American Truck Simulator California, PC (macOS / OS X, Windows) Review

YarnevdLoo 5 februari 2016, laatste update op 27 mei 2016, 361 views

American Truck Simulator California, PC (macOS / OS X, Windows)

SCS Software heeft zijn nieuwe spel genaamd American Truck Simulator uitgegeven. Dit spel lijkt veel op Euro Truck Simulator 2, maar het bevat veel meer variatie in de omgeving.

Pluspunten

• Prachtige graphics
  • Slimme parkeerfunctie
  • goede gameplay
  • Modders kunnen ook weer aan de slag gaan

Minpunten

• AI nog steeds niet echt bepaald goed
  • Politie is veelste streng
  • Op moment van schrijven kleine map
  • Lijkt veel op Euro Truck Simulator 2

Stabiliteit Score: 3
Replaywaarde Score: 4
Besturing Score: 4
Geluid Score: 4
Beeld Score: 5
Gameplay Score: 4

SCS Software heeft zijn nieuwe spel genaamd American Truck Simulator uitgegeven. Vele zullen SCS kennen van Euro Truck Simulator. Vandaar ook niet gek dat SCS met een ander Truckers spel is gekomen. Maar is dit spel net zo goed als Euro truck simulator, of juist beter?

Haastige release?

Op het moment van release is er nog weinig te doen. Het spel bestaat uit 2 type trucks, ookal is het wel zo dat SCS licensie mist waardoor ze andere trucks niet in het spel hebben kunnen zetten. Waarom ze dan niet zoals bij Euro Truck Simulator 2 ze eerst een andere naam geven is mij een raadsel. De map is nog niet heel groot, de enige 2 staten die het bevat zijn CaliforniŽ en Nevada. Hierdoor lijkt het alsof SCS Software het maar snel klaar wilde hebben en dat ze pas later meer Items toevoegen aan het spel. Wat wel al bekend is zijn dat er meer staten komen (gelukkig), maar daar hangt bij de meeste wel een prijskaartje aan. De eerst volgende staat die uit gaat komen is Arizona. Aan deze "DLC" zal geen prijskaartje hangen.

Gameplay

American Truck Simulator heeft veel weg van Euro Tuck Simulator. Toch zijn er een aantal naar mijn zeggen grote verschillen. De Trailers in ATS zijn veel langer dan in ETS, dit maakt het toch weer een stukje lastiger met spelen, wat mij bevalt. Ook de variatie in de omgeving is in ATS echt fantastisch, waar ik bij ETS dacht dat ik elke keer op de zelfde weg rij, heb ik dat bij ATS echt totaal niet. Ook gaf het spel naar mijn zeggen mij een omweg omdat het spel wist dat ik de heuvel die je op moet gaan om over de brug in LA te gaan niet aan kon. Hierdoor kwam ik op een heel smal lang weggetje waar ik mij prima mee heb vermaakt. Dit zeggende, waar ik mij vreselijk aan erger is de politie. Als je van de snelweg die direct overgaat in een dorp niet optijd afremt, dus binnen de snelheidslimiet rijd en er toevallig een politie auto in de buurt is zal je gelijk een bekeuring krijgen. Naar mijn zeggen is dit echt te streng. Nog een ander gek punt, ik stond bij een snelweg te wachten met 2 AI auto's voor me waarvan er 1 naar links moest en dus daarvoor de snelweg moest oversteken aan het wachten was. Het probleem hierbij was dat er een continue stroming van auto's was waardoor ik daar dus 3 minuten moest wachten en toen de beslissing nam om met mijn truck om te keren (wat met pijn en moeite was gelukt.) en om te rijden. Ook een verandering vergeleken met ETS is het inparkeren veranderd:

Als je bent aangekomen bij je bestemming kan je zelf zeggen wat je wil.

Ook een nieuwe toevoeging is de weegstations. Als je net voor een weegstation bent aangekomen zal soms aan je gevraagd worden om er naartoe te rijden en jezelf te laten wegen. Je kan dit vergelijken met het tanken in het spel.

De grapics in dit spel zijn echt een hele grote verbetering ten opzicht van ETS. Hieronder een aantal foto's:

Mods

Ook met deze game van SCS kan je weer modden. SCS heeft zelf toegegeven dat dit spel later weer een multiplayer mod zal krijgen. Dus je zult nog eventjes moeten wachten voordat je met je trucker vrienden samen de amerikaanse weg op kan.

Voor zo ver mijn Review van American Truck Simulator.

Heb jij ook een American Truck Simulator California, PC (macOS / OS X, Windows)?