Specificaties Vesa 200mm, Vesa 200x300mm, Vesa 300mm, Vesa 400mm, Vesa 400x200mm, Vesa 400x300mm, Vesa 600x200mm, Vesa 600x300mm, Vesa 600x400mm , maximale schermgrootte 65" - Bekijk alle specificaties

Vogel's SoundMount« (NEXT 8365) - Draaibare TV-muurbeugel met ge´ntegreerd geluid Review

Wake_T 5 februari 2016, 1.721 views

Vogel's muurbeugel van een zeer goede kwaliteit, over grote hoek draaibaar en licht te bedienen. Soundbar met subwoofer, klinkt prima ten opzichte van de standaard TV speakers.

Pluspunten

• Zeer degelijke muurbeugel
  • Veel aansluitopties van de soundbar

Minpunten

• Bevestiging is nog wel een klus (2 man)
  • Slecht functionerende afstandsbediening
  • Aan de dure kant

Laatst deze muurbeugel van Vogel's aangeschaft en ook voor dit merk gekozen omdat ik er wel meer ervaring met dit merk had.
Ik denk dat Vogel's wel toonaangevend is in bevestigingsmidelen voor apparatuur.

De set zit in twee dozen, een voor de muurbeugel en een voor de soundbar met subwoofer.
Alles zit netjes overzichtelijk verpakt in karton en schuim.
Er zit een redelijk duidelijke montagehandleiding bij, en via de site is er ook nog een Youtube instructiefilmpje te bekeijken.

De montage is nog wel een klus, het maximum gewicht voor deze beugel is 30KG, en met mjn 50" Plasma TV van 29KG zat ik daar dicht bij.
Er hoeven maar 3 gaten geboord te worden, maar al met al toch een hoop passen en meten, dus wel een klusje voor 2 personen en er zeer zeker even rustig de tijd voor nemen.

als de TV eenmaal hangt is deze van de muur af te bewegen en over een redelijk grote hoek te verdraaien.
Dit is makkelijk als je op meerdere posities in huis TV wil kijken.
Alles loopt heel licht en je hebt niet het idee dat het hele systeem naar beneden komt.

De Electronica, is nieuw voor mij van dit bedrijf, maar het aansluiten is een fluitje van een cent.
De soundbar komt op een beugel aan de TV mount te hangen en kan op meerdere manieren aangesloten worden op diverse geluidsgevers.
Er zit op:

2X HDMI OUT
1X HDMI IN (ARC)
1X Optisch
3.5MM Jack in
Bluetooth

Daar mijn TV geen ARC (audio return channel), heeft heb ik gekozen voor een optische verbinding, dit werkt prima, alleen vervalt de mogelijkheid het geluid te regelen met de afstandsbediening van de TV.
De bijgeleverde subwoofer hoeft alleen voorzien te worden van netspanning, en maakt automatisch verbinding met de soundbar.
Er zit onderop een LED die aangeeft dat hij verbonden is en daarnaast nog een knopje om eventueel de verbinding opnieuw in te regelen.

Het geluid uit de soundbar is prima, zeker in vergelijking met de blikkerige Samsung TV speakers, maar zal natuurlijk nooit het volle geluid van een surroundset kunnen halen.
Voor normaal TV kijken werkt deze soundbar prima en ook even een mobieltje koppelen om wat muziek te luisteren gaat uitstekend.
Naast volume is er een bas en treble regeling. maar met alles neutraal vind ik het geluid het beste.
De bijgeleverde afstandsbediening is echter wel de sluitpost in dit systeem, ziet er erg goedkoop uit en hapert af en toe.

Al met al een prima aanschaf, maar wel aan de dure kant.
De muurbeugel is van een goede kwaliteit en voelt solide aan.
De Soundbar, doet wat hij moet doen, verwacht geen wonderen, maar een prima geluid.

Heb jij ook een Vogel's SoundMount« (NEXT 8365) - Draaibare TV-muurbeugel met ge´ntegreerd geluid?

Zou je ook een soundbar van een ander merk aan de soundmount kunnen hangen?