Logitech Premium USB Headset 350 (Stereo, USB, Volumeregeling) Review

JoWannes 26 juni 2009, laatste update op 26 juni 2009, 911 views

Logitech Premium USB Headset 350 (Stereo, USB, Volumeregeling)

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Gebruiksgemak
  • Afwerking

Minpunten

• Bas kan beter
  • Micro zit rechts, dat kan onwennig zijn.

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4
Hierbij een korte review van de Logitech Premium USB Headset 350. :)

Features:
De headset wordt via USB aangesloten en direct door Windows XP en recenter herkend. Ook onder linux werkt deze prima. Installatie is dus zeer eenvoudig.

Kwaliteit geluidsweergave:
Vind ik prima. Erg veel bas moet je niet verwachten van deze headset, maar het 2.0 stereo geluid dat deze headset levert, is klaar en helder. ;)

Kwaliteit geluidsopname:
Deze is, als ik mijn medegamers mag geloven, ook in orde. De micro heeft ruisonderdrukking, en dat werkt prima voor ongewenste geluidjes te filteren.
Microfoon boost aanzetten was niet nodig voor mij.

Gebruiksgemak:
Vind ik zeer goed. Enerzijds zit de headset prima, zeker in vergelijking met de huidige serie normale consumenten headsets van Logitech, en anderzijds heb je een handige bediening in de kabel. Via die bediening kan je 't geluid stiller en luider zetten, en je micro muten. Het muten gaat met een gewone drukknop, dit gaat dus soepeler als bij andere modellen waar dat een schuifschakelaar is.
De USB kabel is lang genoeg voor comfortabel gebruik.

Bouwkwaliteit en afwerking:
Is prima. Hoewel de headset zowat volledig van kunststof is, is deze degelijk ontworpen.
Wel opletten: de micro zit rechts. Bij de meeste headsets zit deze links. Mogelijk kan dit even wennen zijn.

Prijs:
Geen idee. Ik kocht em niet nieuw, maar heb em van een vriend...
Bovendien weet ik niet of deze momenteel nog te koop is.
Opmerking: de pricewatch klopt niet!!

Besluit:
Een simpele, aangename headset. Niet dat deze het beste geluid levert, maar het geluid van zowel het afspelen als het opnemen van van prima kwaliteit! ;)

Heb jij ook een Logitech Premium USB Headset 350 (Stereo, USB, Volumeregeling)?