Specificaties 32" Full HD LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Samsung UE32J5200A Zwart Review

Ilex 6 februari 2016, laatste update op 21 maart 2016, 1.807 views

Samsung UE32J5200A Zwart

Prima beeld, abominabel geluid, verbruikt weinig stroom, apps handig.

Pluspunten

• Beeldkwaliteit
  • Stroomverbruik
  • Smart TV Apps

Minpunten

• Geluid net zo dun als beeldscherm

Toestel gekocht bij Makro voor 289,00 incl. BTW. Weegt bijna niets, doos met 1 vinger op te tillen. (Ik kan me herinneren dat we 25 jaar geleden een beeldbuistv met ingebouwde stereospeakers hadden die 35 kg woog, vandaar dat ik dit even meld)
Aansluitmogelijkheden: Scart, 2x HDMI, Digital optical out, USB, LAN, WLAN (Dualband-N), Common Interface kaartslot (voor Ziggo of Digitenne), coax. Het toestel wordt gevoed met een losse trafo.
Er zijn zeer veer mogelijkheden om het beeld in te stellen, na veel proberen de juiste instellingen gevonden. De basisinstellingen vond ik te flets. Deze zijn vnl ingesteld op stroombesparing.
Er zijn ook veel mogelijkheden om het geluid in te stellen, maar deze hebben weinig tot geen effect. Er zit een equalizer in waarmee je het geluid nog enigzins kunt bijstellen, maar het blijft blikkerig. Ik gebruik nu de digital optical (toslink) uitgang naar mijn tuner-versterker met 2.1 geluid. Deze gaat nu automatisch aan en uit als je de tv aan of uit zet.
Misschien ga ik nog een soundbar kopen, die vind ik nu nog wat te duur.
Instellen WLAN gaat net zo eenvoudig als op een PC; netwerk kiezen, beveiligingscode intoetsen, klaar.
Er zijn reeds diverse apps geinstalleerd, o.a. webbrowser en Youtube, en je kunt er nog een groot aantal uit een menu uitkiezen en downloaden. Je kunt geen apps downloaden uit de Google store.Er is ca 1,5 GB werkgeheugen.
De webbrowser werkt redelijk, de bediening van het onscreen toetsenbord met de pijltjes-en enter toetsen is niet ideaal, maar je kunt ook een USB toetsenbord of muis aansluiten.
Op de USB aansluiting kun je ook een massa-opslagdevice met foto, video- of muziekbestanden aansluiten, deze kun je dan afspelen via de tv.
Als je mobiel hiervoor geschikt is (WifiDirect) kun je ook video, muziek en foto's van je mobiel afspelen via de tv.

Heb jij ook een Samsung UE32J5200A Zwart?

Bedankt voor het review. Dat geluid het niet goed doet is belangrijk om te weten. Ik heb wat oudere maar soortgelijke model van Samsung. Maar ik ben wel tevreden met geluid. Toen was die dus blijkbaar toch beter. De voeding was ook ingebouwd. Mijn model is in Slovenie gemaakt. Staat op de sticker achter de TV waar je model gemaakt is?
Ik dacht ergens in ZO-AziŽ, IndonesiŽ, Vietnam, Thailand, in ieder geval dus niet in Europa. Ik denk dat Makro ze niet via de Nederlandse importeur betrekt. (grijze import).