Specificaties Over-Ear zonder bediening - Bekijk alle specificaties

Edifier H850 (Aluminium, Zwart) Review

Foritain 10 februari 2016, laatste update op 26 mei 2017, 4.757 views

Edifier H850 (Aluminium, Zwart)

De Edifier H850 is een elegant, super licht, heerlijk flexibel en comfortabel headsetje met een geluidskwaliteit die je doet controleren of het lage prijskaartje wel klopt. Schoot mijn verwachtingen ruimschoots voorbij.

Pluspunten

• Opvallend licht en erg flexibel, maar valt uitstekend om de oren met een lage en goed verdeelde druk (meerdere koppies getest). Heerlijk comfortabel
  • Ondanks lage gewicht en flexibiliteit voelt hij niet breekbaar of gevoelig aan
  • Geluidsweergave is netjes en klinkt goed in balans. Helder en met flink meer detail dan de prijs doet vermoeden
  • Nette uitstraling van zowel de schelpen als de hoofdband
  • Geen vaste kabel dus vervanging geen punt.
  • Uitstekende prijs-prestatieverhouding

Minpunten

• Neutrale geluid zal te licht over komen liefhebbers van Beats-tuning. De H850 leent zich beter voor meer muzikale/instrumentale nummers dan gedreun.
  • Mist uiteraard wel iets van de power die bijv de MDR-1R / Cloud II / PC360 hebben die hier liggen en een grotere/zwaardere klankkast hebben, maar die upgrade kost je wel een meervoud van deze H850.

Review: Edifier H850

- Inleiding
- Specificaties
- Uitpakken
- In de Praktijk
- Conclusie

Productpagina @ Edifier

Van Edifier bekeek ik eerder al een aantal speakersets en een budget gaming headset. Hoewel speakersets een nieuwe categorie waren om over te schrijven heb ik wat gaming headsets inmiddels wel een aardig lijstje opgebouwd. Over de vraag of ik het wellicht eens leuk zou vinden om een keer een HiFi headsetje te reviewen hoefde ik dan ook niet lang na te denken, want met een aantal modellen ter referentie moet een dergelijk product toch wel te beoordelen zijn (alhoewel, niet alsof een geheel nieuwe categorie reviewen geen leuke activiteit is). Anderzijds zet je met HiFi headsets de deur open naar tal van modellen op de markt die je als gamer niet direct zal bekijken vanwege een gebrek aan (ingebouwde) microfoons, en het verbaasde mij dan ook om te zien hoe veel hoofdtelefoons voor muziek op de markt aanwezig zijn. Dus zoals vaker moet ik mijzelf een beetje indekken door te zeggen dat ik geen waslijst aan directe concurrenten in huis heb, maar de Edifier H850 van vandaag voornamelijk ga vergelijken met de door mij gereviewde game headsets en mijn meer audio gerichte headsets: De Sony MDR-1R, de Sennheiser PC360 en de Kingston HyperX Cloud, waarbij die laatste twee weliswaar gaming headsets zijn, maar de driver hun oorsprong toch in de muziek vinden.

De Edifier H850 lijkt in elk geval zacht voor de portemonnee met een prijskaartje van ca 41 euro in de BTW en inclusief bezorgen. Bij game headsets in die prijsklasse blijft het toch altijd geven en nemen, dus de vraag is in hoeverre dat van toepassing is bij een puur muziek product.

De specificaties en features van de Edifier website:

We zien dat de H850 een vrij typische 40mm Neodymium driver heeft. ‘Vrij typisch’ zou je ook kunnen gebruiken voor de overige specificaties van de driver, zeker in deze prijsklasse. Eigenlijk vallen maar twee elementen echt op: de aanwezigheid van een adapter voor 6.35mm aansluitingen, en het lage gewicht van slechts 190 gram.

Wellicht interessant is de vermelding van Phil Jones op de productpagina van Edifier. Hoewel die naam mij persoonlijk weinig zegt lijkt Dhr. Jones een aardige reputatie te hebben als bass gitarist en speakerontwerper en hij is dus betrokken geweest bij het ontwerp van de H-850. Overigens is deze Edifier H-850 op de Amerikaanse Amazon ook terug te vinden als de “Phil Jones Bass Guitar Headphones H-850”, maar dan met een prijskaartje van 100 USD.

De verpakking van de H850 is best netjes. Klapt open, weinig poeha, bescheiden dosis chic. Wel valt al op dat het geheel vrij weinig weegt, niet vreemd gezien de slechts 190 gram wegende H850. Naast de headset krijg je een (losse) 3.5mm kabel en een 6.35mm verloopstuk, prettig voor die mooie versterker die je wellicht hebt staan.

De headset zelf is zoals gezegd opvallend licht, maar toont toch geen bescheiden earpads die eenvoudig om (normale tot iets grotere) oren vallen. Grotendeels zwart en kunststof, maar met stalen elementen voor wat stevigheid. Op de productpagina wordt geen materiaal genoemd, echter op Amazon wordt gesproken van ‘brushed aluminium’. Kijken we naar de buitenkant dan lijkt het daar wel op, echter als je er op tikt met je vinger dan voelt het haast als kunststof aan, vermoedelijk een indicatie dat het maar een heel dun laagje aluminium is. Het oogt chic, maar door het gewicht en de hoge flexibiliteit van de constructie heeft het ook wel iets eenvoudigs.

Hoewel de 3.5mm kabel ‘standaard’ is en te vervangen is (of je kan evt een kortere of langere kabel bijkopen) heeft de meegeleverde kabel een vergrendelingssysteem. Je kan de kabel na inpluggen namelijk een slag draaien zodat je hem niet meer los kan trekken. Nifty!

De band bovenop heeft een wat ruwere leder look. Dit gaat over in zwart kunststof naarmate je richting de oren gaat, al zien we wanneer we de headset verstellen dat er wel een stalen constructie onder zit. Het staal is zoals het gewicht doet vermoeden vrij dun, wat flexibiliteit geeft.

Diezelfde flexibiliteit (en verstelbaarheid) zien we eigenlijk overal terug. De oorschelpen kunnen kantelen en draaien, en de hele constructie is zonder enige moeite alle kanten op te draaien. Tijdens het testen merkten we ook dat hij zich eenvoudig aanpast naar je eigen hoofd, maar hoe groot of klein dan ook de zachte schelpen vallen toch lekker om de oren. De headset is echter niet geheel inklapbaar, maar de oorschelpen zijn wel plat te draaien zodat hij eenvoudiger in een tas meegenomen kan worden.

Net als de Edifier G2 stond de H850 voor een pittige uitdaging, de concurrenten hier in huis zijn namelijk stuk voor stuk (een stuk) prijziger. Het eerste wat je ervaart bij het opzetten is dat de Edifier H850 echter bijzonder prettig is vormgegeven, iets wat elke toevallige passant bij het opzetten van deze headset toegaf. Hij valt goed om de oren en is dusdanig soepel dat het (sowieso al zeer beperkte) gewicht uitstekend wordt verdeeld. Zowel de boven en onderzijde als de voor- en achterzijde zijn keurig in balans, en de constructie is flexibel genoeg dat de afmetingen van het hoofd of oren praktisch geen factor zijn. Ook gebruik van een bril zorgde niet voor problemen van welke soort dan ook, zelfs met een wat dikker frame. Het is een vedergewicht in elk opzicht wat zorgde voor een comfortabele ervaring zelfs enkele uren aaneengesloten luisteren. Zelfs de ook zeer lichte Sony MDR-1R is nog meer voelbaar op het hoofd, al zijn beide headsets m.i. positieve uitschieters wat comfort betreft.

Na enkele uren gebruik begin je wel te merken dat er is gekozen voor (vermoedelijk dus faux?) lederen earpads en een gesloten constructie, een combinatie die warmte in de regel maar weinig kwijt kan en wat ook hier wel een beetje merkbaar is; een paar uurtjes later worden de oren wat warmer waardoor een kleine pauze geen kwaad kan. De keerzijde daarvan is logischerwijs weer de demping van geluiden van buiten, die ook hier aardig in orde is. Van actieve noise cancellation is geen sprake, een feature die sowieso meestal meer meerprijs met zich meebrengt dan deze hele headset kost, maar voor algemeen gebruik niet echt spannend. Hoewel geluiden naar buiten redelijk worden gedempt en het gebruik van een H850 in een trein geen issue is is het ook zeker geen echte hoogvlieger wat ‘sociaal luisteren’ betreft, want op zeer hoge volumes zullen je collega’s op (een stil) kantoor zeker mee kunnen genieten.

Bij het luisteren van de eerste nummers moest mijn mening haast wel worden gekleurd door de wetenschap wat deze headset kost, had ik dat niet geweten had ik het prijskaartje van deze H850 zeker op het dubbele geschat. Het geluid klinkt in eerste instantie keurig neutraal, oftewel een nette balans van laag tot hoog, waarbij het best lastig is om aan te geven hoe het nu echt klinkt; de headset lijkt niet direct ergens tekort te schieten. Een persoonlijke voorkeur is een iets krachtiger laag en laag-midden segment, wat met een beetje equalizen ook prima te behalen was. De bass en even goed het lage-midden is zuiver en voldoende aanwezig, en zoals je soms in goedkopere (gaming) headsets ziet is het niet of te zwak of klinkt het alsof de speakers pijn leiden om het weer te geven.

In praktische elke muziekcategorie weet de Edifier H850 mijn gezicht op de Obama ‘not bad’ meme stand te zetten. Van klassiek tot rock tot populaire meuk waar mijn vrouw kriebels van krijgt tot dance categorieŽn voelt de H850 zich duidelijk op zijn gemak. Enkel voor tieners die helemaal warm worden van een Beats headset met bass-focus die zelfs de (aftermarket) uitlaat van mijn voormalige Yamaha R1 als miezerig stofzuigertje doet klinken zal de H850 vermoedelijk wat te vlak zijn, of wat kracht onderin missen wat bij rap of andere ‘harde’ stijlen wel tot zijn recht lijkt te komen. Met je EQ instellingen kan je nog aardig wat uit de lagere regionen halen dan standaard, maar dat deze headset zich op een andere gebruikersgroep richt is duidelijk. Maar zelfs in een directe vergelijking met de neutrale en 200 euro kostende Sony MDR-1R kan ik niet anders dan stellen dat de H850 goed stand houdt als neutrale/vlakke all-rounder, ver voorbij wat het prijsverschil je zou doen vermoeden. Alles is relatief uiteraard, want de Sony voelt in elk opzicht wel als de krachtigere headset (zeker op hogere volumes) en is ook wat bouwkwaliteit betreft veel luxer, maar zelfs als het prijskaartje van de H850 het dubbele was geweest had hij kopers met enigszins oog op hun portemonnee toch serieus aan het denken gezet of dat verschil al die euro’s wel waard is.

Een nette, vrij neutrale all-round muziekheadset kan in de regel prima mee als het op gamen of films kijken aan komt. Ook hier is dat zeker het geval en heeft de H850 ook weinig moeite met beide alternatieve gebruiksdoeleinden. Een spelletje op z’n tijd, een filmpje voor de aardigheid, het komt aardig tot zijn recht. Er is echter een reden waarom fabrikanten van game headsets hun EQ instellingen soms dusdanig aanpassen dat muziekliefhebbers de kriebels krijgen; diepe knallen en zware motoren, aangevuld met focus op duidelijke stemmen maar waarbij detail in het midden en midden-hoog maar vaak het ondergeschoven kindje is, dat is namelijk precies wat menig game ervaring helpt. Puur voor gaming zal de H850 dus niet direct de eerste keuze zijn, al zal voor een all-round gebruiker (dus muziek en gamen) aan een H850 met losse microfoon combinatie op gebied van muziekweergave en comfort een serieuze concurrent zijn, al was het maar dat de H850 aanzienlijk comfortabeler is dan menig budget game headset.

Zoals ik vooraf al aangaf moet ik een beperkte ervaring met directe concurrenten toegeven, en uiteraard het feit dat audio erg subjectief blijft, maar met een reeks game headsets en een aantal flink duurdere modellen die zich op muziekweergave richten was ik toch bijzonder onder de indruk van wat deze Edifier voor nipt meer dan 40 euro weet te leveren. Dat het geen 200 euro headset is dat voel je nog wel af aan de materialen, maar in praktisch elk opzicht, inclusief de materialen en uitstraling, zou een hoger prijskaartje echt niet misstaan. De headset is uitzonderlijk comfortabel door de combinatie van een zeer laag gewicht, de zachte hoofdband, en een uitstekende verdeling van de nagenoeg afwezige druk rond de oren. Dat alleen al maakt dit model voor mij ťťntje om te houden. Daarbij komen ook enkele praktische voordelen aan het licht: niet te groot en lekker licht voor onderweg, de kabel is te vervangen in het geval je onderweg een foutje begaat, en de meegeleverde kabel ‘klikt’ goed vast.

Een headset zou geen aanrader zijn zonder een goede geluidsweergave, en ook dat is gewoon keurig in orde. Een neutraal geluid met een keurige hoeveelheid detail komt in praktisch alle muziekgenres goed tot zijn recht, en doet je wederom afvragen of het prijskaartje wel klopt. Voor echte bass-knakkers die nog altijd over een Beats headset twijfelen zal de Edifier H850 te licht en te bescheiden zijn, maar vanuit het perspectief dat ‘bass’ niet over-the-top maar aanwezig en niet te ruw hoort te zijn kan de Edifier H850 goed mee. Alles is relatief, en uiteraard moet de Edifier H850 zijn meerdere erkennen in o.a. de Sony MDR-1R en de Sennheiser PC-360 wat geluidsweergave betreft als je niet op de prijs zou letten, maar die twee headsets kosten een meervoud van deze H850. Hoe je het ook went of keert, het prestatieverschil is marginaal vergeleken met het enorme prijsverschil.

Samengevat: Uitzonderlijk comfortabel ongeacht de prijsklasse, uitstekend geluid in z’n prijsklasse, en een nette, elegante uitstraling waar je prima mee over straat kan. Een mooie middenklasser voor een budget prijsje. Al met al dik overtuigd door deze zeer betaalbare en even zo nette headset.

Enkele hogere res fotos voor de liefhebber, klikken voor de volledige versie:

tweakers - nomineer voor review van de maand

Terug naar boven

Heb jij ook een Edifier H850 (Aluminium, Zwart)?

Uitstekende review.

Zelf ben ik ook op de markt aan het kijken naar een vervanger van mijn Sennheisser koptelefoon, waarvan de padding na tig jaar nu toch echt als afgeschreven gezien mag worden.

Daarbij ben ik o.a. aan het kijken naar een B&W P5 en een B&O H6.
Ik weet niet of je die twee toevallig een keer getest heb? En zo ja, hoe verhoudt deze Edifier zich tot die twee grote namen?
Welke Sennheiser heb je?

Ik heb de P3 even in huis gehad, welke toen rond de 200 euro zat, met de P5 daarboven voor 300. Duidelijk luxere afwerking en het geluid wat er uit komt was echt overtuigend knap. Persoonlijk ben ik niet van on-ear maar dat het kwalitatief (geluidskwaliteit) een flinke stap meer detail biedt kan niemand ontkennen. Gezien het verschil in de prijzen natuurlijk ook niet vreemd. De P3 is nu gezakt naar iets van 100, waarbij het denk ik een hele mooie is als je on-ear wilt. Adviesprijs lijkt overigens nog 200, dus ik vraag mij af of daar ook een v2 van inaantocht is zoals bij de P5. Maar goed, ook dan kan je er nog 2.5 H850's voor kopen. De P5 zal vervolgens nog een klasse beter zijn, maar ja, dan hebben we het over 41 vs 300 eur.

Het komt er uiteindelijk op neer wat die 60 of 260 euro voor jou is.
Ik heb nu een Sennheiser HD 202. Ooit een keer gekregen van mijn ouders. :)

Qua prijs (en hopelijk ook qua geluid) niet te vergelijken met de B&W en de B&O, maar eerder met de Edifier :)

Ga zowel de B&W en B&O een keer in het echt bekijken/beluisteren. Moet alleen even een zaak vinden waar dit makkelijk kan. In Utrecht heb je er wel een aantal zitten en in Arnhem zit nog een B&O dealer. Alleen even kijken of die de koptelefoon heeft liggen.

[Reactie gewijzigd door PdeBie op 11 februari 2016 09:57]

Mn ervaring met Sennheiser was vooral bij de PC series. Ik vond die on-ear dingen die hun sub-100 euro assortiment domineerden nooit echt bijzonder. PC350/PC360 vond ik wel heerlijk, maar dan zat je alweer aan de 150+. Wil de nieuwe Game series nog wel eens voorbij zien komen eigenlijk. Maar helaas dus geen ervaring met de HD202.
De HD202 klinkt redelijk. Hij heeft echter wel de nadruk op lage tonen.
Beetje wat je verwacht bij budget game headsetjes? Die dreunen vaak aardig maar missen dan gewoon kwaliteit/detail in de midden/hogere regionen wat zodra je iets muzikaals opzet wel begint te storen (maar dus bij een shooter oid gewoon prima voor de dag komen). De H850 is wel duidelijk een muzikaal dingetje.
De HD 202 is geen game headset. Gewoon een budget "all-rounder" om het maar zo te noemen :)

Ben nu echt aan het kijken voor een muzikale koptelefoon. :)
ik ga de edifier zeker in overweging nemen
Ik heb zelf de P5's, ik heb ook de P7's geprobeerd.
Persoonlijk vind ik de P5's mooier, fijner zitten.
Qua geluid waren de P7's nog mooier voor klassiek en instrumentale nummers. Bij HipHop, House, R&B, kortom waar af en toe wat meer bas achter zit vind ik de P5's fijner.
Ik heb in Berlijn de B&O lijn geprobeerd, maar ik vond deze niet bijzonder klinken, noch prettig zitten.
Maar ik vrees toch dat je even naar een winkel toe zou moeten waar ze beide modellen hebben liggen.
De Mediamarkt heeft ze allemaal wel liggen (misschien afhankelijk van filiaal), maar iedergeval test ze naast elkaar. (neem genoeg favoriete muziek mee, van verschillende genres).
Geluid en comfort zijn iets persoonlijks en alleen het design is te beoordelen vanaf je beeldscherm.
[...]
Dit ga ik ook zeker doen. Dit zijn geen bedragen meer die je 'even' uitgeeft via een webshop bestelling zonder het product gezien, gehoord, gevoeld of geroken (Jarod Polin *sniff test* :+ ) te hebben :)
Exact, ik ben benieuwd wat de keuze gaat worden. :D
Zou je zo vriendelijk willen zijn dit te laten weten, ik ben erg benieuwd. :)
Als ik er aan denk zal ik het zeker doen. Ik weet overigens nog niet wanneer ik ga kijken/luisteren/voelen/ruiken ( :+ ).
Beste Foritain, ik zit te denken om deze te kopen.
Was al gelijk helemaal weg van de looks van de H850. Het geluid schijnt goed te zijn alleen wat neutraler dan de meeste. Ik gebruik voor school 2 telefoons om het volgende: Ik heb een iPhone 5s 32gb en een HTC Desire X met een 32gb sd kaart, en de HTC gebruik ik voor muziek door de PowerAmp app. Dus als ik een nummer niet mooi vind klinken met veel laag eq erover, vind ik het niet mooi klinken met weing bas draaien we die wat open. Alleen geruik ik de bass knop nooit (dat draaiwieltje) omdat dat het heel hol laat klinken, maar ik zet de 31hz band en de 62hz band wat hoger. Wat ik dus wil vragen, zou u het kunnen proberen met de proefversie van Poweramp (werkt gewoon 15 dagen als de betaalde versie) en dan in de equalizer de 31hz en de 62hz band helemaal open draaien? Ik zou dan graag willen weten of het overslaat op 3/4 4/5 volume (niet dat ik vaak zo hard luister) en of de bassen dan overslaan of gewoon goed blijven. Ik heb de 62hz band meestal op de helft of iets lager staan en dat klinkt prima op mijn SHP2700 maar is veel te groot voor school natuurlijk. Ik hoop dat dit mogelijk is gezien ik niemand ken die hem al heeft of waar ik hem kan proberen. (Hoop tevens ook dat u in het bezit bent van een Android apparaat) ik luister vaak ook meer bassy muziek als ik hem wat openzet zoals bvb 101Barz MocroManiac 2016 sessie. Maar ik luister ook Eminem, Wiz khalifa, Tyga. Rick Ross, Rae Sremmurd,Future, Fetty Wap, Lil Wayne en YG maar ook Rammstein, Lana Del Rey, maar ook Lindsy stirling, dubstep, trap, grime, maar ook Johnny Cash, Whitney Houston, Michael Jackson. Dus ieder nummer met wat meer laag zal voldoen. Bij voorbaat dank :)
Gezien wat omstandigheden ben ik de laatste weken niet heel actief geweest (laaste dagen een inhaalslag weer, terug op de rit). Ik heb voorlopig geen gelegenheid om met een dergelijke nieuwe insteek iets te gaan vergelijken, daar zou ik hooguit een keer naar kunnen kijken als ik weer aan een nieuwe vergelijking begin bijv.

Gezien de andere positieve reacties, de prijs, en het subjectieve wat betreft 'goed' klinkt, is het geen idee om hem gewoon te bestellen en evt gebruik maken van je retour recht als consument wat online aanschaf betreft?
Heb hem inmiddels, wat een prachtding voor de prijs!
Best strak en mooi ogend dingetje. Zelf vind ik in ear en over ear het chillst. Als ie half op m'n oor zit, vind ik nogal vervelend, persoonlijk :P. Ik zie dat hij over ear is, alleen hou ik meer van de iets grotere kopstukken, als je me begrijpt.

Mooie review weer ;). +3

[Reactie gewijzigd door AnonymousWP op 10 februari 2016 12:38]

Over ear is voor mij ook veruit het prettigst. Voor de zekerheid: Je weet dat dit een over-ear model is toch? Of is dat niet geheel duidelijk in de review (te zien aan de foto's en het feit dat ik 'om de oren' schrijf)? In dat geval ga ik dat even verduidelijken!

[Reactie gewijzigd door Foritain op 10 februari 2016 12:40]

Ja (zie m'n edit bij m'n vorige reactie). Ik zag het staan bij de specificaties van het product bij de Pricewatch. Staat vreemd genoeg niet in het plaatje van Edifier zelf (http://www.techtesters.eu/pic/EDIFIERH850/101.png).
Phew, gelukkig :D Ik ben geen kleine jongen (1.96m) en heb ook verre van kleine oren en hij valt toch eenvoudig om mijn oren. Ze zijn inderdaad niet overdreven groot zoals je soms ziet (ROCCAT Kave style ofzo).
Dank voor de mooie review,
Ben je bekend met het geluid van de Grado Labs (SR80) ?
Ik zoek namelijk een plat op te bergen koptelefoon en deze Edifier H850 is een goede kandidaat, maar het moet wel in de richting van het geluid van een Grado komen.

[Reactie gewijzigd door Substrata op 12 februari 2016 16:53]

Helaas geen ervaring met Grado Labs of de SR80 specifiek. Muziek headsets is een categorie waar ik (zoals gezegd) geen extreme ervaring in heb, maar daar gaan we de komende tijd wel aan werken ;)
Dank, ik ga deze Edifier gewoon proberen, kan na zo'n review geen miskoop zijn en voor het geld hoef je het niet te laten.
De Grado SR serie kan ik je van harte aanraden, vooral de SR80i en de SR125e
Zou ze graag eens willen testen, maar voor 150 eur is het iets pittig voor een impuls grapje.

En ach, anders heb je altijd je zichttermijn nog toch? :) Ben wel benieuwd naar je ervaring! Voor dit geld durf ik wel te stellen dat dit zeker geen miskoop is, de vergelijking met dergelijke luxere dingen vind ik lastiger.
Ik heb ze gekocht en nu een paar dagen in gebruik, als ik de puf heb doe ik een hele review.
Voor ik dat doe, wil ik er mee geleefd/gefietst/getramd hebben, vooralsnog is de indruk positief, het zijn geen Grado Labs, maar dat is ook een ander segment en deze H850 is verrassend goed !
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor nieuwe koptelefoon. Heb hier ik nog bij het maken van muziek de SPL 127 in gebruik en voor het lichtere werk , de open air van Pioneer.
Ik zie dat de kussens rond de schelpen afgewerkt is met een zachte folie net zoals bij mijn SPL127.
Dat is dat het eerste wat kapot gaat in gebruik door transpiratievocht, het verkruimelt. Misschien iemand die daar ook mee te maken heeft[gehad]? Toch ga ik deze headset eens proberen omdat tijdens het spelen......oefenen....op een klavier instrument de dreuntonen prima kan missen!
Bedankt...een prima review. Overigens is het laatste minpunt geen minpunt omdat er ook een pluspunt in staat:-)
Dat heb ik ook met de HD 202 die ik nu heb, dus vandaar dat ik naar een andere aan het kijken ben, zie ook PdeBie in 'productreview: Edifier H850 (Zwart) review door Foritain'
Ik heb over de jaren toch een tig tal headsets gehad, maar ook de goedkopere die al even mee gaan doen het op die randen prima. Eerder dat ik geneigd ben ze te vervangen omdat ze met gebruik toch aardig vies worden. Helaas zal je dat per headset pas op termijn kunnen beoordelen, dus vooralsnog is het gissen.

Laatste minpunt is inderdaad wat dubbelop, maar ik zet het er toch liever bij om het geheel een beetje in balans te houden. Ik denk dat deze ruim voorbij zn prijskaartje klinkt, maar je kan voor 40 euro niet iets echt ultiems verwachten.
Ziet er chique uit voor dat geld :)

Ben je toevallig "fan" van edifier? :+

verder goede review etc etc
Zeker chic voor dat bedrag, was echt verbaasd.

Ik ben geen 'fan' van welk merk dan ook eigenlijk. Welk merk op een product staat interesseer mij niet veel (Nou ja, heb wel een voorliefde voor Audi's en Yamaha (motoren) ;). Ben wel fan van hele mooie hardware of producten met een geweldige prijs-prestatieverhouding :D De H850 is wat dat betreft echt uitstekend.
Mooie review! Je ziet wel erg bleekjes, komt dat door je been?

+3!
De gelijkenissen zijn gewoon schokkend! :D Geen slecht koppie voor een tientje 2e hands via zo'n facebook groep ofzo he!
Mooie en zeer uitgebreide review wederom ! Dikke +3.
Mooie review ! Leuk ding voor die prijs ook. +3
Dat is een prijsbreker dus, Top review overigens.