van apple een stuk minder zijn dan de andere paren. Vind tussen de de jbl en apple wel echt een groot verschil zitten. Ook tussen de bas van House of Marley en die van apple. Mischien is dat dan een aanrader. Zijn een paar oortjes van 25 euro ongeveer.
Ben wel echt op zoek naar bluetooth oortjes. In-ear heb ik een keer een blauwe maandag geprobeerd en beviel me toen niet, omdat ik de de 'gewone' oortjes gewend was. Nu zal ik het wel een kans moeten geven, want gewone oortjes zijn er bijna niet in bluetooth. En ik vind de pasvorm van de EarPods echt fantastisch en alleen Sony heeft ze die erop lijkt.