Samsung Galaxy A3 (2016) Wit Review

KarineV1Newbie 11 februari 2016, 1.149 views

Samsung Galaxy A3 (2016) Wit

Prijs/kwaliteit: OK. Samsung's Smart Switch voor overzetting data blijft zwak in vgl met i-Phone's gebruiksgemak . En mega probleem heb ik met mijn professionele mail. De A3 blijft error geven, terwijl de serverinstellingen wel werken op andere Samsungs. Niemand vindt een oplossing dus dat is echt balen!

Pluspunten

• Scherm
  • Batterij duur

Minpunten

• Probleem met mailinstellingen
  • Blokkig design
  • super glad --> schuift

Design
Het design leek mooier op foto dan in het echt. Hij is echt blokkig, TE naar mijn zin. Ik zou geen witte meer nemen als ik opnieuw mocht kiezen, dat is dan toch een minpunt aan online kopen, dat je hem niet echt gezien hebt.
Overzetten data
Ik had gezien dat er een nieuw programma was om data over te zetten. Vele reviews waren heel lovend "alle data en instellingen in 1 klik overzetten", wel vergeet het. Gelukkig wel alle contacten en aangezien dat er meer dan 1000 zijn was dat al iets, maar voor de rest werkt het maar half. Je apps bv zet ie wel over, maar je moet wel overal terug inloggen en soms gewoon van scratch terug ingeven bv FidMe.
BUG in mailaccounts???
Wat voor mij een mega probleem is, is dat de mailinstellingen voor mijn professionele mail geweigerd worden ("verificatie van de server mislukt"). Ik gebruik de mailservers van Combell, toch een gerenommeerd bedrijf, en toch blijf ik altijd weer die zelfde error krijgen. Mijn privé telenet mail ging vanzelf, dus eerst dacht ik dat de instellingen die ze me gaven fout waren, maar ze hebben getest met mijn instellingen op andere Androids en dat werkte wel. Dus mijn mail hoster zegt dat het aan het toestel ligt, er lijkt een bug n te zitten die maakt dat hij wel de bekende servers herkent zoals bv Telenet , maar geen onbekendere zoals die van Combell.

Wat ben ik met een toestel met honderden toeters en bellen, als ik niet gewoon basic mijn mails onderweg kan lezen en versturen?!!
Frustratie ten top omdat ik nu reeds een hele week van het kastje naar de muur ben gestuurd tussen Combell die de mail host, Mobistar als netwerk en Coolblue waar ik het toestel kocht en niemand me kan helpen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A3 (2016) Wit?

Heb je je professionele mail ingesteld op de 'mail' app van Samsung of als extra account in je 'gmail' app. In gmail kun je namelijk ook mail van andere accounts laten binnen komen.
Zelf gebruik ik daar de gmail-app voor omdat ik de samsung mail-app niet fijn vind werken.

Ik zou zeggen probeer de andere mail-app (ik weet niet welke je nu gebruikt).