Specificaties 5GHz WiFi-ac + 4G-router, 5x 100Mbps (en lager) switch - Bekijk alle specificaties

TP-Link Archer MR200 Review

RichieB 6 februari 2016, 862 views

TP-Link Archer MR200

Ik heb deze router gekocht voor een vakantiehuisje zonder vaste internetaansluiting. De installatie is eenvoudig, recht toe, recht aan. Sim kaart er in en gaan.

Pluspunten

• Compacte router
  • Goede stabiele 4G verbinding
  • Externe antennes aansluiten mogelijk

Minpunten

• Interface/logging vrij basic voor mij als tweaker

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 5
De enige misstap was dat de Quick Setup niet detecteert dat de SIM kaart een PIN code had. Dus ik had eerst in Advanced de APN instellingen, etc ingesteld. Dat bleek helemaal niet nodig: nadat ik in de Basic Setup de PIN code had ingevuld werkte alles automatisch.

Ik heb alle features geprobeerd, en als werkt prima. Over de 4G snelheid heb ik niet te klagen: zo'n 35 Mbps up en down. Ook het Wifi bereik is op zowel 2,4 als 5 GHz prima.

Ik heb wel een tijd zitten klooien met de IPSec client. Via Vodafone kreeg ik wel de authenticatie (AH) aan de praat, maar niet de data (ESP). Andere kant was stongSwan op Debian Linux. Uiteindelijk bleek het aan Vodafone te liggen. Tenminste, met een KPN SIM doet alles het wel prima. Het lag dus iig niet aan de router, alhoewel iets meer instellingen/logging voor IPSec hading waren geweest.

Heb jij ook een TP-Link Archer MR200?

Compacte review, net als de router :). Nog steeds tevreden?
Je noemt externe antennes. Bedoel je dat je een externe 4G antenne kunt aansluiten?
Hij doet nog steeds wat hij moet doen. Achteraf had ik liever een Huawai gekocht waarmee je ook kan bellen. De sim kaartjes die ik gebruik hebben een onbeperkt beltegoed maar dat kan ik nu niet benutten.

Je kan inderdaad externe antennes aansluiten maar dat heb ik nog niet geprobeerd.
Beste Richie,

Ik ben genteresseerd in deze router, heb alleen een vraag die ik nog niet heb kunnen beantwoorden:
Kan je mij vertellen wat de IP-range van deze router is?
Ligt deze vast in de 192.168.x.x range of zijn ook IP's van 10.x.x.x mogelijk?

Zakelijk gebruiken we nu de Huawei B315, alleen is een van de beperkingen de 192.168.x.x range.

Bij voorbaat dank voor je reactie.

Met vriendelijke groet,
Robert
Je kan het LAN subnet zelf instellen op iets anders dan 192.168.1.1/24. Dus 10.x.x.x gebruiken is geen probleem.
@ RichieB: Welke Huawai type had je dan (liever) genomen? Betwijvel het namelijk als je ermee kunt bellen of dan het WiFi (bereik) wel zo goed is..?

//Kokkie
De Huawei E5186s-22a ligt het meest voor de hand: pricewatch: Huawei E5186s-22a Wit
Ik heb er zelf geen ervaring mee maar T-Mobile levert hem ook uit als 4G thuisrouter.