Samsung Galaxy A5 (2016) Zwart Review

MickvH 2 februari 2016, 1.524 views

Samsung Galaxy A5 (2016) Zwart

Een Super product, Prijs/Kwaliteit zoals altijd misschien wat aan de hoge kant.. maar dat ben ik wel gewend van Samsung. Het scherm is ontzettend mooi! (Beter dan de Iphone 6, vindt ik). Al met al, een top product voor een mooi prijsje.

Pluspunten

• Super scherm
  • Snel laden
  • Vingerafdrukscanner
  • Snelheid
  • Uitbreidbaar geheugen

Minpunten

• Accuduur bij intensief gebruik
  • Geen draadloos opladen

Een top product voor een mooi prijsje. Ik heb de Samsung Galaxy A5 6 nu bijna 3 weken in gebruik, en er is maar weinig op aan te merken. Hij is robuust en het design is mooi!
Wat ik een groot +punt vindt is het uitbreidbare geheugen wat je bij de S6 mist. De prijs/kwaliteit verhouding is wat aan de hoge kant, maar niet zo slecht om het toestel te laten liggen.

Het bevat veel leuke features zoals de quick camera (2x snelklikken op de Home-knop) en de vingerafdrukscanner. De foto/video-kwaliteit is goed voor wat je van een smartphone kunt verwachten.

Verder is de accuduur voldoende, hij houdt het makkelijk een dag vol zonder overmatig gebruik. Tevens dient de download-booster ook uitgeschakeld te zijn.

Al met al weinig op aan te merken en weer een top product van Samsung voor mensen die een mooi en kwalitatief goed toestel willen maar geen 700,- - 800,- willen betalen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy A5 (2016) Zwart?

Vreemd dat jij de accu als negatief puntje hebt ervaren. Dit toestel heb ik een aantal weken geleden voor mijn vader aangeschaft. De telefoon gebruikt hij op werk voor de radio (icm oordopjes) en daarnaast nog ander normaal smartphone gebruik. Hij geeft aan dat de accuduur ongeveer 2-2,5 dagen is. Aangezien het een grotere accu bevat dan de S6 en minder krachtige hardware aan boord heeft dan de S6 lijkt me dit ook normaal.
De bevinding dat jij er dan een dag mee kunt, alleen als je het niet overmatig gebruikt lijkt me daarom twijfelachtig.
Zie bijv: http://www.gsmarena.com/s...a5_2016-review-1369p3.php
of http://www.galaxyclub.nl/samsung-galaxy-a5-2016/