Huawei Watch Classic (leren band) Zilver (Beige, Zwart) Review

IansidnisNewbie 10 februari 2016, 1.046 views

Huawei Watch Classic (leren band) Zilver (Beige, Zwart)

Pols draait niet verder als 40 graden. Oplader kapte na week. 20 keer swipen om card weg te krijgen als je een beetje vent-vingers hebt. Accu haalt 30 uur niet met alles behalve default face. Spraakherkening maakt van "Locate Phone" -> "Bathing Suit". "Weather in Rotterdam" -> Nieuwsbericht over pedofiel.

Pluspunten

• Kwaliteit constructie en band
  • Scherm
  • Comfortabel als bewegen niet belangrijk voor je is

Minpunten

• Baksteen-formaat
  • Mag niet in de buurt van face komen anders gaat hij hem switchen.
  • Spraakherkening

Ik ben geen reviewer, geen android, horloge of zelfs technologie expert. ik ben wel een consument die 50 woorden eventjes niet genoeg vindt om zijn teleurstelling te uiten. Je leest dan ook niet over de processor, mAh, pixel density en touch screen technieken. Gewoon over hoe waardeloos al die dingen zijn als je hem niet om wil doen.

Ik sta vaak buiten, telefoon diep in mijn jas zak en bij iedere potentieel belangrijke app, e-mail en sms stoppen met wat ik doe om mijn telefoon tevoorschijn te vissen begon te vervelen.

Dit ding was niet de oplossing.

Ik begin bij het feit dat als ik mijn pols ook maar een klein beetje wil draaien, hij op de plek waar mijn vorige, ouderwetse horloge zat gewoon niet past. Hij is dik. Erg dik. Het is mijn eerste Smart Watch. In mijn onervarenheid heb ik het nodige formaat voor al die ge´ntegreerde schakelingen zo royaal ondershat dat ik me niet eens verdiept heb in de dikte en de gevolgen van zo'n ding op . Verder als 40 graden kom ik niet, dus hij moet naar achter, dus hij moet los, dus hij schuift of terug naar voren waar hij in de weg zit, of zo ver naar achteren dat een bloed druk meter een te overwegen feature wordt.

Heb je ook nog een beetje last van nederlander zijn? 1 meter 88 met vent-vingers? Bereid je voor op 20 keer swipen om een card weg te krijgen.

Anderhalve week na aankoop ging de oplader klagen over hoe ik hem gebruikte. Precies en netjes was hij niet van gediend. Hij wil grof geweld. Hij wil dat ik mijn silicone baksteen van 400 euro met een angstaanjagende kracht bovenop zijn magneetje smijt voodat hij besluit stroom te leveren.

Enige keer dat de accu de geadverteerde

Heb jij ook een Huawei Watch Classic (leren band) Zilver (Beige, Zwart)?

Als ik dit zo lees vraag ik mij toch of je geen horloge met een defect hebt. Ik heb ook een Huawei Watch, wel een met een steel linked bracelet i.p.v. leren bandje, maar ik herken de problemen totaal niet, in tegendeel. Het 20 keer moeten vegen om een card weg te swipen herken ik totaal niet. Het gebeurt mij hooguit 1 keer per dag dat ie het bij de eerste swipe niet helemaal pakt, maar bij de tweede keer wel.
Hetzelfde geldt voor de oplader, die werkt bij mij altijd (al maanden) prima. Gewoon rustig erop leggen en klaar. Als je dit met grof geweld gaat doen, dan verbaasd het mij niets dat er iets kapot gaat.
Ik heb voor de gein ook even de door jou gekozen spraak input getest en bij mij pakt hij deze 2 dingen, en eigenlijk alle dingen, direct in een keer.

Daarnaast vind ik de term "baksteen formaat" nogal vreemd. Nee, het is zeker geen klein dames model, maar hij is zeker niet belachelijk groot. Als ik mijn Huawei Watch vergelijk met een ander normaal horloge van mij (een of ander Pulsar ding, niets bijzonders) dan zijn deze even dik (de Huawei Watch misschien een halve millimeter dikker), de diameters zijn gelijk en alleen punten waar het bandje vastzit zijn ietsjes groter.
En nee, het is ook niet dat hij op mijn polsen klein uitvalt, ik heb juist vrij smalle polsen. Ik maakte mij vooraf ook enigszins zorgen over het formaat, maar dit viel mij enorm mee.

Dus ja, ik vraag me echt af of er niet gewoon een defect horloge geleverd is. Ieder zijn/haar gebruikerservaring is natuurlijk anders, maar dit is wel totaal het tegenovergestelde van wat ik ervaar.
Hier nog iemand die zich niet in deze review kan vinden.

Het formaat.. tja dat had je allemaal kunnen weten voordat je hem kocht. Hie rin mijn omgeving lopen erg veel mensen met grotere klokjes (domme klokjes). De 42mm van dit horloge mag je rustig klein noemen in een tijd dat steeds meer mensen met van die XL klokken lopen (52mm is geen uitzondering meer)

De oplader is als je zelf rustig doet, probleemloos te bevestigen. Het gaat er niet om dat je het hard doet, pakt ie niet dan leg je hem er even opnieuw op (gebeurt mij eigenlijk maar heel zelden, als in 1 keer per maand ofzo)

Het wegvegen van kaarten... wellicht weer iets waarbij je rustig moet blijven. Gezien je review, denk ik dat je nogal ruw met het apparaat omspringt.
En nog 1 die het niet met je eens is,

SmartWatch nu paar dagen in gebruik, swipen van de cards gaat prima, Horloge zit uitstekend om de pols(ik heb degeen met het leren bandje)
Spraak herkenning verbaasd me behoorlijk, ik kan lange berichten spreken, met maar een paar kleine foutjes, maar daar geef ik de telefoon de schuld niet van ;) soms moet je ook even oefenen.

Lader is een kritiek puntje maar niet irritant, als ik hem erop leg, moet ik heel even schuiven, en daarna doet hij het prima

al met al vind ik het een geweldige smartwatch, en functioneert hij uitstekend

Baksteen formaat slaat trouwens ook nergens op ;) voor de dingen en uitstraling die hij heeft is het een prima formaat. Ik zie mensen met normale horloges lopen die veel groter zijn dan dit
Een product afbranden omdat je je niet verdiept hebt en een verkeerde keus gemaakt hebt?
Formaat, vergelijk met anderen en je zult zien dat meeste smartwatches nog dikker zijn en lomper.